וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: שיא של עשור במספר הילדים והרוכבים ההרוגים

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 1:13

נתוני עמותת אור ירוק: 2023 מסתיימת עם עלייה של 2% במספר הרוגים בכבישים. ההישג היחיד של מירי רגב: החלפת יו"ר ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המוערכים, רק כי מונו בידי מרב מיכאלי

פעוט בן שנה נהרג בתאונת דרכים סמוך לצומת הנגב/דוברות מד"א

ביום העצמאות נהרג מעיין, פעוט בן שנה, כאשר הרכב שבו נסע היה מעורב בתאונה חזיתית בכביש 40, סמוך לצומת הנגב. מעיין דומנוביץ' היה אחד מ-35 הילדים שנהרגו ב-2023 בתאונות דרכים בישראל, שיא של עשור.

שנה שחורה גם בכבישים: ביום האחרון של השנה האזרחית עומד מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל בשנת 2023 על 356 איש ואישה, עליה של 2% בהשוואה למספר ההרוגים, 5 בני אדם יותר מאשר בתאריך המקביל בשנת 2022.

כך עולה מנתוני סיכום השנה שמפרסמת הבוקר עמותת אור ירוק. מהנתונים עולה כי במהלך שנת 2023 אירעו 333 תאונות דרכים קטלניות, לעומת 319 תאונות דרכים קטלניות בתאריך המקביל בשנת 2022 - עליה של 5%.

אבי נאור, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתן ווייל, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
בתוך שנה הצליחה מירי רגב להביא לפרישת בכירי הרלב"ד שמינתה מרב מיכאלי, בתמונה עם אבי נאור/לשכת העיתונות הממשלתית, נתן ווייל, לע"מ

השנה הראשונה בקדנציה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסתיימת לא רק בעלייה נוספת בקטל בדרכים, אלא בהמשך הפגיעה באנשי המקצוע בתחום, ובהשקעה הלאומית בתחום.

לפני חצי שנה התפטר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), אבי נאור, מי שהקים את עמותת אור ירוק, ומלבד הקריירה המוצלחת שלו במגזר העסקי, רשם עשרות שנות ניסיון בפעילות ציבורית
בתחום, אחרי שבנו רן ז"ל נהרג בהתהפכות הג'יפ שלו כאשר היה בן 19 שנים.

החודש הודיע על עזיבתו גם מנכ"ל הרשות ד"ר ארז קיטה, לשעבר מנכ"ל אור ירוק ובעצמו מומחה להסחת דעת בנהיגה, לאחר שתוכנית הדגל של הרלב"ד, טיפול מלא בבטיחות בדרכים באשכולות סמוכים של ישובים, מהתשתיות ועד התכנון והאכיפה, נעצרה ללא גיבוי מהשרה בתחום התקציבי.

רגב מינתה בינתיים יו"ר חדש לרשות, את ניצב בדימוס יורם הלוי, שאין לו התמחות מיוחדת בבטיחות בדרכים, וההיכרות היחידה שלו עם התחום מגיעה מאכיפה משטרתית, בזמן שההבנה בקרב אנשי המקצוע כי הנהג לא תמיד אשם בתאונות, ויש חשיבות רבה לטיפול בתשתיות, לחינוך ולהדרכה מקצועית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחת לוי הקימה אנדרטה לבנם שנהרג בתאונת דרכים בכביש 90, האופניים נגנבו ממנה יום למחרת 18 ביוני 2023. באדיבות המשפחה
אנדרטה שהקימה משפחתו של יניב לוי ז"ל, שנהרג בכביש 90 בית שאן בעת שרכב על אופניו החשמליים/באדיבות המשפחה

לפי נתוני עמותת אור ירוק, בנוסף לעלייה במספר ההרוגים, שהייתה יכולה להיות גבוהה יותר אלמלא ירידה גדולה בקטל בדרכים באוקטובר ובנובמבר בעקבות המלחמה, נרשמו השנה כמה שיאים שליליים:

• רוכבי אופניים חשמליים: 26 רוכבים נהרגו, המספר הגבוה ביותר מאז נכנסו האופניים החשמליים לשימוש בישראל. בנוסף נהרגו שני רוכבי קורקינטים חשמליים ותשעה רוכבי אופניים רגילים, סך הכול 37 רוכבים הרוגים.

• רוכבי אופנועים וקטנועים: אחת השנים הקשות ביותר בתחום, עם 76 רוכבים הרוגים.

• אזרחים ותיקים: 75 הרוגים בני 65 שנה ומעלה.

• הולכי רגל: כמעט אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות השנה היה הולך רגל, 100 איש בסיכום הכולל.

• נהגים צעירים: 41 נהגים בני 24 שנים ומטה נהרגו בתאונות דרכים. 17 מהם - בני החברה הערבית.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "שנת 2023 היא שנת כשלון במאבק בקטל בדרכים. לא רק שמדינת ישראל מתנהלת ללא תכנית לאומית רב שנתית לצמצום ההרוגים בתאונות דרכים, היא גם מקצצת בכסף שמופנה להציל חיי אדם והתוצאה היא הרוג בכל יום. המאבק בקטל בדרכים חייב להיות בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. ערך חיי האדם אצלנו הוא ערך עליון. מדוע אובדן החיים בכביש מתקבל באדישות ובשיוויון נפש כאילו מדובר בגזירת גורל?".

מבין הערים הגדולות בולטת תל אביב במספר ההרוגים הגדול ביותר בתאונות בשטחה, 15 איש, שליש מהם הולכי רגל ו-40% רוכבי אופנועים וקטנועים. בירושלים הגדולה ממנה במספר התושבים נהרגו 14 איש, אבל עם שיעור חריג של הולכי רגל, 71%. בחיפה נהרגו 10 בני אדם, 40 אחוז מהם הולכי רגל.
98 מההרוגים השנה היו מהחברה הערבית, 27% מההרוגים, בזמן שמספרים של האזרחים הערבים עומד על כ-20% מאוכלוסיית המדינה. 22 מההרוגים היו ילדים ומספר זהה - הולכי רגל.

דו"ח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים: ישראל במקום האחד לפני אחרון

דו"ח שפרסמה ביוני האחרון המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC), חושף את גודל הכישלון של מדינת ישראל בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון. על פי הדו"ח ישראל ניצבת במקום האחד לפני אחרון, מקום 31 מתוך 32 מדינות, בשינוי מספר ההרוגים בתאונת דרכים בין השנים 2022-2012 מבין כל מדינות האיחוד האירופי.

מהדו"ח עולה כי מדינות אירופה הוכיחו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים והצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור האחרון בשיעור ממוצע של 22%. לעומת ההצלחה האירופית, בישראל נרשמה עליה בהרוגים מתאונות דרכים באותן שנים בשיעור של 15.8%.

רק מלטה שנמצאת במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה הציגה נתונים גרועים יותר מישראל. ליטא (ירידה של 60% בהרוגים), פולין (ירידה של 47% בהרוגים) ואסטוניה (ירידה של 42.5% בהרוגים) נמצאות במקומות הראשונים והטובים. המועצה האירופית לבטיחות בדרכים העניקה לפולין ציון לשבח על שיפור ארוך טווח בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully