וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 40% במכירות רכב חדש בגלל המלחמה, המבצעים מתחילים

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 14:27

המלחמה חתכה את מסירות הרכב החדש באוקטובר לכ-10,500 מכוניות בלבד, והיבואנים מגיבים בהנחות: 10% הנחה על MG חשמלית שיורדת אל מתחת ל-130 אלף שקל, 21 אלף שקל הנחה על MG EHS פלאג אין

המכוניות החדשות הישנות בישראל. אתר יצרן
כשהמלאים מצטברים, המבצעים בדרך/אתר יצרן

טסלה ישראל אומנם הפסיקה מהבוקר את הטעינה בחינם לבעלי החשמליות שלה עליה הכריז אילון מאסק עם תחילת המלחמה, אבל שוק הרכב עדיין רחוק משגרה.

קבוצת שלמה פינתה הבוקר מקיבוץ ניר עוז 65 מכוניות של תושביו שפונו וכעת זקוקים להן יותר מתמיד. 13 מוביליות, רכבי סיוע ועשרות עובדים העבירו את המכוניות לידי בעליהן. זאת לאחר שבשבוע שעבר פינתה הקבוצה את מכוניות תושבי כפר עזה.

נתונים ראשונים ממשרד הרישוי מגלים כי באוקטובר נמסרו בישראל רק כ-10,500 מכוניות חדשות, ירידה של 37% לעומת אוקטובר שעבר, וחודש המסירות החלש ביותר ב-2023. מהנתונים הכוללים גם ייבוא מקביל ולא רק מכוניות שנמכרו בידי יבואני הרכב, עולה כי יונדאי ראשונה עם 1,775, טויוטה שנייה עם 1,480, קיה שלישית עם 1,300,BYD רביעית עם 770 וסוגרת את החמישייה הראשונה סקודה עם 581 מסירות.

יבואני הרכב שציפו לחודש מכירות חדש יחסית, נערכו בחודשים האחרונים עם מלאים גדולים, בעיקר של מכוניות חשמליות ופלאג אין, בציפייה להתגברות המכירות ברבעון האחרון של השנה לקראת העלאת המסים עליהן בינואר: מס הקנייה על רכב חשמלי יועלה מ-20% ל-35%, הנחת המס המירבית תקטן מ-60 ל-50 אלף שקל ותבוטל ההנחה על רכבי פלאג אין בסך 30 אלף שקל.

מוביליות של קבוצת שלמה מפנות מכוניות של חברי קיבוץ נחל עוז שפונו. עזרא לוי,
מובילית של קבוצת שלמה מפנה את מכוניות תושבי קיבוץ נחל עוז, כדי שיוכלו לחזור ולהשתמש בהן/עזרא לוי

הלחץ למכור את המלאי, שעלויות המימון שלו אבל אינן זולות כמו לפני שנתיים בגלל העלאת הריבית מתחיל לגרום ליבואנים לצאת במבצעי הנחות משמעותיים מהרגיל.

לובינסקי מציעה כעת במבצע לעשרות אלפי חברי מועדון הוט את ה-MG4 בהנחה של 15 אלף שקל, שמשמעותית יותר בדגם הבסיסי עם הסוללה הקטנה וטווח של 350 ק"מ, ונמכר כעת בפחות מ-130 אלף שקל. MG EHS מוצעת ב-168 אלף שקל, הנחה של 21 אלף שקל. הנחה של מעל 10% ניתנת גם על סיטרואן C3 ועל אופל קורסה, שמוצעות ב-103 אלף שקל. יש גם הנחות על דגמי פיג'ו, סיטרואן ו-DS ומבצעי מכירות ייערכו גם לעמיתי קרנות השוטרים וחברי הסתדרות המורים. מבצעים נוספים אצל יבואנים אחרים כבר בדרך.

למי שאינם חברי המועדונים מוצעת דחיית תשלומים של שלושה חודשים ברכישת רכב חדש, אפשרות להשתמש בהחזרים ממס רכוש כמקדמה, למי שרכבו נפגע במלחמה, ומימון לשלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully