וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קצר בפולקסווגן חשמלית הביא לשריפת וטביעת אוניית ענק?

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 15:01

החשד: מכונית מתוצרת פורשה הייתה זו שגרמה לשריפת הענק באוניית המשא "פליסיטי אייס" והביאה לטביעתה עם עשרות מכוניות יוקרה בשווי של 155 מיליון דולר

פליסיטי אייס. AP
הפליסיטי אייס בוערת לפני הטביעה/AP

במשך מספר ימים מאמצע פברואר 2022 עקבו העולם וחובבי הרכב בפרט אחרי מצבה של אוניית המשא "פליסיטי אייס" שעלתה באש באוקיינוס האטלנטי. הסיבה לסקרנות הרבה? על סיפונה של האונייה שהעבירה כ-4,000 כלי רכב בשווי כולל של כ-155 מיליון דולר מאירופה לארצות הברית, היו עשרות מכוניות ספורט ויוקרה, חלקן נדירות וייחודיות מאוד בין השאר מתוצרת בנטלי, פורשה, למבורגיני, אודי ואחרות. הספינה בערה במשך שבוע לפני שבכלל ניתן היה להתקרב אליה ולגרור אותה לנמל, ב-1 במרץ בעת שנגררה, טבעה האוניה על מטענה לאחר שנקלעה לסערה.

הסיבה לעוצמת השריפה האדירה היו מאות מכוניות חשמליות שהובילה האונייה, ומרגע שהתלקחו הסוללות שלהן, הפכה הבעירה שלהן לבלתי נשלטת ובלתי ניתנת לכיבוי, זאת מעבר לסכנת הזיהום שריחפה מעל האירוע.

פליסיטי אייס. AP
טבעה בניסיון להוביל אותה לנמל/AP

בדיוק שנתיים מאז, נראה כי גם אחרי שהאש גוועה והאוניה טבעה, הסיפור עצמו רחוק מלהסתיים. על פי דיווחים בעיתונות הכלכלית, יצרנית המכוניות פולקסווגן נתבעת בשתי תביעות נפרדות בהאשמה כי השריפה החלה מסוללת מכונית מתוצרת פורשה.

לא ברור האם מדובר בטייקן החשמלית או באחד מדגמי הפנאמרה או הקאיין בעלי הנעת הפלאג אין שהיו על סיפון האוניה. התביעה הראשונה על סך של 32.6 מיליון דולר הוגשה בידי חברת הספנות היפנית שבבעלותה הייתה האוניה וחברת הביטוח לפני כשנה אבל עוכבה בשל דיוני גישור בעניינה של תביעה שנייה שהוגשה. על פי התובעים, פולקסווגן הסתירה או לא חלקה באופן מלא מידע אודות הסיכון הכרוך בהובלה של כלי רכב חשמליים ולא שיתפה באמצעי הזהירות הנדרשים בהובלה כזו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן דרך פורשה טייקן. קינן כהן, קינן כהן
פורשה טאייקן, האם ממנה התחילה השריפה?/קינן כהן, קינן כהן

בין המכוניות שטבעו עם האוניה היו גם 15 יחידות של למבורגיני אוונטדור מגרסת ה"אולטימייט" של סוף ייצור הדגם. מה שדרש מהיצרנית להתניע מחדש את פס הייצור על מנת לספק את המכוניות ללקוחות. עוד ברשימת התכולה שירדה למצולות: 121 מכוניות אודי איטרון, לצד 77 יחידות של בנטלי בנטיגה, 38 קונטיננטל GT ו-25 פליינג ספור. 20 למבורגיני הוראקן ו-50 מהקרוסאובר אורוס, 23 מכוניות של פורשה וגם כמה מכוניות משומשות כמו פורד מוסטאנג GT מ-2015, ב.מ.וו 750i מ-2007, הונדה פרלוד 1996 שעשתה את דרכה מיפן ואפילו שלושה רכבי שטח מסוג "סנטנה", גרסה ספרדית ללנד רובר דיפנדר שיוצרה תחת רישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully