וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שרכשה 35 אלף דגמי טסלה מאוכזבת, וזה רלוונטי גם לכם

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 15:00

הרץ מתלוננת שעלויות התיקונים של דגמי מודל 3 שלה כפולים משל רכבי בנזין וששמירת הערך שלהן נפגעה. וגם ג'נרל מוטורס, הונדה, פורד ופולקסווגן מדליקות נורות אדומות לגבי החשמליות

מכוניות טסלה מודל 3 בסוכנות הרץ. הרץ,
עלויות התיקון של טסלה מודל 3 אחרי תאונה מגיעות לעתים לפי 2 משל מכוניות בנזין מקבילות/הרץ

גל של אכזבה מהמכוניות החשמליות עובר בשבועות האחרונים על תעשיית הרכב העולמית, עם דחיית השקות, ביטולי פרויקטים וסימני שאלה סביב הכדאיות הכלכלית של חישמול הרכבים.

את סימן השאלה הגדול ביותר, שלא לומר סימן קריאה, העלתה חברת ההשכרה האמריקאית הרץ. שנתיים לאחר שהדהימה את עולם הרכב בהודעה שתרכוש 100 אלף דגמי טסלה מודל 3 לצי שלה עד סוף 2022, ובהמשך התחייבה לרכוש 175 אלף חשמליות מג'נרל מוטורס, חשף המנכ"ל כי התכנית רחוקה מהלוח הזמנים המתוכנן, וגרמה לחברה נזקים כספיים.

טסלה מודל 3 באירוע נהיגות שארגנה הרץ ללקוחות בארה"ב. הרץ,
מודל 3 באירוע נהיגה של הרץ. תיכננה לרכוש 100 אלף, קנתה 35 אלף, ולא תגדיל את הקצב/הרץ

בשיחה עם פרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה, גילה המנכ"ל סטפן שר כי הרץ רכשה עד היום רק 35 אלף מודל 3, ובסך הכל יש לה 50 אלף מכוניות בצי, כמעט 11% ממנו. ":המשך המעבר שלנו לרכב חשמלי יהיה איטי מהציפיות המוקדמות שלנו. לא נגיע ל-25% צי חשמלי עד סוף השנה כפי שתכננו", הוסיף.

והסיבות: שר אומר כי עלויות האחזקה השוטפות של החשמליות אכן נמוכות, אבל עלויות התיקונים שלהן אחרי התאונה מגיעות לעתים לפי 2 מאשר העלויות המקבילות בדגמי בנזין. לפי ההערכות משקלן הגבוה יותר של חשמליות, והתאוצות החזקות שלהן, מביא לשיעור תאונות גבוה יותר, ולנזקים חמורים יותר בממוצע מדגמי הבנזין. כל זאת בנוסף לעלויות היקרות של תיקון והחלפת סוללות במקרה של נזק.

בנוסף, הורדות המחיר למודל 3 שביצעה טסלה האיצו משמעותית את ירידת הערך של המכוניות שמחזיקה הרץ, כך שירידת הערך הממוצעת לרכב הוכפלה בתוך שנה מ-185 ל-282 דולר לחודש, מה שפגע משמעותית בשווי הרכבים בספרי החברה. הרץ היא לא חברת ההשכרה הראשונה שמדווחת כי נפגעה ממהלכי טסלה: בישראל הגישה חברת בלו סקיי תביעה נגדה על סך 21 מיליון שקל, בטענה כי ציפתה להרוויח 30 אלף שקל על כל רכב ובגלל הורדות המחירים של טסלה בישראל היא תפסיד עליהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שברולט סילברדו EV. אתר יצרן
שברולט סילברדו EV. הרחבת הייצור תואט/אתר יצרן

הדברים של מנכ"ל הרץ מגיעים אחרי שבועות של סדרת הצהרות בידי יצרניות הרכב הגדולות על האטת ייצור, דחייה וביטולי פרויקטים לרכבים חשמליים. פורד הודיעה שתעכב השקעה של 12 מיליארד בהרחבת ייצור רכבים חשמליים ופיטרה 700 עובדים מהמפעל שמייצר את טנדר ה-F-150 לייטנינג החשמלי.

ג'נרל מוטורס מעכבת את הרחבת הייצור של טנדרי השברולט סילברדו וה-GMC החשמליים וחוזרת בה מההתחייבות למכור 400 אלף חשמליות עד סוף 2024, למרות שדיווחה כי מכרה ברבעון השלישי 32 אלף חשמליות, זינוק של 40%. ביחד עם הונדה ביטלה החברה פרויקט משותף לבנות חשמלית זולה, שתימכר בפחות מ-30 אלף דולר בארה"ב, בטענה כי אין כרגע דרך להרוויח מפרויקט כזה. ג'נרל מוטורס גם הודיעה כי הקרוסאובר החשמלי ה"זול" שלה, האקוויניקס EV שיתחיל להימכר בקרוב, יעלה בסוף החל מ-35 אלף דולר בארה"ב, 5,000 דולר יותר מאשר הבטיחה בעבר.

קבוצת פולקסווגן דיווחה כי מכרה ברבעון האחרון 210 אלף חשמליות, עלייה של 40.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל גם שצבר ההזמנות שלה לחשמליות נחתך מ-300 אלף בסוף הרבעון השלישי ב-2022, ל-150 אלף בלבד בסוף הרבעון השלישי השנה. הקבוצה הודיעה על הקטנת קצב ייצור פולקסווגן ID.3 ותאומתה קופרה בורן, בשל ביקוש נמוך מהצפוי.

אפילו טסלה הפתיעה בירידה בייצור מודל 3 ו-Y בסין באוקטובר ב-2.6% לעומת ספטמבר, שעמד על 72,115 מכוניות. מנגד BYD רשמה עלייה של 9.5% באותה תקופה בייצור חשמליות ל-165,505 מכוניות, בדרך לנסות ולהפוך ליצרנית החשמליות הגדולה בעולם ברבעון האחרון השנה - תואר דרמטי פחות משהיה לאור התקררות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully