וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולל בונה: התערבות פוליטית בעבודות על גשר הרכבת מסכנת את הציבור

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 17:14

אחרי שאמש בוטלו העבודות על גשר הרכבת בכביש 1 הן יחודשו היום, אבל סולל בונה רומזת למחיר ההתערבות של מירי רגב בשיקולי אנשי המקצוע: "מטעמים פוליטיים שיניתם את אופן העבודה, במקום רצף בסוף שבוע אחד, לעבוד 7 לילות ולסכן את הנוסעים בכביש"

גשר מסילת 431 מעל כביש 1 שהעבודות בו תקועות כבר חמישה חודשים/אודי עציון

אנחנו נשבעים שאת הסיפור הזה לא כתב אפרים קישון, הוא מתרחש כרגע באחד הכבישים המרכזיים בישראל, תוך בזבוז של מיליוני שקלים וזמן פקקים של הציבור, וכפי שמאשימה חברה קבלנית, תוך סכנה לשלום הציבור משיקולים פוליטיים.

תזכורת: מאז אוגוסט בוטלו כבר פעמיים העבודות להשלמת גשר הרכבת במסילת 431, מהשפלה לירושלים. מדובר בפרויקט שמבצעת סולל בונה עבור רכבת ישראל. הסיבה: העבודות תוכננו להתבצע במהלך סוף שבוע אחד כדי להפחית את ההפרעה לתנועה, אולם שרת התחבורה מירי רגב נכנעה גם באוגוסט האחרון וגם במרץ ללחץ ח"כים חרדים שמחו על חילול השבת, וביטלה אותן.

ביום ראשון האחרון החלו העבודות סוף סוף, במתכונת שונה: במשך חמישה לילות רצופים, ועוד שניים בהמשך, בתוספת עלויות של מיליונים בגלל התמשכות הפעילות והצורך להציב ולפרק בכל יום ציוד לעבודות ולסיומן.

מפת סגירת כביש 1 במחלף ענבה בשבת כדי לאפשר עבודות על גשר הרכבת במסילת 431. נתיבי ישראל,
מפת חסימות כביש 1 מסביב לאזור הגשר/נתיבי ישראל

אולם כפי שנחשף בוואלה, אתמול הודיעה סולל בונה לרכבת ישראל כי לא תוכל לבצע את העבודות והן בוטלו, משום שהמהנדס הדרוש לביצוען לפי החברה גויס למילואים. "גם אנחנו מתמודדים מאז חודש אוקטובר כמעסיק עם מאות (!) עובדים מגויסים וזאת ללא פגיעה בשירות הניתן לציבור", כתב לסולל בונה סמנכ"ל הפיתוח של הרכבת איליה וולקוב, למנכ"ל סולל בונה, אסף ענבר. "לא נוכל לקבל טיעון דחוק זה שתולה את יכולתה של סולל בונה על אדם אחד. ידוע לנו כי החברה מעסיקה עשרות אם לא מאות מהנדסים ולפיכך הודעתכם אינה מקבלת על הדעת, מהווה הפרה מהותית של ההסכם ומסבה לרכבת ולציבור נזק של עשרות מיליוני שקלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בסולל בונה מנגד מאשימים כי ההתערבות הפוליטית יוצרת סכנה לציבור. "לפחות פעמיים תיאמתם איתנו את עבודות הפירוק המדוברות ובכל פעם ביטלה אותן הרכבת ברע האחרון, מטעמים פוליטיים ובלחץ מפלגות מסוימות שהתנגדו לעבודות הפירוק בשבת ברצף אחד כנדרש מקצועית ובטיחותית. מאותם טעמים פוליטיים החלטתם לשנות את שיטת הפירוק: במקום לפרק את הקונסטרוקציה כולה ברצף אחד, במהלך סוף שבוע אחד, כאשר בזמן הפירוק אין תנועה מתחת לגשר, החלטתם לבצע את הפירוק במשך 7 לילות כאשר בתום כל לילה נשאר חלק מהקונסטרוקציה כאשר אינו מפורק והתנועה בכביש למטה נמשכת. השינוי הפך את הפירוק למורכב ומסוכן בהרבה ויצר סיכון לציבור הנוסע בכביש 1 בשעות הימים שנותרו עד לסיום העבודות", השיב ענבר. לדבריו בגלל הסיכון חייב המהנדס שבנה את הקונסטרוקציה להיות נוכח בעת הפירוק.

בעקבות איום הרכבת לחלט 40 מיליון שקל ערבויות ביצוע שהפקידה סולל בונה, מסר ענבר כי העבודות יתבצעו הלילה אבל "באופן מוגבל ואיטי כדי לשמור על הבטיחות".

ברכבת השיבו כי החלטותיה מתקבלות "אך ורק משיקולים מקצועיים במסגרת הסטנדרטיים המקצועיים הגבוהים ביותר" וכי היא מצפה מסולל בונה לסיים את העבודה בלוח הזמנים שנקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully