וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון החשמליות הבטיח לחשוף רכב מהפכני חדש, והרשת גועשת

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 18:33

מאטה רימאק העלה לאינסטגרם סרטון חידתי שרומז להשקת רכב שונה מאוד ממכוניות הספורט המטורפות שהחברה שלו מייצרת כיום, והביאו לו השקעות מפורשה ומיונדאי, ואת השליטה בבוגאטי

סרטון המכונית המסתורית שהעלה מאטה רימאק/רימאק

מאטה רימאק הוא רק בן 36. הוא מכר פחות מ-200 מכוניות, והחברה שהקים נושאת שאת שמו וממוקמה בקרואטיה. לא בדיוק הנוסחה הקלאסית ליצירת מכוניות על.

ועדיין רימאק היא אחת החידות המרתקות ביותר בתעשייה. היא מייצרת את המכונית המהירה ביותר ביולם מייצור סדרתי, הנבארה החשמלית, עם 1,914 כ"ס והנעה כפולה, שמאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-1.85 שניות, ל-412 קמ"ש מירבים, ומעמידה עד ל-400 קמ"ש ובחזרה לעצירה מוחלטת תוך פחות מ-30 שניות, מהר יותר מקוניסאג רגרה ומבוגאטי שירון. יש לה סוללת 120 קוט"ש וטווח משולב של 490 ק"מ והיא עולה 2 מיליון דולר. 150 היחידות שייוצרו הוזמנו מראש. לפניה יצרה רימאק את הקונספט וואן, שכמעט הרגה את מנחה טופ גיר לשעבר, ריצ'רד המונד.

מאטה רימאק, שרצה להבטיח את עתידה הכלכלי של החברה שהקים ב-2009, הסכים להעמיד את הידע שלה לטובת יצרניות רכב אחרות שמנסות לקצר את דרכן לעולם החשמלי. וכך במקביל לייצור מכוניות על רימאק מספקת ידע או רכיבים לפורשה, אסטון מרטין, קוניסאג, יגואר וסיאט, קצת כמו המודל של פורשה (זוכרים את "מנוע פורשה" בסיאט איביזה הראשונה?).

רימאק MEVERA. אתר יצרן
רימאק נבארה. 1.85 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. אפילו ל-300 קמ"ש היא מגיעה בתוך 9.3 שניות קלילות/אתר יצרן

פורשה ויונדאי-קיה אף השקיעו ברימאק. ב-2021 פורשה ורימאק אף הודיעו על הקמת חברה משוצפת בשליטת היזם הקרואטי (55%), רימאק-בוגאטי, שקיבלה את השליטה ביצרנית מכוניות העל המרתקת אך ההפסדית של קבוצת פולקסווגן. פורשה אף רכשה מרימאק יצרנית אופנועים חשמליים שהקים, והפכה אותה בשנה שעברה לחטיבת האופנועים שלה.

ואחרי כל זה, כשרימאק העלה לאיסטגרם סרטון חידתי שמבטיח השקת מכונית חדשה שפיתח, הרשת גועשת משמועות. הסרטון מציג צללית שאינה שייכת למכונית ספורט. אולי להאצ'בק, אולי למיני-ואן. כמעט בטוח שלא לקרוסאובר או ג'יפון, רכב שרימאק נשבע שלעולם לא יבנה, לאחר שפרארי חשפה את הפרוסונגווה. האם מדובר ברכב אוטונומי להסעת נוסעים? רימאק סיפר בעבר כי החברה שלו עובדת על אחד כזה, והקשר עם קבוצת פולקסווגן מעניק לו גישה לרכיבים עדכניים רבים, ואולי גם לטכנולוגיות של מובילאיי ושל אינוביז הישראלית.

הסרטון מציג את הצללית כחלק מנופים עירוניים, תמונה של הסופר והממציא ז'ול ורן, וברקע שיר על "עורקי העיר" ו"אנחנו רוכבים משחר ועד צהרים".

אז מה רימאק זומם? חכו ל-26 ביוני.

  • עוד באותו נושא:
  • רימאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully