וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה סיוויק טייפ R הגיעה: חזקה ויקרה מאי פעם

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 20:17

הדור החמישי של הונדה סיוויק טייפ R, גרסת הסחוג למנה המשפחתית של הונדה הגיע לישראל. רק שהפעם הוא עולה יותר כמו ארוחה במסעדת מישלן. מה המחיר, ומה עשוי להצדיק אותו? הכל בפנים

הונדה סיוויק טייפ R/יצרן

אחרי ההגעה של הגרסה המשפחתית הרגילה, הונדה מודיעה על תחילת השיווק של הסיוויק טייפ R, הגרסה הספורטיבית והקיצונית שלה בישראל. מוסיפה עוד דגם למה שאפשר רק לקוות שיתחיל להעיר את אולמות התצוגה שלה בישראל. מהלך שמגיע גם חודשיים אחרי הפרסום בוואלה על תחילת השיווק הצפוי של הפיילוט בישראל.

בעוד המתחרות שלה פנו לפתרון הקל והמחניף לנהג והעבירו את עצמן למחנה תיבות ההילוכים האוטומטיות, הסיוויק טייפ R נותרה נאמנה לשילוב של מנוע בנזין ללא תגבור חשמלי ותיבת הילוכים ידנית. מתחת לפני השטח וכמו במקרה של המנוע, היא עברה ליטוש ושיוף של המכלולים הקיימים על מנת לנסות להבטיח את היתרון היחסי שלה, יתרון יחסי וגם להצדיק תג מחיר מחיר שמטיס אותה למחוזות בהם בעבר התהלכו מכוניות שנשאו את סמלי ב.מ.וו.

סיוויק טייפ R בישראל. אתר יצרן
שלוש דוושות ותיבה ידנית, פה באים לנהוג, לא לנסוע/אתר יצרן

הדור החדש אורז את המשפחתית בעטיפה של בתי גלגלים מורחבים, פגוש שמסיט הרבה אוויר לקירור הבלמים והמנוע ומאחור הדיפיוזר מכיל שלישיית יציאות מפלט ובקצה דלת תא המטען יש גם כנף גדולה כדי לוודא שאף אחד לא יטעה בזיהוי.

בתא הנוסעים לוח מחוונים 10.2 אינץ' ומסך 9 אינץ' שיציג גם זמני הקפה, תאוצה, כוחות G ועוד. מושבים ספורטיביים אדומים ממקמים את הנהג מול הגה ספורט עטוף בעור הפוך, ומאחוריו חיווי העברת הילוכים (shift light) שלוש דוושות ובורר הילוכים מאלומיניום. בקרת האקלים מפוצלת, יש גם טעינה אלחוטית לנייד ועוד. מאחור תמצאו מקום לשני נוסעים בלבד.

מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. מכסה המנוע הוא מהסוג הקופץ בפגיעה על מנת להגן על הולכי הרגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סיוויק טייפ R בישראל. אתר יצרן
כנף למעלה, שלושה אגזוזים למטה, לא נועדה למצניעי לכת/אתר יצרן

אבל את הטייפ R לא קונים בשביל טעינה אלחוטית או תאימות לאפל ואנדרואיד במולטימדיה, אז נעבור לחלק האומנותי.

מתחת למכסה המנוע יש את הדור העדכני של מנוע הטייפ R היוצאת. 2.0 ליטרים מוגדשים, כאן עם 329 כ"ס (9 סוסים יותר מאשר הדור היוצא),מגדש הטורבו ומערכת הקירור שלו חדשים, סעפות היניקה והפליטה משופרות ועוד.

את הסוסים הוא מריץ לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים בת 6 יחסי העברה, כאשר ההילוך הגבוה עם יחס העברה קצר יותר, העדפה של תגובות לתאוצות ביניים על מהירות מירבית. בהונדה מספרים על מערכת שיודעת לדייק "גז ביניים" בהעברות ההילוכים ומהלך מדויק יותר לידית ההילוכים.

התוצאה היא זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (שיפור של חצי שניה מהדור היוצא) ומהיר ב-0.3 שניות מהמגאן ספורט והקופרה לאון VZ.

סיוויק טייפ R בישראל. אתר יצרן
שומרת על פער ביצועים מהמתחרות/אתר יצרן

אבל מהירות בקו ישר זה פחות מעניין, וכדי לתרגם את היכולות האלו לתנועה גם כשהכביש מתפתל היא מצטיידת במתלה המקפרסון בתצורת ה-Dual Axis שאם נתאר בפשטות - מוסיף עוד "מפרק" למבנה הזרוע הקדמית, ומעניק למכונית יכולת טובה יותר לצלוח פניות במהירות בכך שהוא מפצל בין הכוחות שעובדים על הגלגל ומפחית את הנטייה לתת היגוי או להפרעה להיגוי בהאצה החוצה ממנה. באופן כללי, דומה ברעיון (אבל לא בביצוע) למה שהציגה רנו עם הדור השני של המגאן ספורט.

המשקל העצמי עולה ב-35 ק"ג למרות שימוש במכסה מנוע מאלומיניום ודלת תא מטען מחומר אפוקסי.

ההגה מהיר עם 2.1 סיבובים מנעילה לנעילה, בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את אופן הפעולה שלהם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S במידות 265 על חתך 30 וחישוק 19 אינץ' אחראים על הקשר לקרקע.

סיוויק טייפ R בישראל. אתר יצרן
ההבטחה: מהירה גם בפניות/אתר יצרן

כמו הגדילה במימדים שלה עם 4.6 מטרים מקצה לקצה, רוחב של של 1.9 מטרים ובסיס גלגלים שארוך יותר ב-3.5 ס"מ ל-273 ס"מ (רק הגובה פחת ל-1.4 מטרים, 3.5 ס"מ פחות).

גם המחיר שלה, שכמו כל סיוויק, אף פעם לא יישר קו עם הסביבה שלה מטפס בפראות בדור החדש. כמה פראות? תוספת של 34 אלף שקל לתג מחיר של 314 אלף שקל.

זה מחיר שמרחיק אותה מאוד מהמתחרות שלה דוגמת הקופרה לאון VZ במחיר של 250 אלף שקל, מגאן ספורט שעולה 255 אלף שקל, פולקסווגן גולף GTI ב-247 אלף שקל וגם יותר ממתחרות לא ישירות כמו ב.מ.וו 128ti שאמנם חלשות ממנה, אבל נושאת סמל נחשב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully