וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על מכונית הסאלון החזקה בעולם: פורשה נגד טסלה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 22:40

בפורשה סיימו להתאפק, ועם מתיחת הפנים של הטייקן הם מציגים את התשובה שלהם לטסלה מודל S בגרסת הפלייד. כל מה שצריך לדעת על מפלצת 1,108 הסוסים של היצרנית

פורשה טאיקן טורבו GT. אתר יצרן
כשתקראו את הנתונים תבינו שהצבע הזה הוא הדבר הכי פחות צעקני בה/אתר יצרן

פורשה טאיקן, עד כה הייתה הטוענת המרכזית לתואר החשמלית הספורטיבית הטובה ביותר בעולם שאפשר לקנות, כלומר, מחוץ לעולמות הקיצוניים של ההיפר קארס החשמליות שקשה לומר על מישהי מהן שהיא "סדרתית". אלא שעל המגרש הזה, לפחות בהיבט הביצועים, מסתובבת כבר כמה שנים שחקנית שעושה שישו ושמחו לכל היצרניות בתחום הזה - קוראים לה טסלה מודל S בגרסת הפלייד.

כעת, עם הצגת הטורבו GT של הטאיקן עם חבילת "וויסאך" החטיבה שלוקחת את המוצרים של פורשה עוד כמה קליקים לכיוון הקצה, הטירוף. זו פעם ראשונה שהם נוגעים בחשמלית של היצרנית, והתוצאה מעוררת תיאבון. ההשבחה שכוללת את הקוקטייל של השלת משקל והוספת סוסים, מעלה את ההספק של המנוע החשמלי לכזה משולב של 1,033 כ"ס במצב הרגיל ועד 1,108 סוסים כאשר היא במצב "בוסט" שנקרא כאן attack שאורך שתי שניות. בהחלט פרק הזמן שמעבר לו מדובר בחוסר אחריות.

טיסה בגובה נמוך:
נהיגה ראשונה בטסלה מודל S פלייד

פורשה טאיקן טורבו GT. אתר יצרן
מוותרת על מושבים אחוריים, פתח טעינה בודד, הפחתה בחומרי הבידוד ותוספת חלקי סיבי פחמן/אתר יצרן

בהיבט המשקל, היא משילה 75 ק"ג ביחס לטייקן טורבו S עליה היא מבוססת, חלק מהדיאטה מגיעה מהשימוש בסיבי פחמן לחלקי מרכב וחלק מוויתור על תפעול חשמלי למערכות כמו דלת תא המטען למשל.

ועם חבילת הוויסאך יורדים עוד 70 ק"ג באמצעות ביטול המושבים האחוריים ושימוש במושבי סיבי פחמן לקדמיים, הסרת חומרי בידוד רעשים, ביטול אחד משני שקעי הטעינה ומנגנון פתיחה ידני במקום חשמלי, השמשות קלות יותר ומערכת המולטימדיה פשוטה יותר מאשר בדגם הרגיל. על עבודת האחיזה והבלימה אחראים מתלים בכיול חדש, בלמים קרמיים מלפנים, חבילת אווירודינמיקה, רצפת המכונית מוחלקת עם מסיטי אוויר וצמיגי פירלי P זירו ייעודיים למכוניות חשמליות חזקות (R ELECT).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פורשה טאיקן טורבו GT. אתר יצרן
2.2 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הוויסאך/אתר יצרן

ולכיף מה זה עושה? בהיבט הביצועים עוצרת המכונית את השעון על 2.3 שניות בזינוק ל-100 ועם חבילת הוויסאך תחסכו עוד 0.1 שניות. לידיעת הממהרים, היא עדיין תהייה איטית יותר מ-2.1 השניות של המודל S פלייד. המהירות המירבית היא 305 קמ"ש, גם פה תמשיך המודל S להתרחק עם 322 הקמ"ש המירביים שלה.

אלא שכאן יש טוויסט בעלילה, אם אתם בכל זאת אנשים של מספרים ופחות תחושות, הטורבו GT רשמה זמן של 1:27:9 דקות סביב מסלול לגונה סקה בארצות הברית, 2.4 שניות פחות מהמודל S פלייד. את מסלול הנורבורגרינג הקיפה גרסת טרום ייצור של הדגם ב-7:07:55 דקות, מכונית ה-4 דלתות המהירה ביותר על המסלול. אלו 17:45 שניות פחות משל המודל S פלייד שהחזיקה בשיא זה עד אז. תוספת הכוח והיכולת הזו באה במחיר של הפחתת הטווח ל-555 ק"מ לעומת הטווח המקסימלי של הטאייקן הרגילה שעומד על 678 ק"מ.

פורשה טאיקן טורבו GT. אתר יצרן
עזרים אווירודינמיים לשיפור כוח ההצמדה/אתר יצרן

הטווח הוא לא המחיר היחיד שנדרשים להקריב בדרך למכונת הנהיגה החשמלית הקיצונית של פורשה, יש גם את המחיר הכספי. בעוד מחירה של המודל S פלייד עומד על 646 אלף שקלים, באירופה מתחיל מחירה של הטאיקן טורבו GT בכ-240 אלף יורו.

אם תרצו אחת כזו בישראל, זה יצטרך להיעשות בהזמנה מיוחדת והמחיר צפוי לעמוד על כ-2 מיליון שקלים. נו, לפחות תוכלו להגיד שעלות התדלוק תהייה נמוכה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully