וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טי רוק: הג'יפון שמשחק גולף

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 22:16

הזמנים משתנים: הפולקסווגן הנמכרת ביותר באירופה היא קרוסאובר אופנתי, הטי רוק המשפחתי, ועכשיו הוא מגיע לישראל. נהיגה ראשונה

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
שש שנים אחרי שהושק מגיע סוף סוף הטי רוק, שנראה כמו טיגואן מוקטן/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר (בסיס/מבחן): 170 אלף שקל
מתחרים: טויוטה C-HR, מאזדה CX30
אהבנו: עיצוב, אבזור, התנהגות ונוחות
לא אהבנו: העברות הילוכים איטיות, מחיר
ציון: 8/10

ב-2022 איבדה פולקסווגן גולף את תואר המכונית הנמכרת ביותר באירופה לפיג'ו 208, אחרי 20 שנים רצופות. הגרמנים אולי התבאסו על אובדן הנכס השיווקי אבל היו די מרוצים, כי רוב הלקוחות שאיבדה הגולף לא הגיעו למתחרים: הם קנו את הטי רוק, הקרוסאובר המשפחתי המבוסס על פלטפורמת הגולף, ובשורה התחתונה הם רק מכרו יותר.

הזמנים משתנים והלקוחות כבר לא עומדים בתור למשפחתיות קומפקטיות. התורים עברו לקרוסאוברים ולג'יפונים וכך שש שנים אחרי ההשקה שלו, הטי רוק מגיע סוף סוף גם לישראל.

כמו שטויוטה מוכרת בארץ במקביל את יאריס קרוס, C-HR וקורולה קרוס, עם מחירי בסיס של 133, 170 ו-173 אלף שקל, מתחילה גם פולקסווגן למכור שלושה קרוסאוברים משפחתיים. לטי-קרוס (מ-140 אלף שקל) ולטיגואן (מ-190 אלף שקל) מצטרף הטי רוק, במחיר בסיסי של 170 אלף שקל. על הכוונת שלו נמצא גם מאזדה CX-30 (מ-160 אלף שקל): כל הקרוסאוברים שמציעים גם עיצוב וקצת פחות מגושמות לעומת להיטי המכירות יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
פס הניקל לאורך הגג יוצר זהות גרמנית בורגנית ברורה/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: הטי רוק הוא למעשה דגם תאום לסיאט אטקה וסקודה קארוק, שבניגוד אליהם מיוצר גם בגרסת קבריולה ייחודית, שלא תגיע לארץ בייבוא סדיר, וחבל. עם אורך של 4.24 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 2.59 מטר, הטי רוק רחב אך קצר יחסית. הוא נראה כמו טיגואן מוקטן, עם שימוש נדיב בניקל, בעיקר בפס הבולט לאורך הרכב, שמקנה לו אופי מאוד בורגני וגרמני. כך גם החזית המאסיבית והמוארת בלילה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
אלמנט שהכרנו עד לא מזמן רק בדגמי יוקרה: מפה כחלק מלוח המחוונים הדיגיטלי וכבר בגרסת הבסיס/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא הנוסעים: התחושה היא בהחלט גולפית, עם ישיבה גבוהה יותר, ורמת אבזור גבוהה יחסית לדגם בסיס שבו נהגנו, עם מסך מולטימדיה 9.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', שמציג בתוכו את מפת מערכת הניווט המקורית של פולקסווגן. לזו תצטרכו להזין כתובת באנגלית, אבל האפשרות לקבל את המפה ישירות מול העיניים נוחה מאוד. אם תתחברו לווייז או גוגל מפות תוכלו לראות את המפה רק על מסך המולטימדיה. תא הנוסעים ברכב המבחן היה קצת כהה, ולפי הקטלוג נשארו בחו"ל הצבעים היותר חמים וחיים של הטי רוק. חבל.

איכות החומרים טובה והמושבים הקדמיים מוצלחים. מאחור המרווח סביר, אבל טוב פחות מאשר בסיאט אטקה. לפחות יש יציאת מזגן וצמד שקעי USB. תא המטען בנפח 445 ליטר גדול יחסית, ולהסעת מסעות גדולים אפשר להשטיח לא רק את הספסל האחורי אלא גם את המושב הקדמי.

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
יש יציאת מזגן ומרווח טוב, אבל סיאט אטקה שמבוסס על אותה פלטפורמה מרווח יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: גרסת הבסיס סטייל שבה נהגנו (170 אלף שקל) מגיעה עם חישוקי סגסוגת 17 אינץ', מסך מולטימדיה 9.2 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, גלגל הגה מחומם, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי לנייד ומצלמת רוורס.

גרסת הסטייל פלוס (185 אלף שקל) משדרגת לחישוקי 18 אינץ' קלים, מוסיפה חלון שמש פנורמי נפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען, מתלים מתכווננים, כיוונון חשמלי למושב הנהג עם עיסוי לגב התחתון וריפודי עור.

גרסת ה-R-ליין (200 אלף שקל) משדרגת לריפוד עור נאפה, מושבים ספורטיביים וחבילת עיצוב חיצוני תואמת.

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
445 ליטר נאים בנפח, עם שני מצבי עומק/מערכת וואלה!, אודי עציון

בטיחות: הטי רוק קיבל ציון של 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ב-2017. כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית בקרת סטייה מנתיב והתרעת על רכב בשטח מת. חבל שאין מערכת התרעת עייפות ומערכת התרעה על שכחת ילדים, כמו התרעה על פתיחת דלת כאשר הדרך לא פנויה.

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון,
חזית אגרסיבית מסתירה מאחוריה 150 כ"ס וכמעט 8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש/אודי עציון

מנוע וביצועים: משלל יחידות ההנעה שמשווקות בחו"ל, הטי רוק מגיע אלינו רק עם מנוע ה-1,500 סמ"ק טורבו בנזין המוכר מדגמים אחרים של הקונצרן (150 כ"ס), בגרסה המעודכנת המאפשרת לו לפעול יותר זמן על 2 צילינדרים מתוך ה-4 כאשר הוא לא נדרש למאמץ.

הביצועים טובים, אבל העברות ההילוכים בתיבה הרובוטית כפולת המצמדים, בעיקר בהתחלה ובפקקים איטית ומהוססות מדי, ונהגים אחרים מנצלים את הפער שנוצר מהרכב הבא כדי להשתחל לפניכם. עדיף להעביר למצב ספורט (יש גם חסכוני ונוחות) לקבלת תגובת מהירות יותר, על חשבון צריכת הדלק. זו הסתכמה בימי המבחן ב-13.8 ק"מ לליטר נאים למנוע בנזין. אבל הגיע הזמן גם כאן ליחידה היברידית כמו שיש לטויוטה המתחרה.

פולקסווגן טי רוק. אודי עציון, מערכת וואלה!
תחרות לקרוסאוברים המעוצבים והמאובזרים, לא לקוריאנים רבי המכר/מערכת וואלה!, אודי עציון

נוחות והתנהגות: כיול המתלים הוא גרמני פלוס, הטי רוק מרוסן יחסית, לא מתנדנד בפניות ומתמרן היטב גם בעיר. הנוחות טובה בדרך כלל והנסיעה שקטה מלבד קצת רעשי רוח מפסי הגג.

השורה התחתונה: הטי-רוק הוא מה שצ'ט GPT הייתה פולטת אם היו שואלים אותה איך ייראה קרוסאובר גולף. הוא איכותי מהמקובל, נראה מכובד ויוקרתי יותר ובגרסת הבסיס מאובזר היטב, יותר מהמתחרים הישירים ברמת המחיר שלו. 170 אלף הוא תג מחיר גבוה, אבל לא חריג בימים אלה, שבהם טויוטה קורולה עולה רק 5,000 שקל פחות, וגולף 8,000 שקל פחות. כמו הגולף הוא לא יהיה בארץ להיט מכירות, אלא אופציה מעט יוקרתית בשוק העממי.

ת"ז | פולקסווגן טי רוק

מנוע: טורבו בנזין, 1,498 סמ"ק, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ.
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.24
רוחב (מטר): 1.82
גובה (מטר): 1.59
בסיס גלגלים (מטר): 2.59
תא מטען (ליטר): 445
משקל (ק"ג): 1,335

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש: 8.3 שניות
מהירות מירבית: 207 קמ"ש
צריכת דלק משולבת: 15.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן: 13.8 ק"מ לליטר

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים ב-2017
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully