וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי סאנגיונג, שלום KGM רקסטון

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 0:27

יצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג, יוצאת לדרך חדשה גם בישראל, אחרי החלפת הבעלות ושינוי השם ל-KGM: רקסטון הוא הדגם העדכני הראשון של היצרנית

KG רקסטון/KG

נתחיל מתקציר הפרקים הקודמים: ב-2020 נקלעה יצרנית הרכב הדרום קוריאנית סאנגיונג לקשיים והועמדה למכירה בידי בעלת הבית הקודמת, מהינדרה ההודית. ביוני השנה אושרה רכישתה בידי יצרנית הכימיקלים KG והיא יצאה לדרך חדשה תחת המיתו KG Mobility ותוכניות לעתיד שכולו חשמל, בינה מלאכותית ונהיגה אוטונומית.

למרות שסאניונג משווקת בישראל כבר כמעט 30 שנה, היא נותרה אלמונית לרוב רוכשי הרכב. היחידים כמעט שהכירו אותה היו חובבי השטח, בזכות התמקדותה ברכבי 4x4, כמי שצמחה מייצור רכבי שטח לצבא הקוריאני. גם הפיכתה לפני שנתיים לניידת השטח החדשה של המשטרה ומג"ב במקום קיה סורנטו עדיין לא הצליחה להפוך את השם למוכר בכל בית.

KG רקסטון. KG,
העיצוב לא השתנה, רק הסמל/KG

כך שהחלפת השם יכולה רק לסייע כאן, והראשון שעשוי ליהנות מהשינוי הוא הרקסטון, הכביש שטח 7 מקומות הוותיק, שעבר מתיחת פנים קלה. הדור הנוכחי, שהושק ב-2018, לא עבר שינויים במפרט הטכני: שלדת סולם, הנעה כפולה לא קבועה, נעילת דיפרנציאל אחורית ויחס העברה נמוך. יחידת ההנעה, גם היא ללא שינוי, מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטרים עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 יחסי העברה. הביצועים טובים ביחס לכלי רכב במימדיו - 10.7 שניות ל-100 ו-184 קמ"ש מירביים. צריכת הדלק המוצהרת: 11.8 ק"מ לליטר.

כושר הגרירה הוא עד 3,000 ק"ג. באופן לא ממש נפוץ ישנם שני סוגי הגאים, כאשר ברמת הגימור EX הוא הידראולי ובפרימיום הוא חשמלי, עוד על המשמעויות בהמשך.

המימדים גם הם ללא שינוי, 4.85 מטר לאורך, 1.96 לרוחב, גובה של 1.83, בסיס הגלגלים הוא 2.87 מטר ונפח תא המטען הוא 240 ליטרים בשימוש בכל 7 המושבים. מרווח הגחון טוב, 22.4 ס"מ ואלו רק זוויות הגישה והנטישה שימשיכו להגביל אותו מאוד - 20.5 מעלות מלפנים ו-22 מאחור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
KG רקסטון. KG,
אחד מרכבי השטח האחרונים עם שלדת סולם, והכי פחות יקר מבין אלה עם 7 מקומות/KG

הדגם מגיע בשתי רמות גימור כאמור, EX תהייה גרסת הכניסה ו"פרימיום" מאובזרת יותר. ה-EX כוללת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לשורה שנייה ושלישית, מערכת המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' (8 אינץ' עד כה), קישוריות אפל ואנדרואיד, כניסה והנעה ללא מפתח, שקע כוח בתא המטען ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה דלת תא מטען חשמלית, חלון גג, משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, חימום לשתי שורות המושבים ואוורור בקדמיים, ריפודי עור ועוד. אגב אבזור, הוא עדיין לא יציע גלגל חלופי מלא או אפילו חלקי כסטנדרט, אלא ערכת תיקון. היבואנית תעניק גלגל חלופי מלא לרוכשים, את התקן הנשיאה הם יצטרכו לקנות מספק חיצוני.

בסעיפי הבטיחות המתקדמת, ה-EX מגיעה מופשטת למעט בלימה אוטומטית והתרעת סטייה מנתיב. לעומת זאת בפרימיום נוספים תיקון סטייה מנתיב (המתאפשר רק עם ההגה החשמלי שלה), זיהוי רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעת רכב ב"שטח מת" ופתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ובקרת שיוט אדפטיבית.

KG רקסטון. KG,
מסך המולטיטמדיה גדל, אך ברמת הכניסה רמת אבזור הבטיחות האקטיבית צנועה למדי/KG

ההשקה המחודשת מביאה איתה גם התייקרות קלה. מעתה גרסת הכניסה EX תעלה 260 אלף שקל, תוספת מחיר של של 2,000 שקל לעומת הגרסה הקודמת ואילו רמת הגימור "פרימיום" תעלה 300 אלף שקל, עלייה של 5,000 שקלים.

רקסטון תמיד היה פתרון טוב ללקוחות שחיפשו רכב שטח עם יכולות טובות בסך הכל, אחרי טיפול בזוויות הגישה והגבהה, במחיר נמוך משמעותית משל טויוטה לנד קרוזר. לאור ההתייקרות הצפויה של הדור החדש של הטויוטה, וכשכל רכבי הכביש שטח האחרים עם שלדת סולם, כמו מיצובישי פאג'רו וניסאן פאת'פיינדר כבר אינם מיוצרים, כנראה שגם עכשיו זה לא הולך להשתנות.

  • עוד באותו נושא:
  • סאנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully