וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה על טנדרי המוות: נאום ההתנצלות שלא שמענו מטויוטה

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 13:17

עד עכשיו יש ישראלים שליבם מחסיר פעימה כשטויוטה היילקס לבן מתקרב אליהם. טויוטה עצמה לא מכרה את הרכבים לחמאס, אבל היא שבנתה אותם. אם יו"ר מרצדס ידע להביע זעזוע מהמתקפה, הגיע הזמן שגם יו"ר טויוטה ישבור שתיקה

מחבלים שחדרו לעיר שדרות/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

אני, אקיו טויודה, המום ומזועזע ממתקפת הטרור נגד ישראל. מאובדן החיים, הסבל והרס. אני חרד מההשלכות האפשריות על השלום במזרח התיכון.

יש לנו אלפי עובדים ומפיצים שאנחנו מודאגים לשלומם כעת. יש לנו מאות אלפי לקוחות שאנחנו מעריכים את אמונם ומקווים שיוכלו לשוב בהקדם להשתמש ברכביהם לצרכיהם.

אני המום ונחרד מתמונות של רכבים שייצרנו משמשים למתקפה נגד אזרחים. אנחנו בונים את ההיילקס כמוצר איכותי, שנועד להניע את הכלכלה, לשמש לבנייה, לפנאי, לפרנסה ולהנאה. להוביל סחורה לחנויות, ירקות מהשדה לשוק. לא כדי לזרוע מוות.

מראשיתה של טויוטה, תרומה לחברה באמצעות ייצור מכוניות היה עיקרון המפתח שלה. כך השתדלתי תמיד לפעול, בהתבסס על היסודות שלנו, הלקוח תחילה וגנצ'י ג'נבוטסו*.

לפיכך כשהמצב יירגע אני מתכוון להגיע אישית לראות את הדברים הנוראיים שנעשו תוך שימוש במוצרים שלנו, ולהתנצל אישית בפני הנפגעים.

אני גם אדון עם ממשלת ישראל על האפשרות להקים דווקא בדרום ישראל מפעל שייצר את ההיילקס, שבו יוכלו לעבוד יחד ישראלים וערבים, שימכור את הטנדרים שלו לחקלאים בישראל ובעזה, לבנאים בשדרות וברפיח וללקוחות בכל המזרח התיכון.

אנחנו, אלה שאמורים להעביר לאנשים את האטרקטיביות של מכוניות, ראינו אותן הופכות לחרדתנו לכלי נשק. כעת עלינו להפוך אותן לכלי לשיקום, לפריחה ולשגשוג. לעשות שלום ולא מלחמה.

אקיו טויודה יו"ר טויוטה. Getty Images, GettyImages
אקיו טויודה, יו"ר טויוטה/GettyImages, Getty Images

אקיו טויודה לא כתב את הדברים.

טויודה (67) הוא אחד מאנשי העסקים המוערכים ביפן. תחת כהונתו כנשיא ומנכ"ל עקפה טויוטה את ג'נרל מוטורס והפכה ליצרנית המכוניות הגדולה ביותר בעולם, שבונה ומוכרת כ-9-10 מיליון מכוניות, משאיות ואוטובוסים בשנה, כולל בחברות הבנות, לקסוס, דייהטסו והינו. הוא האיש שבשנות ה-90 שיכנע את עמיתיו השמרנים לתת אור ירוק לפרויקט חדשני בשם פריוס, ויצר את המהפכה ההיברידית. בשנה שעברה הוא מונה ליו"ר יצרנית הרכב שהקים סבו קיצירו טויודה ב-1937, ספין אוף של יצרנית הנולים המשפחתית. הוא לא רק מהנדס מוצלח, אלא גם נהג מירוצים חובב ואבא לשניים.

ויש לו עוד מעלה נדירה: אקיו טויודה הוא גבר שיודע לבקש סליחה.

הוא עשה את זה ב-2009 כאשר התנצל על משבר ההאצות הבלתי נשלטות בחלק מדגמי החברה, שהוביל לתאונה קטלנית מתוקשרת ולריקול של 3.8 מיליון מכוניות. ב-2015 הוא התנצל אחרי שבכירה בטויוטה נעצרה בחשד להברחת משככני כאבים אסורים ליפן. מוקדם יותר השנה הוא התנצל על רמאות של דייהטסו במבחני ריסוק.

בכל המקרים היו מדובר במעשים מכוונים או טעויות שנעשו בידי עובדי טויוטה. מכירת טנדרי היילקס לחמאס, כמו לדאעש, לטאליבן ולארגוני טרור אחרים לא הייתה מדיניות של טויוטה. החברה לא יכולה לדעת מה עובר בראש של כל לקוח שרוכש ממנה טנדר, ובדיקה שנערכה בארץ העלתה שהטנדרים שבהם השתמש החמאס ב-7 באוקטובר הם כלים משומשים ותיקים, שנרכשו מזמן במצרים ובמדינות אחרות. לטויוטה אין סוכנות בעזה. טרוריסטים בכל העולם רוכשים היילקס מהסיבה שלקוחות שוחרי שלום אוהבים אותם: הם קשוחים, אמינים, קלים לטיפול ולא יקרים לתחזוקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אי אפשר לברוח מהעובדה שהטנדרים של טויוטה היו רכיב מרכזי וקטלני במתקפת החמאס. התמונות של מחבלים שועטים ויורים מעשרות טנדרים בעוטף עזה, באופקים ובאשקלון היו סמל לקריסה הישראלית באותה שבת שחורה. יכול להיות שבשוליים השתמש החמאס גם במעט טנדרים של איסוזו או של יצרנים אחרים. אבל העובדה היא שלא מעט ישראלים מחסירים היום פעימה כשהם רואים היילקס לבן מתקרב. בעלי היילקס רבים מקפידים להתקין כיום על רכבם דגל ישראל גדול, רק כדי להרגיע את החוששים.

קשה עוד לדעת האם מכירות ההיילקס בארץ יושפעו מהאירועים. אחרי שנים ארוכות שבהן הוביל איסוזו דימקס את המכירות בשוק בישראל, עקף הטנדר של טויוטה בטבלת המכירות את זה של איסוזו. מאז אוקטובר קרסו מסירות ההיילקס, מ-164 יחידות בספטמבר, ל-117 באוקטובר ול-64 בנובמבר. אבל הצלילה בגרף המסירות של הדימקס אפילו חריפה יותר. השוק כולן נתן ברקס במלחמה.

השתיקה של טויודה ובכירי טויוטה רועמת על רקע הסטטוס שהעלה לעמוד הלינקידאין שלו יו"ר ומנכ"ל מרצדס, אולה קולניוס. "אני מזועזע עמוקות מהחדשות והתמונות שמשודרות בעולם מאז מתקפת הטרור נגד ישראל", כתב. "חמלתי מעומק הלב יוצאת לכל אלה הסובלים מהאלימות ומתאבלים כעת על אובדן יקיריהם. מחשבותיי נתונות גם לפצועים הרבים, לחטופים ולמשפחותיהם". וכמו שטויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר ברוב מדינות ערב והמפרץ, מרצדס היא מכונית היוקרה הנמכרת ביותר באזור, מה שלא מנע מקולניוס לכתוב את הדברים.

עוד לא מאוחר גם לבכירי טויוטה להשמיע את קולם.

*אחד מעקרונות שיטת הייצור של טויוטה, שלפיו מנהלים חייבים לצאת לשטח כדי לקבל את ההחלטות הנכונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully