וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 ק"מ טווח עם הנעה אחורית: טסלה משדרגת את מודל Y

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 12:36

מודל Y, המכונית הנמכרת בעולם, מקבלת גרסה ארוכת טווח חדשה, עם הנעה אחורית. כמה היא עולה ומה הסיכוי לראות אותה פה?

טסלה מודל Y/טסלה
מבחן השוואתי
טסלה מודל Y לונג ריינג'
קיה EV6 GT line. קינן כהן, מערכת וואלה!
עם טווח מוצהר של 600 ק"מ/מערכת וואלה!, קינן כהן

אנחנו רגילים לראות מהלכים לא רגילים, מפתיעים ואפילו תמוהים מאוד מטסלה, אירועים של הפחתות מחירים דרמטיות בן לילה הם הזכורים והבולטים ביותר. אלא שמדי פעם היא עושה גם שינויים בתוך היצע הדגמים שעשויים לגרום להפתעה לא מבוטלת.

קחו למשל את האירוע הנוכחי. טסלה השיקה בסוף השבוע במפתיע במספר שווקים אירופים את המודל Y, הקרוסאובר הפופולרי שלה, בגרסת טווח ארוך חדשה. השיפור: שילוב של הנעה אחורית עם סוללה מוגדלת שמביא לטווח רשמי של 600 ק"מ.

עד כה לגרסת ההנעה האחורית הייתה רק סוללת 60 קוט"ש ו-455 ק"מ. יש גם גרסת לונג ריינג עם סוללת 75 קוט"ש והנעה כפולה וטווח של 533 ק"מ. אז כעת יש גם גרסת עם הנעה אחורית וסוללה מוגדלת וטווח שמתחיל בספרה 6 המבוקשת.

מבחינת טסלה מדובר ביתרון על פני המתחרות העיקריות בשוק האירופי: לפולקסווגן ID.4 וליונדאי איוניק 5 עדיין אין גרסאות שמשיגות טווח של 600 ק"מ ומעלה.

טסלה מודל Y. קינן כהן
כמה תשלמו עבור 145 ק"מ נוספים לטווח?/קינן כהן

מלבד הטווח המשופר, גם הביצועים של המודל Y יוצאים נשכרים. הגרסה הזו מקצצת שנייה מזמן התאוצה של המודל Y בעלת ההנעה האחורית והטווח הסטנדרטי ותעשה זאת ב-5.9 שניות, המהירות המירבית עומדת על 217 קמ"ש.

הגרסה החדשה מוצעת לעת עתה במספר שווקים באירופה בהם בלגיה, צ'כיה, דנמרק, יוון, ספרד וגרמניה. שם פערי המחיר בין גרסת ההנעה האחורית בעלת הטווח הסטנדרטי ובין זו של הטווח הארוך יותר עומד על כ-4,000 יורו במקרה של בלגיה, שם נמכרת גרסת ההנעה האחורית ב-46 אלף יורו וזו בעלת הטווח הארוך יותר ב-50 אלף יורו.

למרות הקושי להשוות שווקים חשמליים באופן ישיר בשל תמריצי מיסוי שונים, אם נייחס את פער המחיר הזה של 8% לשוק המקומי, הגרסה הזו, כאשר תשווק בארץ תעלה כ-265 אלף שקלים - יקרה יותר בכ-20 אלף שקלים מגרסת הבסיס. אבל לא פחות חשוב מכך - זולה יותר בכ-30 אלף שקלים מגרסת ה-LR כפולת ההנעה שכעת מציגה גם טווח פחות ארוך ממנה.

על כל אלו מרחפת גם השאלה מדוע פונה טסלה למהלך הזה כאשר ההנחה היא שבמהלך השנה הקרובה היא תציג את הגרסה המחודשת והמשופרת של המודל Y בדומה לה שעשתה במודל 3. התשובה כנראה שוב היא "כי טסלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully