וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי יקרה או פורשה זולה? קיבלנו טעימה מה-Q6 החשמלית החדשה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 17:58

חטיבת היוקרה של פולקסווגן משיקה קרוסאובר חשמלי שלישי, דגם תאום לפורשה מקאן החדש. אילו לקחים הפיקה אודי מהשקת האיטרון המקורי, מה התרומה הישראלית ומה למדנו מנהיגה קצרצרה

אודי Q6 איטרון/אודי

אודי הייתה אחת היצרניות הראשונות שהשיקו קרוסובר חשמלי גדול. זה קרה ב-2018 והאיטרון (היום Q8 איטרון) התבלט בהתחלה ככניסה מרשימה לתחום החדשה, ואפילו זכה להצלחה נאה בארץ רגע לפני ביטול הטבת המס לחשמליות יוקרתיות עם תג מחיר של 393 אלף שקל.

אבל עד מהרה התברר שלמאמץ שהצליח, להקדים את מרצדס וב.מ.וו, היה מחיר: פיצ'רים מתקדמים כמו מצלמה במקום מראת צד לא הבריקו, הטווח הרשמי של 400 ק"מ היה תיאורטי למדי, וגם לאמינות לקח זמן להתייצב. אודי אמנם ביצעה לרכב מתיחת פנים מקיפה לפני שנה, אבל את הלקחים אפשר באמת לראות ב-Q6 איטרון החדש, שקטן רק במעט מה-Q8 איטרון ומתקדם ממנו בהרבה.

אודי Q6 איטרון. אודי,
Q6 דינמי יותר מ-Q8, אפילו הצמיגים האחוריים רחבים מקדמיים/אודי

Q6 איטרון משתלב בין ה-4 Qל-Q8, ובמידה רבה מייתר את האחרון. עם אורך של 4.77 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר בגרסה האירופית - יש גם סיני ארוכה יותר - הוא קרוב בהרבה לממדים את האח הגדול, מאשר לקטן. כמוהם יש לו רק חמישה מושבים, מה שמותיר מקום לתא מטען אחורי נדיב בנפח 526 ליטר, כאשר מלפנים יש אחד נוסף, בנפח 64 ליטר.

עיצוב: אודי ממשיכה לשמור על הקו הסולידי, ולא נגררת אחרי הסיניות. ה-Q6 נראה אודי כבר במבט ראשון, קצת יותר שרירי עם התפיחות בצד, מאוש חשמלי עם הגריל האטום מלפנים, כאשר החידושים הטכנולוגיים-עיצוביים נוגעים בעיקר לפנסי הלד מלפנים וה-OLED מאחור, שמסוגלים ליצור צורות ולהעביר מסרים לנהגים אחרים. רעיון נחמד, עוד נראה בכמה ייקרו הפנסים המתוחכמים שעלולים להיות הקורבנות הראשונים של כל תאונה די קלה, את מחירי הביטוח.

טכנולוגיה: הנכס העיקרי נמצא מתחת לעיצוב: Q6 הוא הדגם הראשון שנבנה על בסיס הפלטפורמה החדשה של חטיבת היוקרה בקבוצת פולקסווגן, ה-PPE. השני הוא פורשה מקאן החדש, ואחריהם יבואו היורשות החשמליות של ה-A6 הסאלונית ודגם הפאר A8. פיתוח הפלטפורמה, ובעיקר מיליוני שורות הקוד הדרושות לכל הפונקציות, איחרו את ההשקה בכמעט שנה, אבל יצרו חשמלית שמסוגלת לטעינה מהירה בקצב של 270 קילוואט שעה, ומסוגלות לקבל שדרוגים משמעותיים בעתיד.

לפיתוח הייתה שותפה כרגיל חברת סיימוטיב מתל אביב, שבה שותפה פולקסווגן עם בכירי השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, המנכ"ל צפריר כץ וסמנכ"ל הפיתוח העסקי ד"ר תמיר בכור, שאחראית על הגנת הסייבר בקבוצה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אודי Q6 איטרון. אודי,
הנהג לא יכול לראות את מסך הנוסע, יש לו שניים אחרים שפונים אליו/אודי

תא נוסעים: תא הנוסעים מתקדם יותר, עדיין בעיצוב נקי מאוד עם מיעוט כפתורים פיזיים, שפע של חומרים ממוחזרים, ושילוב לא סיני של מסך מולטימדיה 14.5 אינץ' ולוח מחוונים 11.9 אינץ', שפונים אל הנהג. הנוסע יכול לצפות בסרטים הרחק מעיני הנהג במסך 10.9 אינץ' משלו.

אודי לא הסתפקה בזה ושילבה גם מערכת תצוגה עילית מתקדמת, המדמה מסך 88 אינץ' על השמשה הקדמית מול עיני הנהג, ויכולה להקרין נתוני מהירות, ניווט, ועוד. יש כמובן גם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שעדיין אין בכל הסיניות היוקרתיות, סייען קולי, תאורת אווירה ועדכונים דרך האוויר (OTA), שאמורים לחסוך ביקורים במוסך ולאפשר לאודי למכור לכם בעתיד יכולות חדשות.

מנוע, וביצועים: יש כרגע שתי גרסאות, שתיהן עם הנעה כפולה. לקוואטרו הרגילה יש 388 כ"ס, היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ומגיעה ל-210 קמ"ש ולטווח משולב רשמי של 625 ק"מ ארוכים. ה-SQ6 מטפסת להספק מירבי של 510 כ"ס, מקצת ל-4.3 שניות וטסה ב-230 קמ"ש, מה שמקצר את הטווח ל-598 ק"מ.

חשמל: יש כרגע גרסת סוללה אחת, עם 100 קילוואט (95 נטו), שמאפשרת טעינה איטית ב-11 או 22 קילוואט, תלוי ברמת הגימור, כאשר הטעינה המהירה ב-270 קילוואט - מהר יותר מטסלה, איטי יותר מג'נסיס 60GV מאפשרת הוספת 255 ק"מ בעשר דקות לטענת אודי. בעתיד יושקו גם גרסאות הנעה אחורית בלבד, וגם סוללת קטנה יותר, ככל הנראה בקיבולת 84 קוט"ש, טווח באיזור ה-650 ק"מ ומחיר מוזל.

אודי מתגאה שה-Q6 דינמית יותר מהמתחרים, בכל זאת תאומה לפורשה, וכדי לשכנע אותנו אפשר לנו לנהוג כמה הקפות במגרש חנייה נרחב באתר ההשקה. זאת לא הייתה אפילו התחלה של מבחן דרכיחם, אבל טעינה שאפשרה להתרשם בקלות התפעול והסירוב המבורך ליצור תלות מוחלטת של הנהג במסכים, ומהיכולת לשנות את האופי של המכונית בבחירה בין מצבי הנהיגה השונים, כאשר הספורטיבי גם מוסיף רעש מנוע מלאכותי אך דרמטי.

כדי להבטיח התנהגות ספורטיבית, עניין לא נפוץ בחשמליות בניגוד לביצועים של מכוניות על, הצמיגים האחוריים רחבים מהקדמיים, ההנעה הכפולה מסוגלת לחלק את הכוח בין הגלגלים, וההגה מדויק יותר. לא ראיתי את הנוף נמרח מול העיניים, אבל החחושה הרבה פחות מגושמת ממה שאפשר היה לצפות מחשמלית בגודל הזה. את המופע הספורטיבי האמיתי משאירים אודי לפורשה ואולי לגרסת RSQ6 עתידית.

אודי Q6 איטרון. אודי,
יש הנעה כפולה, אבל לא מדובר בריביאן R1/אודי

הפקת הלקחים כוללת גם את העברת הייצור למפעל הראשי של אודי באינגלושטדט שבגרמניה, רק המנועים החשמליים ייוצרו בהונגריה, היכן שמיוצר ה-Q8 איטרון. אודי גם לקחה אליה את ייצור הסוללות, אולם התאים יגיעו מ-CATL הסינית. כושר ייצור של 300 אלף סוללות בשנה רומז שבגרמנים צופים ההצלחה לחשמליות המבוססות על הפלטפורמה החדשה.

יבואנית אודי, צ'מפיון מוטורס, טרם הכריזה על המחיר המקומי, אבל באירופה מדובר על טווח של 75 עד 95 אלף יורו, מה שרומז למחיר ישראלי שיתחיל בכ-500 אלף שקל, שעוד יירד בעתיד בגרסאות המוזלות המתוכננות. לא זול, אבל סוג של פורשה חשמלית במחיר מציאה, כמו שעושה סקודה לפולקסווגן, וקצת מייתר את ה-Q8 איטרון. ההשקה המקומית צפויה ברבעון האחרון של 2024.

מול ההסתערות הסינית גם על שוק היוקרה מביאה אודי את עצמה: טכנולוגית אבל נגישה, סולידית אבל יוקרתית, מפוארת בלי להיות חסרת טעם. Q6 היא כבר קרוסאובר שלישי של אודי, שממשיכה להתחשמל, ואנחנו כבר סקרנים לראות איזה קרוסאובר חשמלי חדש תשיק מתחת ל-Q4.

הכותב היה אורח אודי במינכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully