וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבש חולצה עם תמרור עצור והצליח לבלבל רכבים אוטונומיים

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 21:27

המחשב לא יחליף את הנהג כל כך מהר: רכבי יגואר ללא נהג של וויימו נעצרו ברגע שזיהו תמרור עצור על חולצה של עובר אורח. צפו

משפיען רשת לבש טי שירט עם שלט עצור וגם לרכב יגואר אוטונומי של waymo לבלום. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זאת חולצה, לא תמרור אמיתי! מי נתן לך רשיון, יא מחשב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

הבטיחו לנו מכוניות ללא נהג בייצור סדרתי ב-2021. בערים נבחרות בסין ובארה"ב כבר מופעלים שירותי רובוטקסי, מוניות ללא נהג שמסיעות נוסעים בתשלום.

אבל כל פעם אנחנו מקבלים הוכחה מחדש שהמחשב, מגובה ברדארים, חיישני לייזר ומצלמות עדיין לא מבין את הכביש כמו נהג אנושי, עם עיניים אנושיות ומוח אנושי ומוסח דעת.

משפיען הרשת ג'ייסון ב' קאר ביצע ניסוי ברחובות פניקס, אריזונה שבארה"ב, שם מפעילה חברת האחות של גוגל, וויימו, שירותי מוניות ללא נהג ברכבי יגואר i-פייס מוסבים.

קאר לבש חולצת טריקו ועליה ציור של תמרור עצור בגודל תקני. העובדה שהתמרור מופיע על חולצה ולא על עמוד, בגובה חזה של הולך רגל ולא של עמוד, לא הספיקה כדי שהרכב יזהה שעובדים עליו, רק באחד מארבעה ניסיונות רק באחד התעלם ממנו הרכב. אולי בגלל שהרוב היה חשוך הוא לא הבחין בתמרור.
בשלושת הניסיונות האחרים זיהתה הבינה המלאכותית את קאר כתמרור ועצרה את הרכב באמצע הרחוב.
לא נרשמו נפגעים חוץ מהמוניטין של הרכב האוטונומי.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה נחשף הרכב של ווימו בקלונו: בעבר מתנגדי רכבים אוטונומיים עצרו אותם לאחר שהניחו קונוס סימון עבודות בכביש על מכסה המנוע שלהם, ובמקרה אחר פשוט עצרו רכב כזה והעלו אותו באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully