וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון: 10 החשמליות החדשות הזולות בארץ

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 8:35

לא רק לעשירים: כבר עכשיו אפשר למצוא באולמות התצוגה חשמליות שעולות פחות מטויוטה קורולה. מה כולל ההיצע, ומה חשבנו עליהן

כולם מדברים על מכוניות חשמליות, אף אחד לא מדבר על המחירים הגבוהים שלהן. רוב החשמליות שנמכרות בארץ עולות יותר מ-200 אלף שקל. אפילו החשמלית הנמכרת ביותר, ה-BYD אטו 3 עולה כבר החל מ-163.5 אלף שקל. אז נכון שרכישת חשמלית חדשה חוסכת לכם הרבה כסף בהוצאות השוטפות, בעלויות הטעינה לעומת התדלוק בבנזין ודיזל, במחירי הטיפולים, הרישוי ועוד. ועדיין, מדובר במחירים שרבים לא יכולים להרשות לעצמם.

יצרני הרכב בסין ובאירופה ישיקו בשנים הבאות דגמים זולים משמעותית, חלקם יגיעו אלינו כבר השנה, אבל גם עכשיו אפשר למצוא לא מעט דגמים שעולים 158 אלף שקל ופחות מזה. חלק אפילו מתאימים למשפחות, ואחרים לרווקים או כרכב שני בבית. אז לפני שאתם מוותרים על רכישת חשמלית בגלל המחיר, תציצו ברשימה הבאה.

בדיקת וואלה רכב: כמה כסף אפשר לחסוך במעבר למכונית חשמלית?

EVEASY לימו. EVEASY,
הסדאן החשמלית הזולה ביותר בארץ. EVEASY/EVEASY

EVEASY לימו: הסדאן החשמלית הכי זולה

משפחתית סינית ייחודית בשוק המקומי, שפותחה בשיתוף רנו, ומשווקת בידי היבואנית שלה פריסבי. כשכמעט כל החשמליות הן דגמי קרוסאובר וג'יפונים, נדיר למצוא אחת בתצורת סדאן, בטח ברמת המחיר הזאת. על הנייר היא מציעה גודל של יונדאי אלנטרה, מפרט טוב, ציון בטיחות סביר, טווח נסיעה טוב ואופציית שימוש בה במנוי למשך חודש עד 36 חודשים, רק בתשלום חודשי ללא מקדמה. הביצועים לא מרשימים והעיצוב גנרי. בעסקאות האפס ק"מ אפשר כבר לרכוש אותה בהנחה של אלפי שקלים.
מנוע: 160 כ"ס. סוללה: 60 קוט"ש. טווח: 450 ק"מ. בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 155 אלף שקל.

לדיווח המלא על ההשקה בארץ בוואלה רכב

השוואתי: יונדאי קונה EV מול MG ZS EV. קינן כהן
הטווח ביומיום מפתיע לטובה. יונדאי קונה EV/קינן כהן

יונדאי קונה EV: עדיין מוצלחת

למרות שדור חדש כבר נחשף בעולם ויגיע לארץ במחצית השנייה, הדור היוצא של הקרוסאובר הקוריאני עדיין תחרותי מבחינת השימוש, האבזור והבטיחות, ועדיין זמין במלאי בגרסה החשמלית. את הטווח הקצר יחסית לפי נתוני היצרן מאזנת צריכת אנרגיה נמוכה גם בפועל, כך שבניגוד לחשמליות רבות אחרות, קל לממש אותו גם בחיים האמיתיים ולא רק בנתוני המעבדה.
מנוע: 136 כ"ס. סוללה: 39 קוט"ש. טווח: 305 ק"מ. בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 153 אלף שקל.

למבחן דרכים של יונדאי קונה EV בוואלה רכב

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה!
הקרוסאובר הכי זול. ג'ילי גיאומטרי C/מערכת וואלה!, קינן כהן

ג'ילי גיאומטרי C: הטווח התארך, המחיר הוזל

קרוסאובר סיני משפחתי, שנחת אצלנו בקיץ לאחר מתיחת פנים. הטווח השתפר עוד יותר ועם הסוללה הגדולה הוא כבר נושק ל-500 ק"מ רשמיים, נוספו גרסאות אבזור מוזלות, סביבת הנהג מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' גדול יחסית, ועוד. הביצועים טובים מאוד בקטגוריית המחיר הזאת, הנוחות טובה ואפשר להאריך אחריות על הסוללה עד לעשר שנים או 200 אלף ק"מ. ועוד יתרון: גלגל רזרבי נדיר בחשמליות. מנגד, יש רכבים נאים יותר, המרווח לראש מאחור מוגבל, הרכב עדיין לא נבחן במבחן ריסוק מערבי.
מנוע: 204 כ"ס. סוללה: 53 או 70 קוט"ש. טווח: 359 או 485 ק"מ. בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 5 מ-5 כוכבים במבחן הסיני. מחיר: מ-145 אלף שקל לסוללה הקטנה, מ-158 אלף שקל לגדולה.

מבחן דרכים: וואלה רכב משווה בין ג'ילי גיאומטרי C ל-BYD אטו 3

אורה פאנקי קאט. קינן כהן
עיצוב רטרו, אבל עם תא מטען קטן. אורה פאנקי קאט/קינן כהן

אורה פאנקי קאט: חמודה ומעוצבת

עוד סינית משפחתית, הפעם מקבוצת גרייט וול, ששמה דגש על חמידות כללית: בשם ובעיצוב. מדובר בדגם חדש יחסית, מה שמתבטא במסך מולטימדיה 10.25 אינץ' ובדגם הפרו פלוס היקר יותר אפילו במושבים קדמיים עם עיסוי. הביצועים טובים, אבל תא המטען (228 ליטר בלבד) קטן יותר משל קיה פיקנטו, ונוחות הנסיעה בינונית. רמת הבטיחות גבוהה מאוד. במגבלת התקציב נכנס רק הדגם עם הסוללה הקטנה, שמוצע כעת במבצעים ובמכירות האפס ק"מ גם סביב 130 אלף שקל.
מנוע:171 כ"ס. סוללה: 47.8 קוט"ש. טווח: 310 ק"מ. בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: מ-138 אלף שקל.

מבחן דרכים: למה הדגם הזול של האורה פאנקי קאט הוא מציאה?

השוואתי: ג'ילי גיאומטרי C מול MG4. קינן כהן
MG4. הנעה אחורית והתנהגות כביש מהנה שנדירה בחשמליות, בטח שבמחיר הזה/קינן כהן

MG4: הבחורה החדשה בשכונה

המשפחתית החדשה של MG הסינית כיום שונה מהחשמלית הממוצעת בעיצוב ספורטיבי, בהתנהגות כביש מפולפלת ובהנעה אחורית נדירה במחירים האלה. היא מעט פחות מרווחת מהג'ילי, ופחות איכותית, אבל מאובזרת ובנויה היטב. הביצועים טובים. גם כאן אפשר לרכוש במגבלת המחיר את הדגם עם הסוללה הקטנה.

מנוע: 170 כ"ס. סוללה: 51 קוט"ש. טווח: 350 ק"מ. בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 145 אלף שקל.

וואלה רכב במבחן השוואתי: MG4 מול ג'ילי גיאומטרי C

מבחן דרך:  SERES 3 EV. רונן טופלברג,
סרס 3. גבוה, מאובזר ולא יקר, אבל רמת בטיחות נמוכה יחסית לרכב חדש/רונן טופלברג

סרס 3: גבוה וזול, אבל מיושן

קרוסאובר גבוה יחסית ומאובזר, כולל מושבים קדמיים בתפעול חשמלי וחלון שמש. אבל מדובר בדגם ותיק ופשוט יותר: ההגה אינו מתכוונן לעומק, הטווח בפועל לא מתקרב לנתוני היצרן, שמראש לא מתבלטים למרות סוללה גדולה יחסית למחיר, ובעיקר - אין לו כלל מערכות בטיחות אקטיבית. גם תא המטען (318 ליטר), קטן יחסית לגודל ולייעוד שלו. נמכר בעיקר לחברות ובערוצי האפס ק"מ המוזלים.

מנוע: 163 כ"ס. סוללה: 52.3 קוט"ש. טווח: 331 ק"מ. בטיחות: נטול מערכות בטיחות אקטיבית ולא נבחן במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 149 אלף שקל במחירון הרשמי, בפועל נמכר ב-139 אלף שקל בעסקאות אפס ק"מ בחברות ליסינג.

מבחן דרכים לסרס 3 בוואלה רכב

מבחן דרך: פיאט 500e. קינן כהן
רטרו כמו הבנזין, אבל גדולה יותר וחשמלית. 500e/קינן כהן

פיאט 500e: רטרו חשמלית

למרות שהיא נראית כמעט כמו הדור הראשון של ה-500 החדש, ה-500 החשמלית היא מכונית חדשה, טיפה יותר גדולה. עדיין מלאת אופי, הפעם עם מערכת בטיחות אקטיבית מלאה, זריזה ומהנה מאוד בעיר. לדגם הבסיסי יש טווח קצר מאוד, בכולם הגישה למושב האחורי מסורבלת, יש רק 4 מושבים, והמחיר יקר יחסית לגודל ולתמורה.
מנוע: 95/118 כ"ס. סוללה: 24/42 קוט"ש. טווח: 190/314 ק"מ. בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 130/155 אלף שקל

פיאט 500e במבחן דרכים בוואלה רכב

סמארט פורפור חשמלית. אתר יצרן
תאומה לרנו טוויזי, עם הנעה אחורית ייחודית. סמארט פורפור/אתר יצרן

סמארט פורפור: קטנה מעניינת, לטווחים קצרים

הדגם החשמלי של הסמארט הקטנה הגיע לארץ רק בייבוא מקביל. כיום אפשר עדיין למצוא יחידות אחרונות ממנו, לאחר שהייצור הופסק בתחילת 2022. רכב מיני עירוני גבוה יחסית, בתצורת הנעה אחורית נדירה, שהתבסס על רנו טווינגו ויוצר לצידה בסלובניה. רדיוס סיבוב קצרצר ותמרון קל מאוד בעיר ובמגרשי חנייה צפופים. ביצועים טובים, טווח מוגבל ובלימת חירום אוטונומית רק עד 30 קמ"ש.
מנוע: 82 כ"ס. סוללה: 17.6 קוט"ש. טווח: 130 ק"מ. בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ב-2014, לפני החמרת הדרישות. מחיר: 120 אלף שקל

דאצ'יה ספרינג E. אתר יצרן
בינתיים רק בייבוא מקביל. דאצ'יה ספרינג/אתר יצרן

דאצ'יה ספרינג: ג'יפון עירוני מוזל

החשמלית הקטנה והזולה לרכישה ולאחזקה של דאצ'יה מגיעה בינתיים רק בייבוא מקביל. העיצוב חמוד, הישיבה גבוהה אבל הביצועים איטיים, תא הנוסעים פשוט, ורמת הבטיחות כמו ברוב דגמי דאצ'יה נמוכה כדי לחסוך כסף. למרות המותג הרומני והבעלות הצרפתית, הייצור מתבצע, כמו ברוב המכוניות ברשימה, בסין.
מנוע: 44 כ"ס. סוללה: 27 קוט"ש. טווח: 230 ק"מ. בטיחות: 1 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 115-120 אלף שקל

ליפ מוטור T03. אודי עציון, מערכת וואלה!
T03. מגיעה גם לאילת ומפתיעה לטובה בהתנהגות הכביש.. עדיין ללא בטיחות אקטיבית/מערכת וואלה!, אודי עציון

ליפמוטור T03: קסם אישי במחיר נוח

החשמלית הזולה ביותר בארץ מגיעה עם 5 דלתות, 4 מושבים ומחיר דומה לזה של קיה פיקנטו. המרווח טוב יותר והישיבה גבוהה יותר, אבל יש רק ארבעה מושבים. האבזור טוב, כולל חלון שמש פנורמי, הביצועים זריזים והתנהגות הכביש מפתיעה לטובה. אבל אין מערכות בטיחות אקטיביות, יש רק 2 כריות אוויר, כאשר נדיר כבר למצוא מכוניות ללא 6 כריות לפחות, והיא טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי.
מנוע: 108 כ"ס. סוללה: 41 קוט"ש. טווח: 280 ק"מ. בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. מחיר: 100 אלף שקל

נהיגה ראשונה בליפמוטור T03 בוואלה רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully