וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתחרות של טסלה בצרות ויצרני הרכב הוותיקים מנצלים את המצב

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 12:15

ניסאן מנהלת מו"מ על השקעה בפיסקר, שהשיקה סדרת חשמליות מוזלות אבל לא תשרוד את 2024 ללא גיוס כספים. פולקסווגן תייצר מכוניות על בסיס דגמי אקספנג וסטלנטיס עשויה לייצר סיניות באיטליה

פיסקר אלסקה. פיסקר,
פיסקר אלסקה. החברה מבטיחה טנדר חשמלי ב-45 אלף דולר, זול משמעותית מהמתחרים/פיסקר

ב-2021, רק ארבע שנים אחרי שהוקמה, הוערך שוויה של יצרנית החשמליות הסינית איווייז ב-2 מיליארד דולר, והיא השיקה במספר שווקים זרים, ביניהם ישראל, את הקרוסאובר U5. הוא היה מעוצב, מרווח, עם טווח נסיעה ראוי, וזכה בארץ לשירות טוב, שסייע ליבואן למכור כ-3,000 מכוניות. אבל זה לא עזר לחברה, שהפסיקה את הייצור בגלל בעיות מימון לפני שנה, ועדיין מחפשת מימון להמשך.

הגורל של איוייז ניצב מול עיני מנהלי שורה ארוכה של יצרניות רכב חשמלי צעירות, שכמו אייוויז הן עדיין סוג של סטארט אפ. טסלה צלחה בקושי את השלב הזה בדרך להיות יצרנית הרכב בעלת השווי הרב בעולם, ולייצור של כמעט 2 מיליון מכוניות בשנה, הרבה יותר מיצרניות ותיקות ממנה בהרבה כמו מאזדה, סקודה וסובארו.

השבוע חשפה סוכנות רויטרס כי פיסקר מנהלת מו"מ עם ניסאן, לעסקה שתעניק ליפנים שימוש בפלטפורמה החשמלית שלה ובדגם הטנדר שפיתחה אבל אין לה כסף להשיק, ובתמורה תשקיע ניסאן 400 מיליון דולר בייצור הטנדר באחד ממפעליה בארה"ב בחל מ-2026, שם ייבנו זה לצד זה גרסאות פיסקר וניסאן.

פולקסווגן קרוסאובר על בסיס אקספנג. פולקסווגן,
הקרוסאובר של פולקסווגן על בסיס אקספנג, באיור שלא חושף הרבה ששחררו הגרמנים/פולקסווגן

לניסאן זה יכול להיות קיצור דרך שיאפשר לה להתחרות מול טסלה סייברטראק ופורד F-150 לייטנינג, לפיסקר זה עניין של חיים ומוות: החברה הודיעה בשבוע שעבר כי הפסידה ב-2023 כ-463 מיליון דולר, תפטר 15% מכוח האדם שלה ולא תשרוד את 2024 ללא גיוס כספים מאסיבי. הקרוסאובר אושן שלה מגיע לטווח של 710 ק"מ, אחיו הקומפקטי פיר אמור לעלות רק 30 אלף דולר, ויש גם מכונית ספורט מעניינת בהיצע, רונין. אבל בשנה שעברה מכרה החברה רק כמה אלפי אושן בודדים, שהיא מייצרת באמצעות מגנה האוסטרית, משום שלה עוד אין מפעל משלה.

ניסאן היא לא יצרנית הרכב היחידה שעשויה להציל סטארט אפ חשמליות כדי לקבל בזול יחסית ומהר גישה לפלטפורמות חשמליות עדכניות. פולקסווגן הודיע בשבוע שעבר כי תשיק ב-2026 שני דגמים חדשים על בסיס פלטפורמה של אקספנג הסינית, לפחות אחד מהם יהיה קרוסאובר. הגרמנים שרוצים לשמר את מעמדם כיצרן הרכב הגדול בסין, שמאוים בידי BYD, ומכירות של 2 מיליון מכוניות בשנה הודו שההסכם יקצר להם ב-30% את זמן הפיתוח ויחסוך עלויות ברכש משותף. אקספנג מכרה ב-2023 כ-142 אלף מכוניות, אבל לא עמדה ביעד של 200 אלף וההשקעה של פולקסווגן תעניק לה אורך נשימה - הגרמנים השיקו בשנה שעברה 700 מיליון דולר תמורת 5% ממניות החברה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנכ"ל סטלנטיס קרלוס טווארס ומנכ"ל ליפמוטור ג'ו ג'יאנגמינג חותמים על עסקת השותפות. סטלנטיס,
מנכ"ל סטלנטיס קרלוס טווארס ומנכ"ל ליפמוטור ג'ו ג'יאנגמינג חותמים על עסקת השותפות/סטלנטיס

קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס, המאגדת את פיג'ו-סיטרואן-אופל ואת פיאט-קרייזלר-אלפא ולנצ'יה, אמר בשבוע שעבר כי החברה בוחנת ייצור מכוניות סיניות באיטליה. סטלנטיס רכשה בשנה שעברה 21% מליפ מוטור הסינית תמורת 1.6 מיליארד דולר, ווזכויות ייצור וייצור לדגמיה מחוץ לסין. גם כאן מקבלים יצרנים ותיקים גישה לפלטפורמות חשמליות מתקדמות, שיאפשרו להם לסגור את הפיגור מול הסינים, בעיקר בעלויות ייצור.

ומה יצא לנו מזה בישראל? הפרויקט של פולקסווגן ואקספנג מיועד בשלב זה עבור השוק הסיני בלבד. טנדר ניסאן חשמלי עשוי להגיע לארץ. ליפ מוטור כבר נמכרת בארץ, מעניין אם תאפשר לסטלנטיס ופיאט לתהחרות בה ישירות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully