וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מזראטי פולגורה, חשמלית, איטלקיה בלי חלק עליון

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 13:17

אחרי המתנה ורמזים, היא נחשפת במלואה: מזראטי גראנקבריו פולגורה. ממכוניות הספורט החשמליות הייעודיות הבודדות והראשונה להציע את זה בלי גג. כל מה שצריך לדעת, כולל הערכת מחיר ראשונית

מזראטי גראנקבריו פולגורה/מזראטי
מזראטי גראנקבריו פולגורה. אתר יצרן
הראשונה להציע מכונית GT פתוחה וחשמלית/אתר יצרן

בעוד שבאופן טבעי יצרניות הרכב הגדולות עסוקות בלמלא את השורות החשמליות שלהן בקרוסאוברים, מכוניות סדאן או מיני-ואנים - שוק מכוניות הספורט וה-GT הנישתי יחסית נותר מיותם מאלטרנטיבות חשמליות. כך שמכל הגדולות, הייתה זו דווקא מזראטי שהייתה בין הראשונות להכניס רגל בדלת ולהציג מכונית GT חשמלית. זה קרה בשנה שעברה עם הפולגורה (ברק באיטלקית) של הגראנטוריסמו. כעת היא מציגה את הגראנקבריו פולגורה, הגרסה החשמלית לגראנקבריו. ובעוד למיני הייתה גרסת קבריולה של המיני החשמלית, לפיאט יש 500e פתוחה - הן לא ממש מכוניות ספורט והפיאט לא ממש פתוחה לגמרי. מה עם ה-MG ספיידרסטר? כאן מדובר ברודסטר, כלומר מכונית דו מושבית פתוחה וקטנה יותר.

מזראטי גראנקבריו פולגורה. אתר יצרן
תא הנוסעים זהה לגרסת הגראנטוריסמו. הפקדים מאחורי ההגה שולטים בבלימה הרגנרטיבית/אתר יצרן

כמו גרסת הפולגורה של הגראנטוריסמו, היא עושה שימוש באותו בסיס מכאני. זה אומר שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ועוד אחד מלפנים. עקרונית מבחינת המנועים עצמם לכל אחד מהם יש הספק של כ-400 כ"ס, כלומר כ-1,200 כ"ס. אלא שהסוללה לא מסוגלת לספק די עוצמה להספק כזה אלא לכל היותר 818 כ"ס וגם זה לפרק זמן קצר שמכונה "MaxBoost" ובשאר הזמן מספקים המנועים 751 כ"ס.

על מנת לשמור על מבנה מכונית הספורט הנמוכה שלה, מזראטי עושה שימוש במערך סוללות המסודר בצורת האות T, בניגוד לפתרון הנפוץ יותר של פלטת סוללות מתחת לרצפות המכונית. הסוללה עצמה בקיבולת של 92.5 קוט"ש ומתוכם 83 קוט"ש זמינים להנעה. הטווח המוצהר הוא 450 ק"מ והמכונית תתמוך בטעינת DC מהירה בקצב של עד 270 קילוואט, זה אומר טעינה מ-20 ל-80% ב-18 דקות.

מזראטי גראנקבריו פולגורה. אתר יצרן
פונטנציאל של 1,200 כ"ס.../אתר יצרן

ביצועים רשמיים לא פורסמו, אבל מכיוון שהיא זהה מכאנית לגרסה הסגורה, אפשר להשתמש בהם כבסיס. שם מדובר על 2.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-320 קמ"ש מירביים. אלא שייתכן כי תוספת המשקל של חיזוקי המבנה במכונית נטולת גג, עשויה להוסיף אי אלו עשיריות ולגרוע אי אלו קמ"שים. אתגר לא פשוט כאשר נקודת הפתיחה היא 2,260 ק"ג של הפולגורה הסגורה.

בתור מכונית GT פתוחה, הפולגורה גראנקבריו עושה שימוש במכלולים שאמורים לספק לה את המאפיינים המתבקשים מאחת כזו - סידור המתלים הוא עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור. סביר להניח שביניהם לבין הגוף יש כמו בגראנטוריסמו יש גם בולמי אוויר ובלמים עם דיסקים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-350 מ"מ מאחור לפותים בשש או ארבע בוכנות בהתאמה.

מחיר? זאת לא חשמלית שקונים כדי לחסוך כסף, וזה מתחיל כבר באולם התצוגה. צפו לשלם עליה בארץ כ-1.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully