וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן כוח סיני: החשיפות החשובות מתערוכת שנגחאי

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 18:49

קרוסאובר חדש של פולסטאר, חשיפה מלאה לפולקסווגן ID.7 ול-MG רודסטר החדשה, פנאי חשמלית ראשון למייבאך והתשובה של BYD לטסלה מודל Y. וגם: קבלו את מכונית העל הראשונה הראשונה מסין

תערוכת שנגחאי. אתר רשמי,
לסינים זה עדיין עובד: תערוכת הרכב בשנגחאי/אתר רשמי

אחרי עשרות שנים שהיו אבן שואבת לכל חובבי הרכב ואפשרות למפגש ראשון עם דגמים חדשים, תערוכות הרכב הגדולות בעולם, אלו של ז'נבה, פרנקפורט, פריז ועוד הלכו והצטמצמו. כל זה עוד לפני הקורונה שנדמה שהייתה הזרז האחרון שנדרש כדי להוציא אותן לגמלאות.

במקרים אחרים, ככל שהמכוניות הפכו טכולוגיות יותר, רצו להיראות כאלו, או סתם להיחשף בפני קהל ותקשורת פחות מדקדת ומקצועית בתחום, הן הומרו בהצגת מכוניות בתערוכות אלקטרוניקה כמו CES. אבל השוק הסיני והתעשייה המקומית שהופכים בשנים אחרונות לכוח עולה בעולם המכוניות, ממקדים בחזרה את תשומת הלב של יצרניות הרכב לחשיפה מרוכזת של דגמים חדשים ומכוניות קונספט דווקא בפורמט הוותיק.

למרות שחלקים גדולים מהמוצג שם אינם רלוונטיים במיוחד, שמדובר בתערוכה משנית אם לא שולית בחשיבות שלה לשוק המקומי או המערבי, כמה יצרניות בחרו להעמיד שם לראשונה כמה מכוניות שכדאי לשים לב אליהן. אז הנה מה שחשוב באמת לדעת על תערוכת שנגחאי, למה צריך לצפות וכמה קוריוזים פחות חשובים.

פולסטאר 4. אתר יצרן
פולסטאר 4, הפגנת נוכחות עם עיצוב יצירתי/אתר יצרן

פולסטאר 4 - המטרה: אירופה

מה זה?
קרוסאובר-קופה חשמלי

מה יש בו?
הפולסטאר 4 הוא הדגם הכל-חשמלי השני של היצרנית הסינית-שוודית מבית ג'ילי. ואם חשבנו שאחרי הפולסטאר 2 שהיא מעין שילוב של סדאן-נוצ'בק-קרוסאובר תגיע מכונית שמרנית יותר, זה לא ממש הכיוון, כאשר הוא מציג מראה קרוסאובר קופה מאוד ספורטיבי ומוחצן, לא ממש דומה לשום דבר אחר. די מובן כאשר אתם מותג שרוצה לחצוב לעצמו מקום בשוק הפרימיום הצפוף.

מבחינת מימדים הוא עם 4.8 מטרים מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 3 מטרים, כלומר גדול יותר מג'נסיס GV60 וקצת יותר גדול מטסלה מודל Y. ההנעה היא כאמור חשמלית וכמו הפולסטאר 2 הוא יגיע בשתי גרסאות הנעה - מנוע בודד עם הנעה אחורית ושני מנועים והנעה כפולה. בהודעה נאמר כי גרסת המנועים הכפולים עם 544 כ"ס תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות שיהפוך אותה לדגם המהיר ביותר של פולסטאר. לגרסה זו טווח מוצהר של 560 ק"מ. גרסת המנוע היחיד תהיה עם 272 כ"ס ותציע טווח ארוך יותר - 600 ק"מ לדברי היצרנית. שתי המכוניות יעשו שימו בסוללת 102 קוט"ש ויאפשרו טעינה מהירה של עד 200 קילוואט בעמדות DC.

מה עוד חשוב לדעת
מערכות הבטיחות המתקדמות בו הן ה- SuperVision של מובילאיי ולמכונית אין למעשה חלון אחורי. את מה שקורה שם יקבל הנהג ממצלמה שממוקמת על הגג ומשדרת על גבי מסך שמחליף את המראה המרכזית

מתי בישראל?
חציון שני של 2024

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן ID.7. פולקסווגן,
בפולקסווגן מכוונים למתחרות החזקות בקטגוריית הסדאן החשמליות/פולקסווגן

פולקסווגן ID.7 - הסימפוניה השישית

מה זה?
סדאן חשמלית

מה יש בה?
החשמלית השישית של פולקסווגן, שבגרסת האב טיפוס שלה הספקנו לנהוג היא מכונית סדאן שאמורה להיות הדגם האסטרטגי שלה בשני שווקים ומול שתי מתחרות מרכזיות - השווקים הם הסיני והאמריקני, בהם יש עדיין ביקוש ער למכוניות בתצורה זו והמתחרות הן כמובן טסלה מודל 3 וגם יונדאי איוניק 6.

התחרות מתחילה עם מימדים גדולים של 4.96 מטרים ובסיס גלגלים של 2.97 מטר, אלו 26 ס"מ יותר מהמודל 3, למעשה אלו 3 ס"מ יותר מאודי A6 הנוכחית. הפלטפורמה היא זו שאפשר למצוא תחת החשמליות העכשוויות של היצרנית. תא הנוסעים הוא מקצה שיפורים ביחס לחשמליות ממשפחת ה-ID הנוכחית בעיקר בתחום מערכת המולטימדיה והצגת הנתונים לנהג, כולל תצוגה עילית בתצורת אוגמנטד ותא מטען שימושי מאוד בזכות מבנה 5 דלתות.

יש לה מנוע עם 285.5 כ"ס וטווח מוצהר של 700 ק"מ שמשויך לגרסה עם סוללת ה-86 קוט"ש בעוד זו עם סוללת ה-77 תסתפק בטווח נמוך יותר. אבל זה הכל, ככל שזה נוגע לנתונים טכניים, פולקסווגן לא יודעת או לא רוצה לחשוף את מה שקורה שם. אפילו יכולת הטעינה שלה נמסרת בניסוח מעורפל שלפיו טעינה מהירה של "עד 200 קילוואט תהיה אפשרית".

מה חשוב לדעת
המחיר אותו הצמידה פולקסווגן למכונית בגרמניה - 60 אלף יורו מצביע על שאיפה שעשויה להיות גבוהה למדי. כבר בנקודת הפתיחה הזו היא מקבילה פחות או יותר למחירה של גרסת ה"פרפורמנס" של המודל 3 ועם מגמת הפחתות המחירים של טסלה, זה הולך להיות לא פשוט. עם מחיר "מקומי" שמוערך בהחל מ-300 אלף שקל, זה כבר יהיה מאתגר. ועוד משהו? מערכת ההפעלה הקולית שלה מבינה עברית.

מתי בישראל?
מחצית שנייה 2024

MG סייברסטר. אתר יצרן
MG חוזרת לימי הזוהר?/אתר יצרן

MG סייברסטר - להחזיר עטרה ליושנה

מה זה?
רודסטר חשמלית

מה יש בה?
למי שיש זיכרון היסטורי-מוטורי ארוך מספיק, ברור שעוד לפני שהפכה ליצרנית של גרסאות רובר ואז הפכה ליצרנית סינית - אם אמרתם MG התכוונתם לרודסטרים בריטיות נהדרות ובמיוחד ה-MGB של 1962-1980. ועם רודסטר חדשה לגמרי עם הנעה חשמלית מתכוונת SAIC, בעלת הבית הסינית של המותג להחזיר את הצבע ללחיים של המותג.

היא כבר לא מכונית פתוחה קטנה כמו שהייתה המקור, והיא בהחלט לא מכונית קטנה גם במונחים של היום - 4.5 מטרים אלו כ-50 ס"מ יותר ממאזדה מיאטה, הרודסטר העממית היחידה כיום. וגם בסיס הגלגלים של 2.69 מטר ארוך משמעותית מ-2.31 מטר במאזדה. אבל מה שיהיה מסקרן מאוד זה לראות איך המשקל שלה - 1.85 טון יסתדר עם האופי העולץ המצופה מרודסטר.

בלי נתונים רשמיים של MG, מה שבינתיים דלף לרשת הם מספרים כמו 310 כ"ס לגרסת המנוע היחיד (הנעה אחורית כמובן) ו-536 סוסים לזו עם ההנעה הכפולה. כך שרף הסקרנות לראות את המפרט המלא, ובטח לנהוג בה גבוה מאוד.

מה חשוב לדעת
עזבו משקל או ביצועים - לסייברסטר יש דלתות מספריים. ורק מי שדפק מספיק דלתות של מכוניות קופה בחניות צפופות יכול להעריך את הבחירה הזו.

מתי בישראל?
מחצית שנייה 2024

מאייבך EQS SUV. אתר יצרן
מסתבר שמרצדס יכולה להיות אפילו יותר יוקרתית/אתר יצרן

מייבאך EQS SUV

מה זה?
קרוסאובר אולטרה יוקרתי חשמלי

מה יש בו?
התשובה הקצרה היא "הכל". אבל בכל זאת? מאייבך היא מותג העל של מרצדס, שעכשיו מקבל דגם כל-חשמלי ראשון משל עצמו, כאשר הבסיס הוא ה-EQS SUV. המראה החיצוני מזכיר את המקור למעט שינויי עיצוב קטנים כמו הגריל הקדמי וצביעה בשני גוונים. המיקוד הוא בתא נוסעים שלוקח את הפאר למקומות חדשים כמתבקש ממכונית שרוצה לקרוא תיגר על בנטלי ורולס רויס. ולמרות שהיא לא נהנית מהמעמד של השתיים האחרות, היא מקדימה אותן בהצעת ספינת דגל חשמלית לגמרי.
על ההנעה גרסה מתוגברת חשמל של זו ב-EQS SUV - כאן יש 658 כ"ס, זה אומר שהכלי הגדול יגיע ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. סביר להניח שהשימוש כאן יהיה במארז הסוללות הגדול ביותר של מרצדס עם 107.8 קוט"ש.

מה שחשוב לדעת
מצלמות בתא מאפשרות להפעיל תאורה ועוד באמצעות מחוות ידיים, ליושבים מאחור שתי כורסאות נדיבות, שמציעות הכל כולל הכל, עם עץ ועור לרוב ושני מסכי 11.6 אינץ' לשליטה על מערכות המכונית וצפייה במדיה.

מתי בישראל?
רבעון ראשון של 2024

BYD סונג L. BYD,
אחרי שהשתלטה על שוק הקרוסאוברים המשפחתיים החשמליים, BYD מסתכלת על טסלה Y/BYD

BYD סונג L מתחרה לטסלה מודל Y

מה זה?
אחד הדגמים שעשויים להיות משמעותיים יותר בתערוכה עבור השוק הישראלי הוא קרוסאובר חשמלי נוסף של BYD, אח גדול ליואן פלוס, השם הסיני של האטו 3 המוכר בארץ. כמו שאנחנו יודעים מיצרנים אחרים, קרוסאובר 5 מקומות אחד כבר לא מספיק היום באולם התצוגה.

מה יש בו?
הסונג L גדול יותר מהאטו 3, עם אורך של 4.7 מטר (25 ס"מ יותר מאטו 3), רוחב של 1.89 (7+) מטר וגובה של 1.68 מטר (7+). לבסיס הגלגלים אורך של 2.76 מטר (4.5+). יש גם מתלי אוויר לטובת נוחות הנסיעה ושליטה בתנועות הגוף בסיבובים, וגם הנעה כפולה

מה שחשוב לדעת
המטרה כאן היא טסלה מודל Y, המכונית הנמכרת ביותר בסין כיום. רשמית מדובר ברכב קונספט, אבל לעיתונות הרכב בסין נמסר כבר על תג מחיר (10% מעל למחירי מודל Y, באבזור רכב התצוגה) ותאריך השקה (סוף השנה).

מתי בישראל?
סביר שב-2024

יאנגוואנג U9. אתר יצרן
יאנגוואנג U9, הסינים רוצים מכונית על חשמלית/אתר יצרן

יאנגוואנג U9 - עידן החלל הסיני

מה זה?
מכונית על חשמלית

מה יש בה?
את BYD אתם כבר מכירים, אז כמו כל חברה עם שאיפות גבוהות, גם לה יש חטיבת יוקרה ייעודית. והדרך שלה למשוך אליה תשומת לב היא ה-U9. שעם הנעה חשמלית ועיצוב דרמטי תבקש לפרוץ לעולם מכוניות העל החשמליות, היכן שנמצאות כיום לוטוס אויג'ה, פינינפארינה בטיסטה ורימק נבארה המוכרת יותר מכולן.

עזבו עכשיו את העיצוב שדומה ביותר מדי זוויות למקלארן, המספרים שמופקים מארבעת המנועים החשמליים שלה מהממים. עם כמובן תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2 שניות וטווח של 700 ק"מ על פי המדידה הסינית, כלומר - אין סיכוי.

מה שחשוב לדעת
מעבר לביצועים בקו ישר שהפכו לזולים וזמינים מאוד בעידן החשמלי, ביאנגוואנג מציעים עוד רכיב מסקרן מאוד במכונית - מערכת מתלים שמסוגלת להפעיל ולתמוך בכל פינה של המכונית באופן עצמאי. היישום המעשי - הפחתה של ממש בנטייה של מכוניות "לרכון" בזמן פניות או תאוצה ולשפר את הצמדת הגלגלים לקרקע.

מתי בישראל?
למה, אתם הייתם קונים?

לקסוס LM. אתר יצרן
לקסוס LM: שיא הפאר במיניוואן/אתר יצרן

וגם אלו יהיו שם

הונדה מציגה שלושה רכב קונספט ממשפחת ה-e:N, אך אלו לא מיועדים לשיווק מחוץ לסין וייוצרו בה עבור השוק המקומי החל משנת 2024. בעוד בשאר העולם היצרנית מתמהמהת עם המעבר לחשמל, בסין השאיפה שלה היא להיות יצרנית שמוכרת רק מכוניות חשמליות. סדרת ה- e:Nהיא הסנונית שמבשרת על ההיצע הצפוי. בתפריט האצ'בק, קרוסאובר על בסיס ה-HR-V ומכונית סדאן.

טויטה העמידה שני דגמי קונספט, שהם הרחבה ל-bZ3 סדאן, שהינו דגם שני למשפחת המכוניות החשמליות bZ שאצלנו מיוצגת כרגע על ידי ה-bZ4X. אבל בניגוד אליו, הדגם הזה מיועד אך ורק לשוק הסיני. שני הדגמים, כמו ה- bZ3 ייוצרו על ידי GAC שבונה את מכוניות טויוטה לשוק המקומי.

ניסאן אריזון קונספט. אתר יצרן
ניסאן אריזון קונספט - על פלטפורמת ניסאן אריה ומגאן E TECH/אתר יצרן

יצרנית יפנית נוספת שלא ממש נוכחת בעולמות החשמל כיום היא ניסאן, גם היא תיוצג עם קונספט בשם "אריזון". הדגם עוצב ונוצר על ידי הצוות המקומי של ניסאן בשוק הסיני. ולמרות שמדובר בדגם קונספט, הבסיס לדברי ניסאן היא פלטפורמת CMF EV, זו שנמצאת גם תחת ניסאן אריה ורנו מגאן E TECH החשמלית.

בצד של הביוקר יהיו אלו פורשה שתעמיד את הקאיין המחודש בסיבוב האחרון שלו לפני מעבר לחשמל בלבד בדור הבא. לקסוס תראה את הפרשנות שלה למושג המיניוואן האולטרה יוקרתי LM שהפעם יש כוונה לשווק גם באירופה. מזראטי מציגה את הגרסה החשמלית של הגרקאלה שכמו כל הגרסאות החשמליות של היצרנית ייקרא פולגורה (ברק באיטלקית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully