וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פולקסווגן GTI

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 7:32

מאז 1976 וכנראה בפעם האחרונה, פולקסווגן גולף GTI מתייצבת לשלב בין קומפקטית איכותית למכונית ספורטיבית. אז היא הייתה הראשונה, היום כולן מחדדות סכינים לעברה

פולקסווגן גולף GTI/וידאו: פולקסווגן

גולף GTI היא סמל ומופת לכוח של מותג. בואו, לא כל הדורות שלה היו הקרם דה לה גולף. היו כאלו שפולקסווגן עצמה הייתה שמחה לדלג עליהם, באופן אירוני הם היו בדור השלישי והרביעי - אלו שבנו את התדמית שלה כקומפקטית איכותית ואמת מידה בסגמנט. אבל לא משנה לאן נסעה גולף GTI - היא פגשה מעריצים במקום אליו היא הגיעה.

הפונט של האותיות, אלמנט אדום בגריל, לפעמים עם מושבים משובצים, בגרסאות מיוחדות גם ידית הילוכים שנראתה כמו כדור גולף - החבילה שהלכה איתה מדור לדור. אבל הלך ופחת הדור, ולמעשה למעט הבלחות פה ושם, היא הלכה והתרחקה מהשדה שהייתה ה-GTI המקורית. משאירה את הזירה לכל הסיאט קופרות והרנו המגאנים RS, הסיוויק טייפ R והאסטרות GSi עם הספוילרים המטופשים שלהם, האגזוזים הרועשים לריב על שטויות, בעוד היא פורשת לחיים הנוחים שבין מגרשי הטניס בכפר הירוק ומרכז שוסטר, לוגמת הפוך חיוור עם החברות ומספרת איזה שיגעון היה פעם ברוקסן ובפינגווין.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
כמה את גדלת לאורך השנים/קינן כהן

פצצה לגילה

הרגע הראשון מול גולף GTI מבהיר שהיא עדיין נראית פצצה לגילה, בואו, ילידת 1976 ועדיין מתוחה ככה? אז כן, פה ושם היא כבר לא הגוף המינימליסטי הרבוע והאתלטי שהעניק לה גאון העיצוב ג'וג'ארו ועדיין מסובבת ראשים, אפילו שהיא צריכה להשתמש בגימיקים כמו שני אגזוזים ופס תאורת לד רציף בחזית.

עוד בוואלה!

חם וחשמלי: פולקסווגן ID.4 GTX

לכתבה המלאה
מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
איכותי, בהחלט, אבל לא מתוכנן טוב/קינן כהן

בתא הנוסעים שני הדברים החשובים עובדים מצוין - ההגה והמושב מסדרים אותי בתנוחת נהיגה מצוינת שיכלה להיות מושלמת אם הייתה טיפה יותר נמוכה. הוא בקוטר ובעובי, הם בעומק ובתמיכה. מסביב יש דברים שהיו ונשארו טובים כמו איכות החומרים וההרכבה והשימושיות, רשימת האבזור הארוכה, גם בסעיפי הבטיחות, אפילו את המעבר ללוח מחוונים דיגיטלי היא עושה מעולה עם גרפיקה מדליקה.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
מסך ה-10 אינץ' אופציונלי, זה הסטנדרטי בגודל 8 אינץ'/קינן כהן

לעומת זאת בכל מה שקשור להנדסת אנוש היא נופלת על הפרצוף עם הצמצום המינימליסטי של תאי הנוסעים החדשים של הקבוצה. בעוד כפתור כיוון החלונות הפיזי נותר כפי שהייה מימי הבורה והגולף של ראשית שנות ה-2000, את הפונקציות החשובות המירו לכפתורי מגע, מסכים ומשטחים שדורשים קשר עין-יד מיותר, דוחקים את פתחי המיזוג למיקום לא יעיל מספיק ואפילו לא מוארים בחשיכה. שיא השיאים - כפתור חימום ההגה - שימושי בישראל כמו תחתוני פרווה באוגוסט - נמצא בדיוק ליד אלו ששולטים על מעבר בין תחנות או שירים, החלפת תצוגות או דפדוף בתפריט.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
זוג צעיר, משפחה בתחילת הדרך או אלו שכבר לא צריכים הרבה תא מטען - זה יספיק להם/קינן כהן

המושב האחורי יאכלס שני מבוגרים לא ארוכי רגליים בשל מושבי הספורט העבים, והם ייהנו מיציאות מיזוג נפרדות ושליטה נפרדת בטמפרטורה, שני שקעי USB, תאורה אישית ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. 374 ליטרים בתא המטען סוגרים פינה בשימושיות למשפחה הקומפקטית או הזוג הצעיר מאוד ולחלופין המבוגר מספיק. יש שם ווי תלייה, מדף עם שני מצבי גובה, פתח למושב האחורי שמאפשר העמסת חפצים ארוכים ותאי צד. שקע 12V לא נמצא, גלגל חלופי כן.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
לא עושה רוח, אבל עושה מה שצריך וטוב/קינן כהן

בדיוק ככה צריך

בימינו 245 סוסים ו-37.7 קג"מ ממנוע 2.0 ליטרים הם לא מספרים שעושים לך פרפרים בבטן, נהיינו חברת שפע מקולקלת שפונקה במשך השנים והתרגלה כבר לראות מספרים של 280,290 ו-300 סוסים שיוצאים מהנפח הזה. גם 6.2 שניות ל-100 כבר לא עושות לנו מחשבות זימה על יציאה מעשנת צמיגים מהרמזור, גם כי להאיץ בקו ישר זה לקופים עם בלוק על הדוושה הימנית וגם כי עם כל כך הרבה מכונות שיודעות לעשות את זה מעולה, מה יש לנו לעשות איתך פה.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
המנוע ממשיך מהדור הקודם/קינן כהן

והיא אכן מכונית זריזה מאוד, "עגולה" בפעולת המנוע שנתמך בתיבת הילוכים כפולת מצמד 7 הילוכים שהלכה ושויפה וכעת מציגה פעולה טובה גם בנסיעה איטית (טובה, לא מצוינת כמו פלנטרית), מצוינת כאשר רוצים לסחוט העברות מהירות כברק למעלה או למטה, גם אם אלו שניים ושלושה הילוכים בלחיצה.

בהיעדר בולמים אדפטיביים, ה-GTI נאלצת להסתדר עם כיול פשרה בין נוחות לבין קשיחות. הציון לאיזון הזה משתנה עם רמת הסלילה. על קטע האספלט החדש בכניסה לישוב שלי זה עבד נהדר, בחלק הישן שלו היא קיפצה ממקום למקום בחוסר שביעות רצון. במהירות גבוהה היא מתאפסת על ריסון טוב של המרכב. כשלא מתמסרים למערכת השמע של הרמן קרדון (אופציונלית, כמו מסך ה-10 אינץ') מגלים גם רעשי דרך לא מבוטלים.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
עדיין נראית מצוין, היינו מוותרים על פס הלד בחזית הגריל/קינן כהן

כביש מפותל היא עושה כמו שהייתם מצפים מגברת שכבר ראתה דבר או שניים בחיים להתנהל עם בחור פוחז ונמרץ. היא תמיד צעד אחד לפניך, יודעת מתי לנעול את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. מתי לייצר את המשיכה הזו שמשאירה את המכונית בקו הנכון. לסבול בשקט גם בלימות מאוחרות מדי והפניות הגה חדות יתר על המידה. התגובות הן ישירות, ומה שאתה מבקש מתורגם לתנועה שלה, אבל הכל במין מעטפת שלא מאפשרת לה להשתחרר ולהתמסר.

ואחרי יומיים של שיוטים, שיטוטים וגם נהיגה מאוד מהירה עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 10.9 ק"מ לליטר. יפה מאוד למכונה מהירה ושימושית כמותה.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
עדיין זוכרת טריק או שניים מפעם/קינן כהן

סיכום

ה-GTI בדור השמיני של הגולף היא ה"גולף GTI" האחרונה כפי שאנחנו מכירים אותה בכמעט יובל. ואני חייב לציין שיש תחושת החמצה קלה, כאשר דווקא מכונית הפרידה מהעולם הזה הלכה עוד צעד בלהפוך לפחות אנלוגית מאשר בעבר, שתא הנוסעים שלה מנסה יותר מדי להיות כמו זה של החשמלית שמסביב וזו שתחליף אותה - ולא כמו זה של המכונית אליה כמהה ואולי מתגעגע מי שקונה אותה. אם הוא רצה מסכים וכפתורים על פלטפורמת ביצועים הוא יכל לבחור במכונית אחרת. המותג הזה שנקרא גולף GTI יכל והיה צריך לפנות לקהל שלא מצפה ממנה להיות עוד גולף, אלא ה-גולף לפחות בפעם האחרונה.

חוץ מפינת הפילוסופיה הפיוטית, גולף GTI, גם בדור השמיני שלה היא ספורטיבית קומפקטית עם תדמית ומותג מפואר, איכויות, יכולות וביצוע של מכונית גדולה. גם הפעם היא לא זולה וב-238 אלף שקלים, קל מאוד לראות אנשים "זולגים" לאחותה לפלטפורמה הלאון קופרה, החזקה, המבצעת והמערבת יותר שעולה 5,000 שקלים יותר בסך הכל.

אבל מי שרוצה אותה רוצה אותה מכיוון שכאשר היא מרימה את ספל ההפוך החיוור שלה ללגימה אחרונה, בזווית הנכונה, אפשר לראות את הקעקוע הקטן של טינקרבל ליד עצם הבריח.

מבחן דרך: גולף GTI. קינן כהן
הסמל והאותיות האלו הולכים יחד כמו נקניקיית בראטוורסט וכרוב כבוש/קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן גולף GTI

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,984
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/245
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,600/37.7
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 429
רוחב (ס"מ): 179
גובה (ס"מ): 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 263
תא מטען (ליטרים): 374

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.2 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
הונדה סיוויק טייפ R, רנו מגאן RS קאפ, יונדאי i30N (כולן ידניות), קופרה לאון

מחיר:
238 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully