וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הענקת הזיכיון למטרו: התוכניות של דונגפנג בארץ נחשפות

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 6:30

מטרו, שכבר מייבאת את דגמי וויה היוקרתיים של דונגפנג, תשיק בשנה הקרובה בארץ סופר מיני וסדאן חשמליות במחירים מפתיעים, וקרוסאובר חדש של וויה שיתחרה באודי Q5. ויש גם מתחרה להאמר החשמלי

דונגפנג MHero. דונגפנג,
MHero, התשובה של דונגפנג להאמר החשמלי וליאגוונג U8 של BYD/דונגפנג

אחרי ג'ילי, BYD וגרייט וול הסיניות, עוד יצרנית סיניות חשמליות משמעותית נוחתת בארץ. מטרו מוטור קיבלה את הזיכיון לדגמי דונגפנג העממיים, שיושקו בארץ עוד השנה, במחירים תחרותיים.

דונגפנג, שנוסדה בשנת 1969, היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין המעסיקה יותר מ-130 אלף עובדים, עם הכנסות שנתיות של כ-30 מיליארד דולר בשנת 2022. לחברה שותפויות עם יצרנים אירופים, ובין השאר היא מייצרת בסין דגמים של ניסאן והונדה, ומייצרת לרנו ודאצ'יה את הספרינג החשמלית. דוגפנג שותפה ב-50% בסרס, שמיובאת בידי טלקאר, שגם תשיק בקרוב משאיות חשמליות מתוצרת החברה.

בשנה שעברה השיקה בארץ מטרו את וויה, מותג היוקרה של דונגפנג, עם הקרוסאובר פרי. לאחר שמסרה 140 יחידות ממנו ב-2023 ועוד 106 בחודשיים הראשונים השנה, קיבלה מטרו את הזיכיון לחשמליות העממיות יותר של החברה, שיימכרו באירופה ובארץ תחת שמה ולא תחת מותגים נפרדים, ומנגד של מותג העל החדש שלה, MHero.

אולמות התצוגה יפתחו בהמשך השנה בראשון לציון, חיפה ואשדוד, במקביל לפתיחת אולם גדול יותר של וויה. וזה מה שאפשר יהיה למצוא בהם:

דונגפנג בוקס. דונגפנג,
בוקס. סופר מיני חשמלית במחיר של יונדאי i20 בנזין/דונגפנג

בוקס: סופר מיני שנמכרת בסין תחת השם Nammi 01. עם אורך של 4.03 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.66 מטר היא אמורה להיות מרווחת יותר מדגמי הבנזין של הקטגוריה. בסביבת הנהג יש צג מולטימדיה 12.8 אינץ' ומסך 5 אינץ' לנהג, יש חמישה מושבים, ובסין לפחות בחירה בין סוללות 32 ו-42 קוט"ש, כשאחרונה אמורה להשיג בתקינה אירופית טווח של כ-350 ק"מ ומצוידת בטעינה מהירה. עם מנוע 95 כ"ס המהירות המירבית מוגבלת ל-140 קמ"ש. יש גם שלל מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. המחיר צפוי להיות זול משל יונדאי i20 בנזין, שמחירה מתחיל ביותר מ-120 אלף שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונגפנג 007. דונגפנג,
דונגפנג 007. כי חייבים תואמת טסלה מודל 3/דונגפנג

007: גם לדונגפנג יש מתחרה לטסלה מודל 3. לשלה יש אורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 2.91 מטר. עם סוללות 56 ו-76 קוט"ש מגיע הטווח בתקינה הסינית ל-530 עד 640 ק"מ, התקינה האירופית צפויה להפחית כ-25% מהמספרים האלה. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת בין 6.8 שניות גרסת ההנעה האחורית הבסיסית ל-3.9 שניות בגרסה כפולת המנועים וההנעה. הערכת המחיר עומדת על החל מכ-180 אלף שקל, מעט מעל משפחתית היברידית כיונדאי אלנטרה ומשמעותית פחות ממודל 3 בסיסית.

דונגפנג Mhero. דונגפנג,
MHero מבפנים. החיים של מותגי היוקרה האירופים לא הולכים להיות קלים יותר/דונגפנג

MHero: כמו ל-BYD שמפתחת את מותג העל שלה יאנגוואנג, גם לדונגפנג יש אחד, שכבר מייצר רכב כביש-שטח חשמלי ענק, מקביל להאמר החדש של ג'נרל מוטורס. הממדים: 4.99 מטר אורך, 2.08 מטר רוחב, 1.94 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. ארבעה מנועים, אחד לכל גלגל, מפיקים 1,090 כ"ס, ולמרות משקל של 3.3 טון, מאפשרים תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. סוללה בקיבולת 142.7 קוט"ש אמורה להספיק לטווח של יותר מ-400 ק"מ. עם נתונים כאלה לא מדובר ברכב זול או באמת ידידותי לסביבה, אבל גל של ייבוא מקביל של האמרים חשמליים מרמז שיהיו לו לקוחות גם בארץ.

וויה קוראג': אחרי שצירפה לפרי את המיני ואן החשמלי הענק דרים, תשיק וויה בהמשך השנה קרוסאובר נוסף, קטן יותר. ממדים של אודי Q5 במקום Q8, אבזור דומה ותג מחיר של פחות מ-280 אלף שקל.

מא ליי, מנכ"ל היצוא העולמי של דונגפנג ותומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור. דונגפנג,
קומרוב ומאי ליי. "אסטרטגיה ארוכת טווח עבור השוק הישראלי"/דונגפנג

תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור, מסר כי "היצירתיות והנחישות של מטרו, מערכת היחסים הקרובה מול היצרן וכן ההצלחה של VOYAH בישראל, גרמו לדונגפנג לבחור במטרו כשותף וכיבואן הנכון עבורה בישראל ואפשרו לנו להרחיב משמעותית את שיתוף הפעולה המוצלח עם דונגפנג, אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם. במהלך השנה יגיעו מספר דגמים חדשים שמופנים למרכז השוק בסגמנטים שונים. להכרזה של דונגפנג על כוונתה להיות יצרן רכב מהמובילים באירופה תהיה השפעה ישירה ומשמעותית על שוק הרכב בישראל".

"זה הזמן הנכון עבור דונגפנג להתרחב להיות יצרן רכב מוביל גם באירופה", מסר מא ליי (Ma Lei) מנכ"ל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג "לדונגפנג אסטרטגיה ארוכת טווח עבור השוק הישראלי. לשם כך, דונגפנג זקוקה לשותף יצירתי ומשמעותי כמו מטרו, על מנת להצליח ואנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה. מטרו כבר הוכיחה כי היא שותף לדרך, ומערכת היחסים הקרובה שנבנתה בין החברות תייצר עבור שתיהן את ההצלחה אליה אנו מכוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully