וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה ל-BYD אטו 3 ועוד ארבע חשמליות חדשות מסין

אייזיק דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 11:44

הסינים לא מוותרים על אף נישה: פגשנו בביג'ינג את דגמי ג'אקו ואומודה החדשים, הגרסאות המעוצבות ויקרות יותר של דגמי צ'רי שכבר כאן

ג'אקו אומודה תערוכת בייגינג. צ'רי,
השקת דגמי ג'אקו ואומודה החדשים בביג'ינג/צ'רי

לפני כחצי שנה עלה מנכ"ל ומייסד BYD וואנג שונפו לנאום בטקס לרגל ייצור המכונית המחושמלת ה-5 מיליון של החברה, חשמליות ופלאג אין. בקהל ישבו גם מנכ"לי החברות המתחרות, שחלקן רוכשות מ-BYD סוללות עבור המכוניות המחושמלות שלהן, והיה לוואנג גם מסר עבורן: הוא קרא להן "להתאחד" כדי להתמודד עם יצרניות הרכב הזרות. אמנם, ניתן היה לייחס את קריאתו זו למלחמת המחירים הקשה בשוק הרכב הסיני לאורך שנת 2023, אבל אז, הוסיף וטען שונפו, כי זהו הצורך הרגשי של 1.4 מיליארד סינים לראות מותג סיני הופך לגלובלי.

המתחרות לא נזקקו לקריאה הזאת: אנחנו לא ממש זקוקים לכדור בדולח כדי לדעת שכבר בעשור הקרוב, עם שונפו או בלעדיו, כל שווקי המכוניות בעולם יוצפו במכוניות סיניות חשמליות ולא חשמליות שאת שמותיהן הסיניים של יצרניות הרכב שלהן נצליח לבטא רק בקושי רב לבטא.

צ'רי, שעל חלק ממותגיה ודגמיהם החדשים העתידים להגיע לישראל תיכף נרחיב, היא דוגמה נהדרת לכך. לחברה אשר נוסדה בשנת 1997 כמיזם בבעלות המדינה יש שמונה מותגי רכב, ששווקו עד כה, בעיקר בסין ובארצות נוספות במזרח הרחוק. יחד עם זאת, יחידת התחבורה שלה היא רק יחידה אחת מתוך שבע יחידות. השאר עוסקות באנרגיה מתחדשת, בנקאות, ספנות, נדל"ן ועוד. קצת מזכיר את המבנה של קבוצת יונדאי הקוריאנית, שבונה כל דבר מ-i10 ועד מיכליות נפט ענקיות.

בשבוע שעבר השיקה צ'רי רשמית בשנגחאי שני מותגים חדשים: Omoda ו-Jaecoo. שניהם מיועדים בעיקר לשיווק מחוץ לגבולות סין, במטרה לתמוך באסטרטגיית הייצוא של צ'רי. התחזית טוענת כי שני המותגים המשולבים (המכונים יחד "O&J") מכוונים להגיע למכירות שנתיות עולמיות (לא כולל סין) של 1.5 מיליון יחידות עד לשנת 2030.

אומודה הוא מותג ממוקד אופנה וצעיר באופיו שהקו שלו מאופיין בעיצוב SUV קופה ובמכוניות נוסעים, בעוד שלג'אקו יש נטייה שפונה יותר למתעניינים ברכבי פנאי תכליתיים ובעלי ביצועים מרשימים יותר. בניגוד לדגמי מותג צ'רי המקורי (שכבר משווק בישראל על-ידי פריסבי, קרסו לשעבר), שני המותגים החדשים ישווקו בארץ בידי כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס וג'נסיס.

בשיחה עם בכירים בחברה באירוע ההשקה, נטען כי מותגים אלה ימשכו את הלקוח תודות לשימוש בחומרים איכותיים יותר, תמורה טובה למחיר, והכוונה היא לבנות את תדמיתם לאורך זמן. כפי שניסח זאת פיטר מטקינס, המהנדס הראשי של ג'אקו, שהגיע מיגואר ולנד רובר, "אנחנו כאן למסע ארוך. מה שמושך אותי בעבודה עם הסינים היא התשוקה שלהם, גמישות המחשבה והביצוע המהיר".

מנכ"ל O&J (המכהן גם כסמנ"כל צ'רי אינטרנשיונל), שון שו, הסביר בשיחה עם כתבים ישראלים כי אנשים רוצים להיות מזוהים ומובדלים זה מזה, ולכן השילוב O&J יאפשר למגוון הלקוחות השונים לבטא את עצמם. "לגבי רכבי השטח הקשוחים יותר, שהם, כידוע, יקרים יותר לייצור ולרכישה, אנחנו מתמקדים כעת בדגמים רכים יותר לשטח, אך לא שוללים זאת בהמשך".

כפי שכבר דיווחנו בוואלה רכב, צ'רי כבר רכשה מפעל ישן של ניסאן בספרד, ותהיה היצרנית הסינית הראשונה שמייצרת מכוניות באירופה, משני המותגים החדשים. זאת מתוך התפישה שיהיה עדיף עבורה לייצר את המכוניות באירופה מתוך החשיבה המקדימה על ההתמודדות עם ההגבלות ועל הקרבה הנדרשת לקהלי הלקוחות העתידיים. ובעיקר: ניסיון לעקוף מגבלות, בעיקר מיסוי מוגדל, שצפוי להטיל האיחוד האירופי של ייבוא מכוניות סיניות מוגמרות.

ג'אקו: מכוונים לשטח

המותג נולד ב-2023 והשם שהוא נושא הוא הלחם של שתי מילים - Jäger (צַיָד בגרמנית) ו-Cool (מגניב). דגמי ג'אקו מבוססים על דגמי צ'רי, אבל הם נושאים עליהם כיתוב שונה ושונים במעט מדגמי חברת-האם בשל פערי תקינה וקריטריונים נוספים. המותג צפוי להציע, כבר בשנת חייו הראשונה, מבחר דגמי SUV.

אומודה: האח היוקרתי יותר

במקור יועד אומודה להיות מותג שישווק בעיקר ברוסיה וברפובליקות לשעבר, אבל המלחמה באוקראינה שלחה את הסינים לחשב מסלול מחדש בשנה שעברה והמותג יצא לדרך עצמאית. גם דגמי אומודה הם, למעשה, דגמי צ'רי מדויקים, כשההבדל ביניהם, בדומה לג'אקו, היא התאמת תקינה ואפיון לשוק האירופאי, כמו גם סימול המותג שבחזית הרכב. המותג יציע מגוון דגמי קרוסאובר בצורת קופה, בניסיון שסוחף מותגים רבים לפנות לקהל צעיר וצעיר ברוחו. גם כאן, אגב, שם המותג מורכב משני חלקים - האות O, שמככבת בתחילתה של המילה Oxygen וההמשך, Moda - שפירושו אופנה.

אז אילו דגמים אנחנו עתידים לפגוש בישראל בעתיד הקרוב?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
Jeacoo J7/Jeacoo

ג'אקו J7: קרוסאובר קומפקטי

רכב הפנאי הקומפקטי יתחרה בעיקר ביונדאי טוסון ובקיה ספורטאז', ויגיע לישראל בחודש יולי הקרוב בגרסאות מנוע בעירה פנימית, הנעה קדמית וכפולה ובשלוש רמות גימור. ברבעון האחרון של השנה, ייובא הדגם גם בגרסת פלאגד אין, היברדית נטענת ארוכת טווח, בעיקר בתצורת הנעה קדמית. ה- J7חולק בסיס עם צ'רי טיגו 7 המשווק בישראל ואף בעל מימדים דומים - 4.5 מטר אורך, 2.67 מטר בסיס גלגלים.

העיצוב תכליתי וקשוח למדי, בעל פרופורציות טובות, שבכה קדמית בולטת ופנסים קדמיים ואחוריים צרים ואופנתיים. צללית הרכב נאה וזורמת והמראה נאה. תא הנוסעים כולל מסך מגע גדול (14.8 אינץ') ואנכי לצד לוח מחוונים דגילי 10.25 אינץ'. תא הנוסעים מרווח למדי, אבל תא המטען כמו בסיניות רבות אחרות, קטן יחסית - 412 ליטר בלבד, כ-100 ליטר פחות מאשר בטוסון או בספורטאז'.

תנוחת הנהיגה, אף היא, הייתה יכולה הייתה להיות טובה יותר, אם ההגה היה בעל מנעד רחב יותר לכיוון. הישיבה במושב האחורי נמוכה יחסית והיא מותירה את נמוכי הקומה (והילדים) עם קו חלונות גבוה למדי.

ה- J7יוצע בתחילה עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (196 כ"ס שיופחת כנראה לכ-150 כ"ס בגלל התקינה האירופאית המתעדכנת, Euro 6 e ), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד חדשה והנעה קדמית וכפולה. בהמשך הוא יוצע גם בגרסה PHEV היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, 340 כ"ס והנעה קדמית והנעה כפולה שמבוססת על טכנולוגיה של לנד רובר בכל דגמי החברה כפולי-ההנעה.

סוללה 18.3 קוט"ש תאפשר נסיעה לטווח חשמלי רשמי של 88 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה (30-80 אחוז) בפחות מ-20 דקות.

Jaecoo J8
ג'אקו. Jaecoo,
J8. עד 590 כ"ס, אבל שורת מושבים שלישית צפופה/Jaecoo

J8 ג'אקו: רכב פנאי 6 מושבים

ה-J8, הדומה במימדיו לקיה סורנטו, משתרע לאורך של 4.82 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.82 מטר. מדובר ברכב פנאי גדול שיגיע אלינו עם שישה מושבים המחולקים לשלוש שורות ומתבסס על הצ'רי טיגו 9 (המשווק בסין ועדיין לא בישראל) המחודש. את ה-J8 נראה אצלנו בסוף השנה, או בתחילת 2025.
ה-J8 התגלה כחתיך בחבורת הדגמים החדשה של המותג. גודלו המרשים, קוויו הזורמים וההרמוניים, השבכה הקדמית הענקית, ולרגעים, ניתן לחשוב כי המדובר במותג אירופאי יוקרתי.

בתא הנוסעים, מסך ענקי וקמור, המחבר למעשה, צמד מסכי 12.3 אינץ' ופתחי מיזוג המזכירים את אלה שראינו במרצדס, הם חלק מהמראה המכוון לשוק היוקרה. גם בתחושת איכות החומרים וההרכבה ה-J8 מקבל ציון גבוה. שורת המושבים השנייה הינה צמד מושבי קפטן נפרדים ונוחים, אבל השורה השלישית קשה לגישה ומותירה מרחב ואיכות ישיבה מוגבלים למדי. מה גם, שכשהמושבים האחרונים נמצאים בשימוש, נפח ההטענה שנותר מאחור הופך למצומצם למדי.

ה-J8 ישווק בארץ בגרסת פלאג אין היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מוגדש (1.5 ליטר) ומנוע חשמלי המחובר לגלגלים הקדמיים דרך תמסורת חדשה וייעודית ו-360 כ"ס. גרסה נוספת בעלת הנעה כפולה תקבל מנוע נוסף לגלגלים האחוריים והספק מרבי של 590 כ"ס.

ה-J8 יאפשר טווח נסיעה של כ-160 ק"מ על חשמל בלבד, עם טעינה מהירה למילוי ל-80% בכחצי שעה ואפשרות התחברות לטעינת מכשירים חיצוניים. כל זאת, כמובן, לצד ביצועים טובים, ובמיוחד כשמדובר בגרסה החזקה - שם תוכלו להאיץ תוך 4.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

ג'אקו J6. ג'אקו,
J6. השראה מלנד רובר יצרה חשמלית לא שגרתית/ג'אקו

ג'אקו J6: מתחרה קשוח לאטו 3

ה-J6, הזהה ל-iCar 03 (הממותג תחת חטיבת הרכב החשמלי של צ'רי ומשווק רק בסין) יגיע לישראל ב-2025 במכסה המוגבלת ל-400 יחידות. בהמשך, כשיזכה לתקינה האירופאית המלאה, סביר להניח שנראה לא מעט ממנו בכביש הישראלי, כאשר הכוונה למצב אותו ישירות מול רב המכר של השוק הזה: ה-BYD אטו 3, כך שאפשר לצפות למחיר פתיחה של כ-180 אלף שקל.

העיצוב מאופיין בקווים קשוחים, ויזכיר לכם, ככל הנראה, את הלנדרובר דיפנדר. אמנם לא מדובר במימדים גדולים כמו של הרכב האייקוני, אבל האופי הוא של רכבי שטח קשוחים.

גם הפגושים השחורים המשולבים בפסי הגנה פלסטיים סביב למרכב, וזוויות הגישה-נטישה המרשימות (34-31.8 מעלות) מבדלות את ה-J6 מקרוסאוברים מפונפנים ועדיני-מראה. חלון קדמי שטוח כמעט לחלוטין ודלת אחורית הנפתחת הצידה (בסגנון הג'יפ רנגלר), כבר אינם מותירים ספק לגבי המיצוב.
תא הנוסעים כולל מסך מרכזי (15.6 אינץ') ולוח מחוונים דיגיטלי משולבים בתא נוסעים גבוה ומרובע בצורתו, מושב הנהג נוח ותומך למדי וידיות האחיזה בין המושבים הקדמיים.

הדגם שנחשף לראשונה בעת הביקור שלנו, מבוסס על ה-i-MS - הפלטפורמה הייעודית שפיתחה צ'רי עבור הרכבים החשמליים שלה. בארץ הוא ישווק עם שתי מערכות הנעה שונות: עם 183 כ"ס, סוללת 65.7 קוט"ש ומנוע אחורי בודד, ואילו השנייה עם 278 כ"ס (המושגים באמצעות מנוע קדמי נוסף) וסוללת 69.7 קוט"ש. על אף שטווח הנסיעה המוצהר העתידי של שני הדגמים עתיד להגיע לכ-400 ק"מ, המיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש יהיה איטי יותר בגרסת המנוע האחורי (10.5 שניות), בעוד שהגרסה כפולת-המנועים תשיג אותו את ב-6.5 שניות בלבד.

אומודה 9. אומודה,
אומודה 9. פלאג אין גדול/אומודה

אומודה 9: גדול, אבל עם 5 מושבים בלבד

קרוסאובר משפחתי בגודל בינוני- גדול, שיגיע בסוף השנה או בתחילת 2025, בגרסת פלאג אין, היברידית נטענת מהשקע.

עם אורך של 4.77 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים של 2.80 מטר, גם אומודה 9 דומה לקיה סורנטו. הוא אמנם, מעט גדול יותר ממיצובישי אאוטלנדר, אבל הוא יגיע רק עם חמישה מושבים. הצללית האחורית המשופעת שלו, זו שכמעט הופכת אותו ל-SUV קופה, משפרת את היעילות האווירודינמית ומוסיפה לו מראה מסוגנן יותר.

האבזור כולל מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', מערכת סאונד של סוני, מושב נהג בכוונון חשמלי וחלון שמש פנורמי בעל כיסוי, וטוב שכך, בניגוד לחשמליות רבות, מטסלה ועד BYD, שמטגננות את נוסעיהן בקיץ.
מנוע טורבו בנזין 2,000 סמ"ק מפיק 249 כ"ס, עם הנעה קדמית או כפולה, שלשתיהן תיבות הילוכים אוטומטיות כפולות-מצמדים עם שבעה הילוכים ועם מיאוץ של 0-100 קמ"ש בן 7.9 שניות.

אומודה 7. אומודה,
אומודה 7. רושם איכותי למדי/אומודה

אומודה 7: קצת פחות גדול, וגם 5 מושבים

הדגם שהושק בפנינו בתערוכת בייג'ין, מתוכנן להגיע לישראל בשנת 2025. גם כאן מדובר בקרוסאובר עם צללית קופה, כשאב הטיפוס הותיר רושם איכותי למדי, אפילו שמדובר לפחות כרגע, בדגם קדם-ייצור. תהיה בחירה בין דגמי בנזין לפלאג אין ובהמשך גם גרסה חשמלית.

ממדים? לא הרבה יותר קטנים מהאומודה 9: 4.62 מטר אורך, 1.87 מטר רוחב, 1.67 מטר גובס ובסיס גלגלים של 2.7 מטר. אין פרטים טכניים מלאים על יחידות ההנעה, אבל גרסת הפלאג אין תספק 154 כ"ס וטווח חשמלי של 95 ק"מ.

הכותב היה אורח ג'אקו ואומודה בסין

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully