וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת התעורר, אבל מה עם כבישי הדמים בגדה ובבקעה?

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 20:19

על חברות הסלולר שהזניחו את תחום הכיסוי אליו הן מחויבות ברישיון ההפעלה שלהן יוטלו עיצומים בגובה 9 מיליון שקלים - אבל מה עם הכבישים ביהודה, שומרון והבקעה?

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
אנטנה סלולרית, הכיסוי הלקוי ביהודה ושומרון נותר ואיתו גם הסכנה בכבישים/ראובן קסטרו

אחרי שנים של סחבת, הבטחות, הצהרות ואיומים שנמשכים עוד משנת 2015, מחליף משרד התקשורת את החליפה של האיומים במעשים. לראשונה בישראל מוטלים קנסות - "עיצומים כספיים" בלשון המדינה - בסך של כמעט 9 מיליון שקלים על מפעילות סלולריות שכשלו בהענקת כיסוי סלולרי מדור 4 ל-95% משטח יישוב או תוואי כביש.

המפעילות הסלולריות עליהן יושתו העיצומים הינן פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל ווויקום, כך עולה ממכתב ששיגרה מנכל"ית המשרד עו"ד עינבל משש. בשלב זה לא ברור עדיין האם מדובר במהלך ראשון מתוך סדרת פעולות, שכן העיצומים הוטלו על סמך דיווחי החברות עצמן ולא על סקר שערך המשרד.

ביוני 2023, בשבוע בו נרצח מנחם אורדמן ונפצעו שלושה חיילי צה"ל בפיגוע ירי סמוך למבוא דותן, דיווחנו כאן בוואלה רכב אודות הסיכון לתושבי יהודה ושומרון והבקעה בשל השילוב בין כיסוי סלולרי לקוי וסיכון ביטחוני בדרכים. בתגובתו הצהיר שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי כי: "כיסוי וקליטה סלולרית מהווים צורך בטחוני ואזרחי מהמעלה הראשונה ונמצאים בעדיפות גבוהה של המשרד". כמו כן ציינו כי "בימים אלו מושלמת עבודת מטה להענקת סמכויות אכיפה, שאינן קיימות כיום, כנגד חברות שלא תעמודנה בהוראות הרשיון לכיסוי הנדרש".

פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, מעבר ריחן, 13 ביוני 2023. אגף בטחון מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
מכוניתו מנוקבת הכדורים של מנחם אורדמן ז"ל, נעצר בצומת לסיים שיחה סלולרית ונורה/אתר רשמי, אגף בטחון מועצה אזורית שומרון

כעת, הוטלו כאמור לראשונה עיצומים על המפעילות הסלולריות, אולם למרבה ההפתעה למרות ההתחייבות לטפל במצב הקליטה באיזור יהודה ושומרון, וגם באזור הבקעה הסמוך הסובל מבעיה דומה, לא מופיעה התייחסות לכבישים בהם בהודעת משרד התקשורת.

המקומות בהם צוין שנמצאו ליקויים בכיסוי הסלולרי הם יטבתה, צופר, מג'דל שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל היגא' ושושנת העמקים וכן בכבישים 10, 227, 171 ו-999. כלומר באיזור הנגב, הערבה ורמת הגולן, אולם ללא התייחסות לשטחי יהודה ושומרון והבקעה, שם הסכנה הבטחונית חוברת לסיכון תאונות הדרכים.

בין השאר בהודעה לתקשורת ציין שר התקשורת קרעי כי "משרד התקשורת לא הטיל עיצומים מעולם על חברות הסלולר עקב אי עמידה בתנאי הרישיון. קיבלתי את משרד התקשורת מקודמי כשמדינת ישראל מדורגת במקום 73 בעולם לצד מדינות עולם שלישי. לא עוד. אני מחוייב לשיפור תשתיות הסלולר באופן משמעותי בשנים הקרובות, החל בשנת 2024 - שנה שהגדרתי כ'שנת הסלולר'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כביש 505  צומת הבקעה, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
כביש 505 היורד מהשומרון לבקעת הירדן/ראובן קסטרו

אולם ייתכן כי העיצומים על הקליטה בכבישי יהודה שומרון והבקעה בדרך, ביום שישי האחרון נכנסו לתוקפם צווים שעליהם חתמו שר התקשורת ואלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס. צווי העיצומים נדרשו על מנת להטיל קנס כספי על החברות הפעילות בשטחי יהודה ושומרון מכיוון שהם משווים בין מחויבות החברות הסלולריות באיזורים אלו לאלו שבשאר שטחי המדינה.

במשרד התקשורת לא ציינו מתי ייכנסו העבודות להגברת הכיסוי הסלולרי לתוקף, ורק התייחסו לתקצוב של 50 מיליון שקלים לטובת הקמת אתרי תקשורת באיזורים אלו ולטובת אכיפה כנגד החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully