וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה הבטיח לבחון תח"צ בשבת ובג"ץ דחה עתירה נגדו

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 15:17

הרכב בראשות השופט יצחק עמית דחה עתירה שלישית נגד משרד התחבורה והביטחון לחייב הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע, אך הסכים כי המדינה לא מספקת פתרון מלא לחיילים להגעה הביתה ובחזרה

נוסעים בתחנת מרכזית המפרץ בשבת בצהרים. בני קוריץ, תמונות גולשים
חיילים ואזרחים עולים לרכבת בתקופה שבה היא הופעלה בשבת בתחילת המלחמה/תמונות גולשים, בני קוריץ

בפעם השלישית דחה בג"ץ עתירה נגד משרדי התחבורה והביטחון להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות, כפי שנעשה בתחילת המלחמה. את העתירה הגישה עמותת ישראל חופשית.

השופטים יצחק עמית, נועם סולברג ויעל וילנר, קבעו כי "לא נפל פגם" בהתנהלות שני המשרדים בנושא, אך ציינו כי המצב הקיים שבו חיילים בצבא הסדיר ובמילואים מתקשים לעתים להגיע לביתם לחופשות קצרות, לקצר חופשות שקיבלו או לוותר כלל על מפגש עם בני משפחותיהם "מעורר קשיים".

השופטים נמנעו מהדיון העקרוני של הגבלת חופש התנועה בידי המדינה בסופי שבוע מסיבות פוליטיות, לאזרחים שאינם מחזיקים ברכב פרטי, אינם נוהגים, ומתקשים לעמוד בעלויות נסיעה במונית, בגלל שיתוק הרכבות ורוב קווי האוטובוסים בין ימי שישי אחר הצהרים לשבת בערב.

"על אף שהמענה שניתן כיום למשרתי הביטחון מעורר קשיים מסוימים, ובמקרים פרטניים איננו הפתרון המיטבי - לא מצאנו כי נפל פגם חמור בהתנהלות המשיבים המקים עילה להתערבותנו", כתב השופט עמית.

המדריך המלא של וואלה רכב: איפה בכל זאת אפשר לנסוע בישראל התחבורה ציבורית בשבת

פסק הדין מציין כי "נעשה מאמץ 'לתפור' מענה תחבורתי בהתאם לצרכים המשתנים ביחידות צה"ל השונות, וקשה לטעון כי לא נבחנו אלטרנטיבות או שלא מופעלים פתרונות אחרים חלף הפעלת תחבורה ציבורית במהלך סוף השבוע. כך, בין היתר, נמסר כי חטיבת התובלה במשרד הביטחון מקצה אמצעים להסעת חיילים לחופשה; תוגברו כמויות הרכבים ביחידות השונות; ובמקרים שבהם לא ניתן מענה תחבורתי, למשרתים ניתנת האפשרות להישאר ללון בבסיס או באכסניה באזור מטעם הצבא".

עם זאת, "אין לכחד כי הפתרון המוצע אינו המענה המיטבי, באשר מי שסיים את משמרתו במהלך השבת או קיבל חופשה קצרה של מספר שעות, מעדיף מן הסתם להעביר את הלילה בביתו חלף לינה בבסיס או באכסניה באזור".

לסיכום ציין עמית: "בית משפט זה כבר נדרש לשתי עתירות נוספות הנוגעות למצב עובדתי כמעט זהה ולטענות משפטיות דומות, ושתיהן נדחו. מכל מקום, רשמנו לפנינו את תגובת המשיבים כי תהא נכונות מטעם משרד התחבורה להפעיל מערכי תחבורה נוספים בשבת ובחול ככל שיהא צורך בכך בהתאם למכלול הנסיבות ולצרכי הביטחון, וכי הגורמים הרלוונטיים ימשיכו ויבחנו את הצורך בהפעלת פתרונות נקודתיים נוספים ככל שהדבר יידרש, והדבר יוצף במעלה שדרת הפיקוד, כמקובל. יש לקוות כי כך אכן יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully