וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בתחקיר על מירי רגב: "מסכנת ישראלים בכבישים"

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 22:02

ביוזמת ח"כ בועז טופורובסקי חתמו חמישה מחברי וועדת הכלכלה על בקשה לדיון דחוף בממצאי התחקיר, לפיו משרד התחבורה מקבל החלטות מטעמים פוליטיים: "לא מוסרי וגם מסכן את בטיחות אזרחי ישראל בכבישים"

דוד ביטן מאיים לערוך הפגנות מול הבית של מירי רגב בצלאל סמוטריץ'/ערוץ הכנסת

הכנסת תדון בממצאי תחקיר תכנית "המקור" בערוץ 13, שבה חשף אתמול רביב דרוקר את ההתנהלות הבעייתית של שרת התחבורה מירי רגב ויועציה.

ביוזמת ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), המשמש כיו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לעניינית בטיחות בדרכים, חתמו חמישה מחברי ועדת הכלכלה על מכתב בקשה ליו"ר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בדרישה לכנס דיון כזה כבר בשבוע הבא. לטופורובסקי הצטרפו חברי הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), רון כץ (יש עתיד), אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) ועופר כסיף (חד"ש).

"172 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, ועוד אלפי אנשים יצטרפו למעגל נפגעי תאונות הדרכים עד לסופה", נכתב בבקשה לדיון. "לאור הגילויים האחרונים בנוגע למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בהובלת השרה מירי רגב שעלו מכתבת התחקיר של 'המקור', ששודרה בערוץ 13, התוודענו לנושאים מטרידים, הדורשים התייחסות ופעולה מיידית".

ניתוח וואלה בעקבות התחקיר:
קודם פוליטיקה: 10 ההחלטות הכי גרועות של מירי רגב

"על פי הדיווח, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בהנחיית השרה רגב, תעדף יישובים ופרויקטים מתוך שיקולים פוליטיים ולא על פי צורכי בטיחות בדרכים. עוד נחשף כי ערים ויישובים דורגו לפי הפוטנציאל שלהם לסייע לשרה בפריימריז בליכוד, ולא לפי קריטריונים אובייקטיביים של דרישות בטיחות בדרכים ותשתיות. נוהג זה אינו רק לא מוסרי אלא גם מסכן את בטיחות אזרחי ישראל בכבישים.

"התחקיר העלה כי החלטות שהתקבלו כביכול 'בהתאם להנחיית הגורמים המקצועיים' הושפעו למעשה ממניעים פוליטיים. כך למשל, אזורים מסוימים בעוטף עזה זכו ליחס מועדף בשל השתייכותם הפוליטית, בעוד אזורים אחרים, כמו המועצה האזורית אשכול, הוזנחו למרות צרכיהם. כמו כן, הדוח חשף תקשורת בלתי הולמת ולא מקצועית בתוך המשרד, לרבות הערות גנאי על חברי השרים ותעדוף אינטרסים אישיים ופוליטיים על פני ביטחון הציבור.

"התנהלות זו מערערת את יעילות המאמצים להיאבק בקטל בדרכים, ובכלל את יעילות ומקצועיות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על שלל משימותיו ואחריותו הלאומיות. הכרחי שנבחן מחדש את הנהלים הקיימים במשרד התחבורה ונוודא שכל ההחלטות מתקבלות בשקיפות, בהתבסס על הנחיות מקצועיות והצרכים האמיתיים של אזרחי ישראל".

בוועדת הכלכלה 14 חברים, ולפי התקנות ברגע ששליש מהם מבקשים דיון בנושא כלשהו, על היו"ר לזמנו. ביטן עצמו תקף את רגב ואת משרד התחבורה לא פעם בשנה האחרונה, בין השאר על רקע העיכוב במתן נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לכל פנסיונר. רק לאחר העימות הבטיחה רגב כי הנושא יתבצע במחצית השנייה של השנה, אולם כעת לאור הצורך לממן את שיקום הדרום, הצפון וצה"ל מהמלחמה, ואת המשך הלחימה, לא ברור אם הדבר יתבצע. רגב מצידה האשימה את ביטן כי הוא "מטעה את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully