וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החשמלית הזולה: פולקסווגן תבנה לבד, רנו תעבוד עם הסינים

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 20:43

אחרי ניסיון לשתף פעולה בפיתוח חשמלית שתעלה 20 אלף יורו לפני מס, שתי הגדולות של אירופה פונות לכיוונים מנוגדים, בניסיון להתחרות ב-BYD סיגאל ובליפמוטור T03. השקות: ב-2027

BYD סיגאל. BYD,
BYD מיני דולפין (סיגאל), שאמורה להגיע לאירופה ב-2025 ומפחידה את היצרנים המקומיים/BYD

אם יש מכונית חשמלית שטוענת את סיוטים של בכירי תעשיית הרכב האירופית, זו ה-BYD סיגאל, או דולפין מיני כפי שיקרא כאשר תושק ביבשת ב-2025. מיני מודרנית ומרווחת, עם טווח של מעל 300 ק"מ, בטיחות אקטיבית, ומחיר בסין של כ-10,000 דולר. באירופה היא תהיה יקרה יותר, עד כמה תלוי גם בכמה יגדל המס על סיניות מיובאות ליבשת, ועדיין היא תציג רף עלויות שהיצרנים המקומיים לא מסוגלים לעמוד בו עדיין בכל הקשור לרכב חשמלי.

החשמלית הכי זולה באירופה היא דאצ'יה ספרינג, שעולה מ-21 אלף יורו, אבל למרות המותג האירופי מיוצרת בסין. סיטרואן e-C3 החדשה תתחיל ב-23 אלף יורו, והצרפתים הבטיחו להשיק גרסה עם טווח קצר יותר ב-20 אלף יורו גם כן. סטלנטיס תתחיל להרכיב בספטמבר במפעל פיאט בפולין את הליפמוטור T03, לאחר שרכשה 20% מהחברה הסינית, וגם היא צפויה להימכר בכ-20 אלף יורו, כך שזהו רף המחיר שהתעשייה מנסה להתייצב סביבו.

הדמייה: פולקסווגן ID.2. פולקסווגן,
על בסיס הפולקסווגן החשמלית הזולה תבנה סיאט את החשמלית הראשונה שלה/פולקסווגן

רנו הבטיחה לייצר חשמלית זולה ומתקדמת יותר מהספרינג, יורשת מודרנית לטווינגו. פולקסווגן, שהכריזה על ייצור סופר מיני חשמלית ב-25 אלף יורו מ-2026, ה-ID.2, הבטיחה שאחריה תבוא אחת קטנה וזולה יותר, ID.1. שתי החברות ניהלו שיחות על פיתוח ואולי אף ייצור משותף של שני הדגמים, אבל אלה הסתיימו ללא סיכומים, וכל אחת הכריזה בימים האחרונים על דרכה הנפרדת.

פולקסווגן הודיעה כי תפתח ותייצר את ה-ID.1 העתידית בעצמה, כאשר תחילת הייצור מתוכנת ל-2027. בחברה לא ציינו היכן יבוצע הייצור, אך המכונית צפויה לזכות בגרסת אחות שתישא את סמל סיאט ותהיה החשמלית הראשונה של המותג הספרדי, שקיבל באחרונה חיים חדשים. "העתיד הוא חשמלי", אמר מנכ"ל פולקסווגן תומאס שאפר. "כדי להפיץ את בשורת החשמל חייבים מכוניות אטרקטיביות, בעיקר בדגמים הזולים. והמכונית שלנו תקבע סטנדרטים חדשים בטכנולוגיה, בעיצוב באיכות ובחוויית הלקוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רנו טווינגו חשמלית חדשה. רנו,
רנו טווינגו הבאה. על בסיס סינית קיימת?/רנו

רנו, מנגד, הודיעה כי תפתח את המכונית עם שותפה סינית שבשמה לא נקבה, אם כי הייצור יתבצע באירופה. פיתוח משותף יכול להיות גם שם קוד לשימוש בפלטפורמה קיימת, מה שיחסוך זמן וכסף. אולם לצד הייצור באירופה תצטרך רנו להתבסס גם על כמה שיותר רכיבים שאינם סיניים, לאור הכוונה של האיחוד האירופי להגדיל דרמטית לא רק את המס על רכבים המיובאים מסין ועומד כרגע של 10%, אלא גם על רכיבים המיוצרים שם. בארה"ב אושר לאחרונה מס של 100% על חשמליות סיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully