וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם רכב חשמלי? התנגדות הח"כים הפילה את ייקור אגרות הרישוי

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 13:20

ועדת הכספים לא דנה בביטול האגרה המופחתת ל-550 שקל בלבד לחשמליות. ההכנסות מהעלאת האגרות, לעתים עד ל-4,700 שקל לשנה, אמורות היו לממן את רפורמת צדק תחבורתי של רגב

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
צדק אקולוגי, עידוד או עיוות? בעלי רכב חשמלי ימשיכו לקבל אגרת רישוי מופחתת/קינן כהן

ועדת הכספים לא הצביעה היום כפי שתוכנן על אישור העלאת אגרת הרישוי לרכבים חשמליים והשוואת התעריפים לאלה של רכבי בנזין ודיזל.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הוריד את הנושא מסדר היום לאחר שהמהלך שמובילים משרדי התחבורה והאוצר זוכה להתנגדות בקרב רוב חברי הוועדה. אלה טוענים בטענה שהוא מהווה הכבדה על בעלי חשמליות בזמן של משבר כלכלי, רבים מהם תושבי פריפריה וחיילי מילואים, ושיפגע בקצב המעבר לרכבים נטולי פליטה מהאגזוז בישראל.

כיום מחויבים בעלי מכוניות חשמליות באגרת רישוי בסך 550 שקלים בלבד לשנה, לעומת עד 1,100-4,700 שקל שנגבים מבעלי רכבי בנזין ודיזל חדשים, בהתאם למחיר הרכב. תעריפי אגרת הרישוי יורדים ככל שהרכב מתיישן, אבל גם כך, מי שרוכש למשל פורשה טייקן חשמלית ביותר ממיליון שקל משלם עליה אגרת רישוי כפי שמשלם בעליה של סוזוקי אלטו 2010.

מכון רישוי. קינן כהן
הגעתם לטסט עם חשמלית? שלמו כמו סוזוקי אלטו/קינן כהן

מעשית מדובר בעוד מס המוטל על בעלי רכב, בנימוק שעליהם לשלם על נזקי הזיהום שהם יוצרים וחלקם בפקקי התנועה ובתפיסת מקומות חנייה. רכבים חשמליים אמנם אינם פולטים זיהום מהאגזוז, אבל בישראל נוצר זיהום בעת ייצור החשמל עבורם, בתחנות הכוח שמוזנות בעיקר בגז טבעי מזהם ובפחם. באוצר מבקשים לבטל את ההטבה מזה מספר שנים, והקושי במימון עלויות המלחמה הביא לכך שהיוזמה נכללה סוף סוף בתקציב המדינה.

ספק אם שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' יוכלו לוותר על המהלך, שאמור להכניס לקופת המדינה כ-200 מיליון שקל בשנה. הכסף שיגבה יועד בידי האוצר למימון רפורמת צדק תחבורתי שמקדמת רגב, ובלעדיו לא ניתן יהיה להמשיכה ולהרחיבה.

איתן פרנס מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, אמר בתגובה כי "אנחנו שמחים שהכנסת התעוררה והבינה שאי אפשר לפרק רפורמה כוללת במיסוי רכב ולאשר אותה בשלבים. צריך להבין את התמונה הכוללת ובעיקר להבין מה המדיניות שרשות המיסים מקדמת מעבר לגביית מס. ואם אין כזו ברור שחייבים לקדם בישראל את הרכב החשמלי בר-ההשגה ולאחות פערים בחדירה בין הפריפריה למרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully