וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית הזולה בישראל? דאצ'יה מחדשת את הספרינג, שתגיע עוד השנה

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 20:22

המיני החשמלית של דאצ'יה זוכה לדור חדש, עם אותה סוללה וביצועים, אבל שיפור בבטיחות, באבזור ובאיכות. מתי היא בארץ וכמה היא עשויה לעלות

דאצ'יה ספרינג חדשה/דאצ'יה

בשורות טובות בזמן שמחירי המכוניות, בעיקר החשמליות ממשיכות לעלות: דאצ'יה חשפה גרסה מעודכנת לחשמלית הקטנה שלה, הספרינג, והיא מתוכננת להגיע לארץ ברבעון האחרון של 2024.
למעשה הספרינג כבר נחתה בישראל בקיץ, אבל משלוח ראשון של כמה עשרות מכוניות היה בין 200 המכוניות שנשרפו באוקטובר מפגיעת רקטת חמאס במתקן ההכנה למסירה של היבואנית פריסבי בפארק ראם בשפלה. כמויות קטנות הגיעו בייבוא מקביל.

הדגם המעודכן עבר מתיחת פנים משמעותית, על גבול דגם חדש, למרות מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, והוא ממשיך להתבסס על הרנו KE, ג'יפון קטן שמייצרת רנו בסין. במסגרת העדכון איבד הספרינג את עיצובו הג'יפוני, כולל מוטות הגגון וזכה לחזית ולאחוריים חדשים. האורך התקצר ב-3 ס"מ ל-3.7 מטר ונפח תא המטען עומד על 308 ליטר נאים. נוסף גם תא מטען קדמי בנפח 35 ליטר.

דאצ'יה ספרינג חדשה. דאצ'יה,
נותרה גבוהה, אך איבדה את סממני הג'יפון/דאצ'יה

השינוי העיקרי הוא בתא הנוסעים. סביבת הנהג חדשה לגמרי, עם חומרים איכותיים יותר, מסך 7 אינץ' כלוח מחוונים כסטנדרט, ומסך מולטימדיה 10 אינץ' עם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ברמת האבזור הגבוהה מהשלוש האפשריות. תפעול המזגן ממשיך להתבצע מכפתורים פיזיים, וטוב שכך. יש גם שקעי USB-c, לצד צבעוניות רבה יותר מבעבר. מה שלא השתנה הוא מספר הנוסעים: ארבעה בלבד.

הספרינג המקורי קיבל ציון של 1 מ-5 כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופי, בין השאר בגלל ביצועי מערכת הבטיחות האקטיבית. כעת זוכה הספרינג למערכת המעודכנת של דאצ'יה, כולל בלימת חירום אדפטיבית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת מהירות ועוד, שעשויות לשפר את הציון אם ייבחן שוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דאצ'יה ספרינג חדשה. דאצ'יה,
מולטימדיה 10 אינץ' ולוח מחוונים 7 אינץ': כבר לא מרגישה זולה/דאצ'יה

כבעבר יש בחירה בין שני מנועים, 45 כ"ס (עם 01-00 קמ"ש ב-20 שניות) ו-65 כ"ס (עם 14 שניות). סוללת 26.8 קוט"ש מאפשרת לשניהם טווח משולב של 220 ק"מ לפי נתוני היצרן. זה לא הרבה, ליפמוטור TO3 הקטנה מגיעה 109 כ"ס, 41 קוט"ש וטווח משולב של 280 ק"מ. טעינה איטית 7 קילוואט אורכת 4 שעות ומהירה, בקצב איטי של 30 ק"א, מ-20% ל-80%, נמשכת 46 דקות. רמת הגימור הגבוהה תגיע גם עם יכולת V2L לטעון מכשירי חשמל. דאצ'יה טוענת שנסיעה ממוצעת של לקוחות הספרינג הנוכחי היא לאורך 37 ק"מ, במהירות ממוצעת של 37 קמ"ש וש-75% מהטעינות מתבצעות בחנייה הביתית.

והמחיר? דאצ'יה מצהירה שאפילו ברמת הגימור האמצעית עם המנוע החזק המחיר יהיה זול מ-20 אלף יורו. ליפמוטור T03 שעולה בארץ 100 אלף שקל לפני עדכון המס, עולה באירופה 26 אלף יורו. זה מספק לספרינג החדש סיכוי להישאר סביב 100 אלף שקל, כאשר יגיע לארץ ברבעון האחרון של השנה. וכשקיה פיקנטו בנזין בסיסית עולה כבר 97 אלף שקל, המיני החשמליות יהיו אטרקטיביות מתמיד.

דאצ'יה ספרינג. אתר יצרן
תמונת ה"לפני": ספרינג המקורי/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully