וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD סיל U: טסלה מודל Y באריזת חסכון

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 17:02

יצרנית החשמליות הסינית מביאה לאירופה, ובקרוב אלינו, קרוסאובר שמשתחל בול בפער שבין להיט המכירות שלה אטו 3, למודל Y, איוניק 5 ועוד, ומבטיח תג מחיר זול משמעותית, מכ-200 אלף שקל. שווה?

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
זה הכי רחוק בשטח שהוא יגיע, למרות העיצוב הג'יפוני/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר משוער: מכ-200 אלף שקל
מתחרים: טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק
אהבנו: סולידי ומכובד, מרווח ומאובזר, שימושי ונוח וכנראה שפחות יקר מהמתחרים
לא אהבנו: ביצועים ומהירות טעינה
ציון: 8/10

בשוק החשמליות המתמלא עדיין יש פער גדול, במחיר ובממדים, בין האטו 3 הפופולרי (176 אלף שקל כעת בדגם המאובזר) לטסלה מודל Y ולערימת הקרוסאוברים שנולדו בעקבותיו, כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק ועוד, שעולים החל מ-215 אלף שקל שקל עוד לפני עדכון מס הקנייה המוגדל במחירונים שלהם.

אל הפער הזה יכנס בסביבות יוני-יולי דגם חדש-ישן של BYD, הסיל U. בסין הוא נמכר מאז 2019, תחת השם סונג פלוס, וכעת מושקת הגרסה האירופית שלו, תחת השם סיל U. כבר פגשנו אותה להתרשמות קצרצרה בסין, כעת מגיעה הגרסה הסופית, שגם אחרי העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי אמורה לעלות בארץ מכ-200 אלף שקל. שווה לחכות?

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
לא מסובב ראשים, אבל גם לא מוזר או מוחצן כמו חלק מהעיצובים הסיניים/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: במילה אחת, סולידי. מדובר בקרוסאובר גדול יחסית, עם 4.78 מטר אורך, 1.89 מטר רוחב 1.67 מטר גובה ועם בסיס גלגלים של 2.76 מטר, הוא ארוך ב-33 ס"מ, רחב ב-1.5 ס"מ, גבוה ב-6.5 ס"מ מהאטו 3, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-4 ס"מ. ומשמעותי יותר, תא המטען, בנפח של 552 ליטר, גדול ב-110 ליטר מזה של האטו.

למרות השימוש בשם סיל, אין לו שום קשר מכאני לסיל סדאן שתושק כאן בשבוע הבא, ומבוססת על פלטפורמה חדשה ומתקדמת יותר, שהושקה בשנה שעברה. אנשי BYD טענו בפנינו שהגרסה האירופית זכתה לפלטפורמה החדשה, אבל מדובר בניתוח יקר ולא מקובל, ששווה לפיתוח דגם מהייסוד. נייחס את הטענה לטעות בתרגום, ולכך שחלק מרכיבי הפלטפורמה החדשה שולבו בדגם הוותיק, אך אין כאן את שילוב הסוללה כחלק ממבנה הרכב לטובת שיפור הקשיחות למשל, את היכולות הדינמיות הגבוהות שמציגה הסדאן ואת ההנעה האחורית שלה. BYD גם חשפה כבר קרוסאובר מעוצב ויקר יותר, המכונה בסין סונג L ובאמת מבוסס על פלטפורמת הסיל סדאן, ויגיע לאירופה ואלינו בשנה הבאה תחת השם סיל Y.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תא נוסעים: סביבת הנהג תהיה מוכרת לכל מי שישב באטו 3, עם אותו מסך מרכזי ענק שמסתובב על צירו (12.8 אינץ' בגרסת הבסיס קומפורט, 15.6 אינץ' בדיזיין המאובזרת, אך ללא משחקי העיצוב המעניינים אך המצועצעים, כמו פסי הגיטרה בדלתות. יש גם מסך 12.3 אינץ' לנהג.

הישיבה גבוהה, הראות החוצה מצוינת וכרגיל עיקר תפעול המערכות מתבצע מהמסך. למרות מסכי קיצור, כולל לבקרת האקלים, התפעול עדיין מסורבל בעיקר לנהג ותיק שעובר לראשונה לרכב חשמלי, אם כי עדיף על פני זה של מודל Y.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
מרווח מצוין גם מאחור, אם כי הנוסע באמצע כרגיל מקבל מושב פחות נוח/מערכת וואלה!, אודי עציון

המרווח מלפנים ומאחור מצוין, כאשר עיקר השיפור לעומת האטו 3 מורגש במושב האחורי. עם מרווח ברכיים, ראש ורוחב נדיבים. רק נוסע האמצעי יסבול כמקובל ממושב מעט יותר צר ומהמסעד הנשלף ממנו. תא המטען גדול מהמקובל בקרב קרוסאוברים סיניים.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
552 ליטר נפח, 25% יותר מאטו 3 וגדול משמעותית מרוב הקרוסאוברים הסיניים/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: נדיב. אפילו הקומפורט הבסיסית מגיעה כאמור עם שני המסכים הגדולים וצימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, גג פנורמי עם וילון חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב האחורי, חישוקי 19 אינץ', ריפוד דמוי עור למושבים, חיישני חנייה ומצלמות 360 מעלות לחנייה. הדיזיין המאובזרת מוסיפה טעינה אלחוטית לשני סמארטפונים, תצוגה עילית לנהג, וסטריאו משופר.

בטיחות: הסיל U קיבלה בשנה שעברה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. המפרט כולל את מרבית מערכות הבטיחות האקטיבית המקובלות.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
ביצועים איטיים מהמקובל בחשמליות, אולי זה יסייע למתן את עלויות הביטוח/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים: יש רק מנוע אחד לבחירה, עם 218 כ"ס והנעה קדמית, ושתי סוללות 71.8 קוט"ש בגרסת הבסיס ו-87 קוט"ש במאובזרת שבה נהגנו.

מה שחריג הוא הביצועים. מדובר ברכב ששוקל 2 טון, עם תאוצות טובות אבל פחות חזקות מהמקובל כיום בחשמליות. נתון 0-100 קמ"ש רשמי של 9.3-9.6 שניות אומר שהסיל U איטית יותר אפילו מ-BYD דולפין הקטנה והזולה משמעותית. האם זה חיסרון מהותי? בפועל אין בעיה להיות ראשונים ברמזור ולעקוף כמעט בכל מקום שמותר. אבל אין את המכה בגב והנוף המטשטש שתקבלו בחשמליות רבות אחרות.

מאז השקת טסלה מודל 3 יש איזו תחושה שאם חשמלית לא עושה 0-100 קמ"ש ב-6 שניות היא איטית מדי. אלה באמת ביצועים נחמדים מאוד, אבל הם אחת הסיבות לשיעור התאונות הגבוה של חשמליות בארץ ובעולם, ומחירי הביטוח המאמירים. אם אלה של הסיל U יהיו זולים מהמקובל, כבר היה שווה.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
הנוחות טובה, אבל בסיבובים הוא קצת מגושם/מערכת וואלה!, אודי עציון

טווח וטעינה: היצרן מצהיר על 500 ק"מ טווח בגרסה היקרה עם הסוללה הגדולה, אנחנו בנהיגת השקה שהייתה לפרקים מהירה מהמקובל, הגענו לטווח של כ-450 ק"מ. חסרה אפשרות לנהיגה אמיתית בדוושה אחת תוך טעינה חוזרת מרבית, מה שהיה מוסיף לטווח הנסיעה. הטעינה המהירה בקצב של 140 קילוואט כבר איטית יחסית לטסלה וליונדאי, מה שחייב אתכם לבלות עוד כ-15 דקות בעמדה בעת טעינה מ-20% ל-80%. הדגם הבסיסי אף איטי יותר בטעינה המהירה, עד 115 קילוואט. בבית שניהם יטענו ב-11 ק"א.

נוחות והתנהגות: הנסיעה בסיל שקטה מאוד בדרך כלל. כיול המתלים קצת רק, לטובת נוחות נסיעה שמתגלה כטובה, על חשבון התנהגות הכביש. בסיבובים התחושה קצת מגושמת, אבל עדיין סבירה, בטח בנהיגה בקצב משפחתי.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה!
אם יהיה זול בעשרות אלפי שקלים ממתחרים באותו גודל, כמו שזה נראה כעת, חסרונותיו נסלחים/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: כמו בפרסומת הישנה של מקדונלד'ס, BYD הגדילה כאן את המנה המוטורית, אבל בפער שיהיה קרוב יותר ל-19 אלף שקל מאשר לשקל-תשעים. הסיל Y הוא ג'יפון משפחתי גדול, מרווח ושימושי, מאובזר ונוח. הוא לא טיל כמו מודל Y, מורכב יותר לתפעול מסקודה אניאק. אבל אם תחזיות המחיר שלו יתממשו, הוא יהיה זול בעשרות אלפי שקלים מצמרת הקבוצה, תשובה טובה להתייקרות החשמליות השנה, איזון לביצועים הפחות זריזים וחוסר היחודיות הכללי, ותמורה הוגנת לכסף.

הכותב היה אורח BYD בפורטוגל

על הצד הטכני: BYD סיל U

מנוע: חשמלי, 218 כ"ס, 33 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה. הנעה קדמית
סוללה: 87 קוט"ש
מהירות טעינה מהירה מרבית: 140 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.785
רוחב (מטר): 1.89
גובה (מטר): 1.67
בסיס גלגלים (מטר): 2.76
תא מטען: 552 ליטר
משקל: 2,020 ק"ג

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות
): 9.6
מהירות מרבית: (קמ"ש): 175 קמ"ש
טווח רשמי משולב: 500 ק"מ
טווח מבחן: 450 ק"מ

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי
: 5 מ-5 כוכבים (ב-2023)
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
6 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto
  • byd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully