וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן: יגואר מפסיקה לייצר דגמי סדאן

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 19:56

ביוני יצאו אחרוני דגמי ה-XF ו-XE וה-F-טייפ מהמפעל ההיסטורי בקאסל ברומוויץ' בברמינגהם, שייצר במלחמת העולם השנייה מטוסי ספיטייר ומפציצי לנקסטר. יגואר תישאר בינתיים יצרנית קרוסאוברים בלבד. ומה יחליף אותם?

מפעל יגואר בקסל ברומוויץ' ברמינגהאם/יגואר

בהתרעה של שלושה חודשים בלבד שחררה יגואר הצהרה דרמטית. ביוני ייפסק ייצורם של שני דגמי הסדאן שלה, מכונית המנהלים XE, מכונית הסאלון XF ומכונית הספורט F-טייפ.

המהלך מגיע לאחר ירידה מתמשכת במכירת דגמי הסדאן של החברה ומכונית הספורט בת ה-10 ויסמל את סופו של אחד מאתרי הייצור המפורסמים בבריטניה: קאסל ברומוויץ' בברמינגהם. האתר שבו יוצרו במלחמת העולם השנייה מטוסי ספיטפייר ומפציצי לנקסטר, וב-1977 נרכש בידי יגואר.

למה נתגעגע ביגוארי הבנזין?
מבחן דרכים ל-F-טייפ: כל הקסם
מבחן דרכים ל-XE: ההתנהגות הזאת

כמה מדגמי יגואר שיוצרו בקסל ברומוויץ'. יגואר,
כמה מדגמי יגואר שיוצרו במפעל בברמינגהאם לאורך השנים/יגואר

הפסקת הייצור היא חלק מהמעבר לייצור רכבים חשמליים בלבד של היצרנית הבריטית, החברה האחות של לנד רובר, שנמצאות שתיהן בבעלות טאטא ההודית. במקור היה אמור להימשך במפעל ייצור ה-XJ החשמלית, אבל הפרויקט בוטל ב-2021, לטובת שני דגמי חשמליות אחרים, מכונית GT שתתחרה בפורשה טייקן וקרוסאובר גדול שיתחרה בבנטלי בטייגה. שניהם ייוצרו במפעל של יגואר לנד רובר בסוליהול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פועלת ייצור מפעל יגואר קסל ברומוויץ'. יגואר,
פועלת בקאסל ברומוויץ'. תעשיית הרכב הבריטית ממשיכה להתכווץ/יגואר

בשנה הקרובה תמכור יגואר רק את צמד הקרוסאוברים עם מנועי בנזין, E-פייס ו-F-פייס ואת ה-i-פייס החשמלי. הראשון והאחרון מיוצרים עבורה בידי מגנה באוסטריה ורק ה-F-פייס מיוצר לצד דגמי לנד רובר בסוליהול. גם כך מוכרת כיום יגואר בעיקר את דגמי הקרוסאובר. גם בישראל נמכרו ב-2023 27 מכוניות יגואר, אף אחת מהן לא הייתה XE, XF או F-טייפ.

המפעל בברמינגהם יעבור הסבה ליצור רכיבים לדגמים החשמליים החדשים.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully