וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה חייבה החלפת שמן כל 5,000 ק"מ. עכשיו הגיע שלב הפיצוי

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 17:51

יבואנית הונדה תשלם 2.5 מיליון שקל בתביעה ייצוגית של רוכשים שנדרשו להחלפת שמן בקצב שכבר לא מוכר ברכבים מודרניים. מי זכאי לפיצוי ומה יקבל - בפנים

הונדה סיוויק טייפ R/יצרן

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הפשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד יבואנית הונדה, חברת מאיר. הסכום שתשלם החברה: 2.5 מיליון שקל.

את התביעה הגישו עורכי הדין עמית בן ארויה ושירה בלום-וולף, בשמו של גיא כהן, שרכש סיוויק 1.5 טורבו מודל 2019, והופתע לגלות שהיא נדרשת להחלפת שמן בכל 5,000 ק"מ. מדובר בתדירות גבוה יותר משל הטיפול השנתי לרוב הנהגים, וכזאת שכבר מזמן אינה מקובלת כיום בשוק, כאשר במכוניות מודרניות מוחלף השמן בכל 15 עד 30 אלף ק"מ, ולעתים אף אחת שנתיים.

כהן טען כי אין לדרישה כל זכר בספרי הרכב ובחוברות האחריות לשירות. חברת מאיר טענה, כי לא מדובר בתקלה, אלא בתכונה ("פיצ'ר") שיצרן הרכב הטמיע בכלי הרכב המצוידים במנועי טורבו אשר יוצרו בשנים 2023-2017. החברה טענה מחשב הרכב קובע את עיתוי ההחלפה, בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג הספציפי וכי לכן בכלי רכב אלה תדירות ההחלפה של שמן המנוע עשויה להיות שונה משגרת הטיפולים התקופתית.

הונדה סיוויק סדאן 1.5 ל' טורבו אלגנס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
הונדה סיוויק 1.5/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

בהסדר הפשרה נכתב כי כלי הרכב המשווקים כיום בידי החברה אינם זקוקים להחלפות שמן בתדירות כזאת, (למעט סיוויק טייפ R שעדיין נמכרת אך במספרים זעירים) ולכן הסכימה לפשרה.

מי כלול בהסכם? 4,661 בעלי סיוויק 1.5 ו-1 ליטר טורבו בנזין או CR-V עם אותו מנוע, שיוצרו בין 2017 ל-2021, ונמכרו לשימוש פרטי, ודגמי סיוויק טייפ R שיוצרו ב-2022-2023.

כל אחד מבעלי הרכבים יהיה זכאי להחלפת שמן אחת ללא תשלום באחד ממרכזי השירות שבעלות מלאה או חלקית של חברת מאיר, להנחה של 80% על החלפה במרכז שירות שאינו בבעלות מלאה או חלקית של היבואן, או להנחה של 1,000 שקל ברכישת רכב פרטי חדש מהיבואן.

התובע גיא כהן יקבל 78,750 אלף שקל ועורכי דינו - 315 אלף שקל.

את מאיר ייצגו עורכי הדין דרור קדם ורועי דלח.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully