וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוחות יוצאים מהרצועה? אלו הכלים שהיינו רוצים לראות שם

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 17:05

הפנטזיה היא תמיד G וואגון מדוגם, בפועל מקבלים דיפנדר חבוט שדורש עדינות על המצמד. הפנטזיה היא אולי זיבאר חייתי, אבל בסוף מטלטלים בהאמר מתפרק. הפעם, אלו הכלים שבאמת היינו רוצים לתמרן איתם פנימה

כלי רכב טקטיים. אתר יצרן
עוד פעם האמר? עוד דיפנדר וזיבאר? הנה כמה כיוונים לא שגרתיים/אתר יצרן

מאמרים וספרים רבים עוד ייכתבו על פרק התמרון הקרקעי ברצועת עזה במהלך חרבות ברזל. אבל אחד הדברים שהמערכה הזו, שטרם הסתיימה, הציפה הוא היתרון המדהים של כלי רכב קלים, מהירים, חשאיים וגמישים בפעילות שלהם בתא שטח של לחימה צפופה ומבוזרת. היכולת לנוע בצירים שונים, נסתרים, חשוכים ולא צפויים היו חלק מכריע בהתמודדות הזו, בין אם בהפעלת כוחות מיוחדים וגם בהיבטים לוגיסטיים של תספוק ועד משימת המשימות של חילוץ פצועים.

במהלך המלחמה אף זכה צה"ל לשני רכבי סיור חדשים שהגיעו מארה"ב, ה-Flyer 72 מתוצרת ג'נרל דיינמיקס שקיבל את השם בארי, וה-JLTV מתוצרת אושקוש. גם כבודם של ההאמרים, הדיפנדרים, הזיבארים, הפליירים, הזימאגים - במקומו, רק שלרגל מה שנראה כמו ירידה מהלחימה העצימה להיקף מצומצם יותר, לפחות עד הפעם הבאה - הנה 5 כלי רכב טקטיים ממש מחוץ לקופסה שהיינו שמחים לראות שם בסיבוב הבא.

REVZANI טאנק. REVZANI, אתר יצרן
לג'יימי פוקס יש אחד, אז למה לא לאוגדונר?/אתר יצרן, REVZANI

1. רווזאני טאנק - לאוגדונר המגונדר

רווזאני מוטורס מקליפורניה היא לא בדיוק יצרנית רכב. החברה הצעירה הוקמה בשנת 2013 ומעסיקה כ-10 עובדים, יודעת לפחות על פניו לעשות שני דברים - את הביסט ואת הטאנק. הראשונה היא קיט שהופך את האריאל אטום ממכונית ספורט ממוקדת מסלול לרודסטר שנראית כמו פרי אהבתם של למבורגיני אוונטדור ומאזדה מיאטה. השני הוא מפלץ על מלא שככל הנראה מבוסס על שלדת ג'יפ רנגלר, עם אורך של 4.7 מטרים וגובה של 2 מטרים ומתחת למכסה המנוע שלו תוכלו לשים אופציה רגועה של 6.2 ליטרים V8 או לזרוק עליה מגדש על ולהוציא ממנו 1,000 כ"ס. במפרט הצבאי שלו הוא מגיע עם מיגון לשמשות, לגוף וגם ראיית לילה וראיה תרמית מובנית.

יש רק את העניין של המחיר, אותו הם לא מתביישים לציין - החל מ-175 אלף דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האמר חשמלי צבאי. אתר יצרן
יש! ההאמר חוזר לצבא!/אתר יצרן

2. eMCV - עמדת טעינה בצאלים

הרכב הזה, שמבוסס על ההאמר החשמלי של GMC עדיין לא סדרתי ועדיין מוגדר כקונספט, אבל שווה אזכור בשל שני עניינים - 1. הוא מציע יכולות שטח שכנראה רק ההאמר המקורי ישווה לה, 2. הפוטנציאל שהוא מציע הוא פתרון שבאמת עשוי להפוך לבר קיימא במציאות צבאית. הרכב הזה שפיתחה החטיבה הצבאית ב-GM - הלא היא GM דיפנס מציג על גבי הבסיס האזרחי על סוללת ה-200 קוט"ש שלו, 1,000 כ"ס ו-3 השניות שלו ל-96 קמ"ש רכב שמותאם לשימושים צבאיים מיוחדים. הוא מוסיף לו צמיגי ענק 37 אינץ' עם "בידלוק", אותה טבעת שמקבעת את הצמיג לחישוק, בולמי זעזועים של FOX ומיגון.

ומה עם הטעינה אחרי שייסע את 480 הק"מ של הטווח שלו? אתם שואלים. ובכן להאמר הזה יש גנרטור מובנה, שבהפעלה של 12 דקות מאפשר לו לקבל טווח של עוד 160 ק"מ.

שברולט ISV. GM Defense, אתר יצרן
התבססות על טנדר אזרחי מוזילה את עלויות האחזקה/אתר יצרן, GM Defense

3. שברולט ISV - מהחווה לחזית

אנחנו אוהבים מאוד טנדרים, אנחנו אוהבים מאוד מאוד טנדרים אמריקנים ואנחנו בהחלט אוהבים את הטנדר האמריקני שנקרא שברולט קולורדו ZR2, הגרסה הספורטיבית-שטח של הקולורדו. זה שלא מיועד להוביל באלות חציר אלא לקפוץ מעליהן.

אז זוכרים את GM דיפנס מהרכב הקודם? אז החבר'ה האלו לקחו אם את הקולורדו ZR2 ועשו ממנו רכב פשיטה טקטי מהיר. השם שלו - ISV הוא פשוט ראשי התיבות של הייעוד אליו נבנה - Infantry Squad Vehicle רכב כיתת חי"ר. וכמו השם שלו, מה שהוא אמור לעשות זה להעמיס כיתת חי"ר או צוות כוחות מיוחדים על ציודו ולהטיס אותו בכל תנאי שטח אל היעד.

כמו בהמון מקרים בעבר, אחד היתרונות של שימוש בכלי רכב אזרחי הוא האפשרות לגשת לכמויות גדולות מאוד של חלפים והאפשרות לעבוד עליו גם ללא כלים מיוחדים או ייעודיים בכל הקשור לפן המכאני והתחזוקה. בנוסף, העובדה שהוא מבוסס על טנדר לא גדול מאוד ואפילו די קל במונחי כלי רכב צבאיים - רק 2.5 טון - מאפשרת הובלה שלו במסוקי סער בינוניים כמו הינשוף (בנשיאה) או מסוקי תובלה גדולים כמו הצ'ינוק בבטן המסוק.

אריאל נומאד טקטיקל. ARIEL, אתר יצרן
"חייבים כזה" אמר קצין האמל"ח בהחלטיות/אתר יצרן, ARIEL

4. אריאל נומאד טקטיקל - יום כיף בעורף האויב

טוב, אנחנו יודעים, זה פחות רכב שטח שצבא נורמלי יאמץ ויותר פנטזיה של איזה קצין פיתוח אמל"ח ששיכנע מישהו לנסות לעשות את זה. אבל התוצאה היא הגרסה הטקטית של אריאל נומאד - שהוא בעצמו שילוב בין מכונית פורמולה לבאגי.

אז אין לו מיגון נגד טילים, או מקלעים, גם לא נגד נשק קל. למעשה אפילו רוגטקה ממש מאיימת על מי שיושב בפנים - אבל כמו מי שבאמת מבין יגיד לכם - המיגון מלוחות פלדה הוא אשלייה. הגנה אמיתית היא לא להיפגע לכתחילה ואת זה עושים עם מהירות. ומהירות זה משהו שיש לבאגי הזערורי הזה בשפע. את 793 הק"ג שלו נושא מנוע 2.4 ליטר של הונדה ו-230 כ"ס שמספיקים להביא אותו ל-96 קמ"ש ב-3.5 שניות על פני כל תוואי שטח ולמהירות מירבית של 200 קמ"ש, שוב, על כל סוג של קרקע. כמובן שכל רכיב בו מותאם למשימת עמידות לפני הכל, הפרופיל של הצינורות, בולמי הזעזועים, הצמיגים, פלטות המיגון, הכננת המובנית ואפילו יחידות התאורה שניתן לקבל בצורה שונה שפחות פגיעה וניתנת להשחרה.

הוא לא אמור להסיע פלוגות שלמות, אלא להוות כלי של כוח ראשוני כמו חוליית חוד לתצפית או ניווט, ואם כן צריך להוביל צוות שלם? נו טוב, אז נקנה 8 חתיכות...

פולאריס ספורטסמן 850. אתר יצרן
חסל סדר ברכיים גמורות, הפולאריס הוא הסבל/אתר יצרן

5. פולאריס ספורטסמן 850 - לצלף המפונק

את הספורטסמן של פולאריס בדרך כלל תראו סוחב עגלות קטנות בחוות, מכנס עדרים או מועמס בציוד מחנאות. אבל יש לו גם גרסה צבאית שלוקחת את הפלטפורמה החסונה, העבירה והקלה מאוד לתפעול הזו וממירה אותו לסוג של מכפיל כוח עצום עבור חוליות תצפית, נ"ט וצליפה המורכבות משני אנשים או אפילו רביעייה היוצאת עם שני כלים. חתימה מאוד נמוכה, אפשרות לנוע אפילו במרעולים צרים, יכולת להחביא את הכלים בכל נקיק, בשיח גדול או בין עצים ואפילו סככות מזדמנות.

הכלי עצמו מאפשר לשאת משקל כולל של כמעט 300 ק"ג על גבי שני הסבלים המחוזקים שלו, פלטות מיגון מוסיפות עמידות במקומות המועדים לפורענות, מנוע ה-850 סמ"ק על 77 הסוסים שלו מושתק והאורות מושחרים ולכל מקרה יש גם כננת מובנית מקורית. אבל החלק הטוב באמת - הצמיגים שלו - זו המילה האחרונה בצמיגים חסרי אוויר, חסל סדר פנצ'רים בשטח מרסיסים של מטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully