וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו פורסטר החדש יוצא לאור. מה השתנה?

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 23:15

הדור השישי של הג'יפון היפני מתבסס בכבדות על קודמו, עם עדכוני עיצוב ובטיחות. מתי הוא יגיע לארץ?

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
פורסטר החדש. חזית מעודכנת/סובארו

סובארו פורסטר היה אחד הג'יפונים הראשונים בשוק כאשר הושק ב-1997. אולי בגלל זה הוא התבלט כל השנים ביכולת שטח טובה מהממוצע בפלח השוק שלו, בעיקר לרכב שלא מצויד בשלדת סולם, והציע הילוך כוח רק בגרסאות הידניות, ואחד שיועד בעיקר לצרכי גרירה ופחות עבור טיפוס מעלות בנגב. בניגוד לרוב המתחרים בקטגוריה הפורסטר מוצע עם הנעה כפולה כסטנדרט, ללא גרסאות הנעה קדמית מוזלות אך נעדרות יכולת שטח.

בסוף השבוע חשפה סובארו בלוס אנג'לס את הדור השישי של היערן, שזכה לעדכוני עיצוב, נוחות ובטיחות, אולם מבוסס מכאנית על הדור החמישי. בזמן שהחזית חדשה וגם הפרופיל התעדכן, תוך שמירה על החלונות הגדולים שמסייעים לראות בשטח ולהארת תא הנוסעים, הממדים נותרו כמעט ללא שינוי: אורך 4.66 מטר (2+), רוחב 1.825 (1+), גובה 1.73 מטר ובסיס גלגלים 2.67 מטר (ללא שינוי).

מבחני הדרכים של וואלה רכב:
למה אנחנו כל-כך אוהבים את הפורסטר
האח הקטן: מה שווה הקרוסטרק חדש

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
עדייין עם הנעה כפולה קבועה ויכולת טובה בשטח יחסית לקטגוריה/סובארו

גם מרווח הגחון הנדיב יחסית נותר ללא שינוי, על 22 ס"מ, שמעידים על שימוש בפלטפורמה הקיימת. לתא המטען 838 ליטר בתקן האמריקאי המודד את נפח עד הגג ולא עד גובה המושבים כמקובל באירופה. הנתון כמעט זהה לזה של הדגם הקודם. חישוקי 17 אינץ' יוצעו כסטנדרט, 18 אינץ' ברמות האבזור הגבוהות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סובארו פורסטר 2024. סובארו,
גם הזנב התעדכן, אבל העיצוב נותר שמרני/סובארו

גם המנוע לא השתנה, אותה יחידה בוקסר 2,500 סמ"ק, 182 כ"ס, המשודכת לתיבה אוטומטית רציפה. עם זאת סובארו מבטיחה להשיק בשנה הבאה לראשונה פורסטר היברידי עם יחידת כוח שפיתחה על בסיס מנוע הבוקסר, ולא ייבוא של יחידת כוח מטויוטה, שמחזיקה בנתח מסובארו. סובארו לא פרסמה עדיין נתוני ביצועים או צריכת דלק.

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
סביבת נהג חדשה, ברוח הקרוסטרק (XV) החדש/סובארו

תא הנוסעים כבר עדכון דומה לזה שעבר סובארו קרוסטרק בדור החדש, עם מסך אנכי 11.6 אינץ' ברמות האבזור הגבוהות ומסך 7 אינץ' בבסיסיות. יש גם עיצוב חדש לכל הדשבורד והבטחה לבידוד רעשים משופר, מושבים חדשים, וכתלות ברמת האבזור גם כניסה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לנייד, ועוד.

בקרת השטח X-מוד תהיה סטנדרטית בכל רמות הגימור וסובארו מדווחת על תגובות מהירות יותר לשינויים במצב האחיזה.

סובארו פורסטר 2024. סובארו,
תא המטען נותר גדול משמעותית מזה של הקרוסטארק הקטן יותר/סובארו

מערכת הבטיחות האקטיבית EyeSight ממשיכה להתבסס על מצלמות בלבד, ללא רדאר, ומבטיחה זיהוי מוקדם מבעבר של עצמים, כולל רוכבי אופניים והולכי רגל, לצד מערכת לזיהוי עייפות נהג שמסוגלת לעצור לבד את הרכב כאשר הנהג לא מגיב, היגוי אקטיבי שמסייע בתמרוני התחמקות ממכשול (עד 80 קמ"ש), בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית התרעה על רכב בשטח מת ועוד.

בארה"ב יגיע הפורסטר החדש לאולמות התצוגה באביב 2024. מיבואנית סובארו סמלת נמסר כי בישראל תתחיל המכירה בקיץ הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully