וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית ה-100 אלף שקל של BYD בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 11:14

יצרנית החשמליות הסינית החליטה להשיק באירופה ובארץ מכונית מיני וקרוסאובר קטן שכבר נמכרים בסין

BYD סיגאל/BYD

החשמליות הזולות של BYD בדרך לישראל: לוואלה רכב נודע כי יצרנית המכוניות החשמליות הסינית החליטה להשיק באירופה את מכונית המיני Seagull (שחף) ואת אחד מדגמי הקרוסאוברים הקטנים שלה, מה שיאפשר גם את מכירתם בישראל. אולם הגרסאות האירופיות של שני הדגמים יושקו רק ב-2026.

הסיגאל מכרה בסין בשנה שעברה 280 אלף יחידות, אחרי שהייצור שלה החל רק באפריל והואץ מאז. בדצמבר לבדו נמכרו 58 אלף מכוניות, קצב ייצור של כ-700 אלף מכוניות בשנה מלאה, עוד לפני ייצוא נרחב שלה.

BYD סיגאל. BYD, מערכת וואלה
תא הנוסעים של הסיגאל. ממשיך את מה שהכרנו באטו 3 ובדולפין/מערכת וואלה, BYD

לסיגאל הסינית מנוע בהספק 75 כ"ס, מהירות מירבית מוגבלת מחשב של 130 קמ"ש ובגרסה היקרה ביותר שלה יש לה טווח של 405 ק"מ בתקן הסיני האופטימי, מסוללת 39 קוט"ש, עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 40 קילוואט. עם אורך של 3.78 מטר, רוחב של 1.71 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 2.5 מטר היא ארוכה ב-18 ס"מ, רחבה ב-12 ס"מ וגבוהה ב-6 ס"מ מקיה פיקנטו. בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-10 ס"מ.

בסין הגרסה היקרה של הסיגאל עולה כמחצית מאטו 3 מאובזרת, כלומר מחיר ישראלי של פחות מ-80 אלף שקל. מחיר של קיה פיקנטו מתחיל כעת ב-95 אלף שקל. אולם עד 2026 מתוכננים עוד שני סבבי העלאת מס קנייה על רכב חשמלי, שיביאו אותו ל-52% במקום 35% כעת, כך שעדיין מחיר של פחות מ-100 אלף שקל בעוד שנתיים עדיין אפשרי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
BYD יואן אפ. BYD,
BYD יואן אפ, שייחשף רשמיח בעוד חודשיים/BYD

BYD תשיק גם אחד אחד משני דגמי הקרוסאוברים הקטנים שלה, יואן אפ שייחשף רשמית בעוד חודשיים, ויואן פרו שהחל להימכר ב-2021 ועבר מתיחת פנים בשנה שעברה. האפ, באורך של 4.3 מטר - כמו הדולפין האירופית - יוצע בסין עם סוללת 45 קילווואט, 401 ק"מ טווח בתקן הסיני ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. הפרו מעט גדול יותר, עם אורך של 4.37 מטר וסוללת 47 קוט"ש מעניקה לו ביצועים זהים, והוא מצויד באביזר נחשק בקרב רוכשי קרוסאוברים: גלגל רזרבי הממוקם על הדלת האחורית, לטובת מראה קשוח. המחיר של שניהם בסין זול בכ-15% מהדולפין, שמחירה בארץ מתחיל כיום ב-144 אלף שקל.

גם הסיגאל וגם הקרוסאובר יעברו התאמה לשוק האירופי, בעיקר כדי להבטיח ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, ועשויים לקבל גם סוללות גדולות יותר.

BYD יואן פרו. BYD,
BYD יואן פרו הוותיק יותר/BYD

BYD סיימה את שנת הפעילות המלאה הראשונה שלה בישראל ב-2023 עם מסירות של יותר מ-15 אלף מכוניות והתמקמה במקום הרביעי בטבלת המסירות, אחרי יונדאי, קיה וטויוטה. השנה היא תשיק בחודש הבא את הסיל סדאן שתתחרה בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6, באמצע השנה את הסיל U קרוסאובר שימוקם בין האטו 3 שלה לטסלה מודל Y, ובתחילת 2025 את הסיל Y, גרסת הייצוא של הסונג פלוס הסינית שהוצגה בשנה שעברה, כקרוסאובר מודרני על בסיס הסיל סדאן.

עם צמד הדגמים המוזלים עשויה BYD לאיים ב-2026 על מובילת השוק יונדאי מבחינת היקף המכירות, בכפוף להשפעות עליית מס הקנייה והטלת מס הנסועה המתוכנן לאותה שנה על מכירות החשמליות בארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully