וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: יגואר מפסיקה לייצר דגמי סדאן

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 19:56

ביוני יצאו אחרוני דגמי ה-XF ו-XE וה-F-טייפ מהמפעל ההיסטורי בקאסל ברומוויץ' בברמינגהם, שייצר במלחמת העולם השנייה מטוסי ספיטייר ומפציצי לנקסטר. יגואר תישאר בינתיים יצרנית קרוסאוברים בלבד. ומה יחליף אותם?

מפעל יגואר בקסל ברומוויץ' ברמינגהאם/יגואר

בהתרעה של שלושה חודשים בלבד שחררה יגואר הצהרה דרמטית. ביוני ייפסק ייצורם של שני דגמי הסדאן שלה, מכונית המנהלים XE, מכונית הסאלון XF ומכונית הספורט F-טייפ.

המהלך מגיע לאחר ירידה מתמשכת במכירת דגמי הסדאן של החברה ומכונית הספורט בת ה-10 ויסמל את סופו של אחד מאתרי הייצור המפורסמים בבריטניה: קאסל ברומוויץ' בברמינגהם. האתר שבו יוצרו במלחמת העולם השנייה מטוסי ספיטפייר ומפציצי לנקסטר, וב-1977 נרכש בידי יגואר.

למה נתגעגע ביגוארי הבנזין?
מבחן דרכים ל-F-טייפ: כל הקסם
מבחן דרכים ל-XE: ההתנהגות הזאת

כמה מדגמי יגואר שיוצרו בקסל ברומוויץ'. יגואר,
כמה מדגמי יגואר שיוצרו במפעל בברמינגהאם לאורך השנים/יגואר

הפסקת הייצור היא חלק מהמעבר לייצור רכבים חשמליים בלבד של היצרנית הבריטית, החברה האחות של לנד רובר, שנמצאות שתיהן בבעלות טאטא ההודית. במקור היה אמור להימשך במפעל ייצור ה-XJ החשמלית, אבל הפרויקט בוטל ב-2021, לטובת שני דגמי חשמליות אחרים, מכונית GT שתתחרה בפורשה טייקן וקרוסאובר גדול שיתחרה בבנטלי בטייגה. שניהם ייוצרו במפעל של יגואר לנד רובר בסוליהול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פועלת ייצור מפעל יגואר קסל ברומוויץ'. יגואר,
פועלת בקאסל ברומוויץ'. תעשיית הרכב הבריטית ממשיכה להתכווץ/יגואר

בשנה הקרובה תמכור יגואר רק את צמד הקרוסאוברים עם מנועי בנזין, E-פייס ו-F-פייס ואת ה-i-פייס החשמלי. הראשון והאחרון מיוצרים עבורה בידי מגנה באוסטריה ורק ה-F-פייס מיוצר לצד דגמי לנד רובר בסוליהול. גם כך מוכרת כיום יגואר בעיקר את דגמי הקרוסאובר. גם בישראל נמכרו ב-2023 27 מכוניות יגואר, אף אחת מהן לא הייתה XE, XF או F-טייפ.

המפעל בברמינגהם יעבור הסבה ליצור רכיבים לדגמים החשמליים החדשים.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully