וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו באקספנג G6: המתחרה הכי משכנעת של טסלה מודל Y

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 16:40

אחרי שהפכה למצליחה ביותר בארץ מבין תואמות טסלה הסיניות, מנחיתה בארץ אקספנג את התשובה שלה למודל Y: במה הוא יותר טוב, במה פחות וכמה הוא צפוי לעלות?

אקספנג G6/אודי עציון
אקספנג היא אולי הדומה ביותר לחברה של אילון מאסק, אבל עד היום לא הייתה לה תשובה לטסלה הפופולרית ביותר, ולמי שהפכה לחשמלית הנמכרת ביותר בעולם: מודל Y

מחיר משוער: מכ-220 אלף שקל
מתחרים: טסלה מודל Y, סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5, סרס 5
אהבנו: עיצוב, איכות, מרווח, טווח וזמן טעינה, אחריות
לא אהבנו: הנדסת אנוש ותפעול

בשנתיים האחרונות הגיעו לישראל שפע של מותגים סיניים חשמליים שהוקמו בהשראת טסלה, ומתחרים בה. חלקם טוענים שהם מותגי יוקרה, אחרים פשוט מוכרים עוד ועוד חשמליות. מ-BYD, ועד אקספנג, זיקר, וויה, ORA, NIO, וסקייוול.

אקספנג היא אולי הדומה ביותר לחברה של אילון מאסק. חברה שהוקמה ב-2014, עם שני דגמים בלבד כרגע בארץ. במחיר התחלתי של 200 אלף שקל, היא מכרה בשנה וחצי 1,500 מכוניות מה-P7 סדאן שמתחרה בטסלה מודל 3 ומה-G9 קרוסאובר שדומה בגודל לאודי Q8 איטרון. אבל עד היום לא הייתה לה תשובה לטסלה הפופולרית ביותר, ולמי שהפכה לחשמלית הנמכרת ביותר בעולם: מודל Y.

זה ישתנה בחודש הבא כאשר יושק בארץ ה-G6, קרוסאובר חשמלי חדש שנבנה על הפלטפורמה של ה-P7, ויתחרה גם ביונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4 ו- ID.5. אחרי ש-G9 הצליח להביא לא מעט לקוחות ממותגי יוקרה, גם העולה החדש ינסה לקרוץ ללקוחות פוטנציאלים של ג'נסיס GV60 אודי Q4 אי איטרון וב.מ.וו X1 ו-X2.

הרבה ציפיות יש מהקרוסאובר החדש. האם הוא מקיים?

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
הכתום המרהיב הוא הצבע האופציונלי היחידי שאינו לבן או גרסה של אפור/מערכת וואלה, אודי עציון
רוב היצרנים הסיניים עדיין לא למדו לאמץ די-אן-אי עיצובי משפחתי, שיאפשר לך לדעת ממבט ראשון שמודל Y הוא טסלה ואניאק הוא סקודה. אקספנג היא אחת החריגות כאן

עיצוב: בניגוד לאירופים, רוב היצרנים הסיניים עדיין לא למדו לאמץ די-אן-אי עיצובי משפחתי, שיאפשר לך לדעת ממבט ראשון שמודל Y הוא טסלה ואניאק הוא סקודה. אקספנג היא אחת החריגות כאן, ואפשר לקשר את -G6 מייד לשני הדגמים האחרים, בקו סולידי, קצת גרמני אפילו. קרוסאובר קופה נאה, אם כי לא מסובב ראשים, שבולט בהגבהה קלה חלקו האחורי מעבר לקו המרכב לטובת שיפור מרווח הראש מאחור, נפח תא המטען ומקדם הגרר. לנוכחות מסייע מגוון הדגמים, כמו הכתום של אחד מרכבי המבחן, שיגיע גם הוא לארץ, הצבע היחידי בהציע שאינו לבן או גרסה של אפור.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
מצד אחד יש לוח מחוונים נוח לנהג, מצד שני כמעט כל התפעול מתבצע בשיטוט מסורבל בין מסכי צג המולטימדיה/מערכת וואלה, אודי עציון
התצוגות ברורות, אבל יש אין כמעט מתגי תפעול פיזיים, מה שמורגש בהתעסקות עם בקרת האקלים, הדלקת האורות, ומה לא בעצם. אין תא ככפות ואין וילון לכיסוי הגג הפנורמי

תא נוסעים: גם סביבת הנהג זהה לזו של דגמי אקספנג האחרים, כאשר החברה צולחת חלק ממלכודות החוכמולוגיה המאפיינות יצרניות סיניות, אך נופלת באחרות.

יש מסך מולטימדיה 14.9 אינץ' גדול למולטימדיה ולתפעול, ומסך 10.2 אינץ' רחב המשמש כלוח מחוונים. רכב המבחן לא כלל עדיין צימוד אנדרואיד וקארפליי, כמו שחסר גם בשאר דגמי אקספנג, אך הובטח לנו שבדגמי G6 שיימכרו בארץ כבר יותקן כזה.

התצוגות ברורות, אבל יש אין כמעט מתגי תפעול פיזיים, מה שמורגש בהתעסקות עם בקרת האקלים, הדלקת האורות, ומה לא בעצם. אין פס קבוע בתחתית המסך של כפתורי תפעול המיזוג, רק לחיצה שתוביל למסך נפרד, כאשר אפשר להשתמש לכך בכפתורים שעל ההגה, מה שמחייב הסתגלות. כדי להדליק את אורות הדרך צריך לבצע שלוש פעולות במקום פשוט לסובב מתג או ידית. אין תא ככפות, אין וילון לכיסוי הגג הפנורמי והחום הנפלט ממנו בקיץ - אקספנג טוענת שהוא מסנן 99% מהקרינה - והראות לאחור כמעט לא קיימת, אתם לגמרי בידיים של מצלמת וחיישני החנייה.

מצד שני יש כאמור לוח מחוונים קטן לנהג, הרכב משקף היטב לנהג את ההבנה של סביבתו בתצוגה. בקרת השיוט האדפטיבית עובדות ביעילות, ובחנייה הרכב מזהה ומסמן בקלות מקומות חנייה פוטנציאלים ומחכה להוראה לחניה אוטומטית יעילה בהם. איכות החומרים טובה בדרך כלל ויש טעינה אלחוטית מהירה לסמארטפונים תומכים, כולל קירור לסוללה שלהם. יש גם וו גרירה מתקפל.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
המון מרווח ברכיים מאחור, אבל הרוחב עדיין לא מתאים לשלושה מבוגרים/מערכת וואלה, אודי עציון
ה-G6 מרוויח הרבה נקודות גם במרווח הפנימי, גם מלפנים ובעיקר מאחור, שם הוא מרווח לא פחות ממודל Y, גם מרווח הברכיים מצוין, מרווח הראש טוב ויש אפשרות לשלוט בזווית ההטייה של גב המושב

ה-G6 מרוויח הרבה נקודות גם במרווח הפנימי, גם מלפנים ובעיקר מאחור, שם הוא מרווח לא פחות ממודל Y, גם מרווח הברכיים מצוין, מרווח הראש טוב ויש אפשרות לשלוט בזווית ההטייה של גב המושב. הרוחב מצד שני עדיין לא מתאים להסעת שלושה מבוגרים בנוחות.

תא המטען, בנפח 571 ליטר, מרווח מאוד, אם כי שפת ההטענה קצת גבוהה. חבל שאין תא מטען קדמי כמו בטסלה, לטובת אחסנת כבל הטעינה.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
571 ליטר, תא מטען גדול ומרווח/מערכת וואלה, אודי עציון

בטיחות: ה-G6 טרם השתתף במבחן הריסוק האירופי. הוא מצויד בכל היצע הבטיחות האקטיבית המקובל: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת עירנות נהג, וגם זיהוי תמרורים מה שמחייב אתכם לנתק בכל נסיעה מחדש לפי התקינה האירופית העדכנית את הגבלת המהירות בבקרת השיוט למהירות החוקית, ושפע ההתרעות בכל פעם שאתם עוברים אותה.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
קווים גרמניים, הגבהה קונה מאחור לטובת מרווח הראש, תא המטען והאווירודינמיקה/מערכת וואלה, אודי עציון
הביצועים של הלונג ריינג' טובים מאוד, דומים לאלה של מודל Y. קל לעקוף ולהיות ראשונים ברמזור, אבל אין הבעיטה בגב שיש בטסלה. תאוצה לינארית יותר, טובה משל החשמליות של קבוצת פולקסווגן

מנוע וביצועים: אפשר לבחור בין 3 גרסאות הספק ושני מערכות הנעה. לסטנדרט יש 255 כ"ס והנעה אחורית, והוא היחידי שבו לא נהגנו. ללונג ריינג' יש 286 כ"ס והנעה אחורית גם כן. לפרפורמנס יש הנעה כפולה ו-476 כ"ס.

הביצועים של הלונג ריינג' טובים מאוד, דומים לאלה של מודל Y. קל לעקוף ולהיות ראשונים ברמזור, אבל אין הבעיטה בגב שיש במודל Y לונג ריינג'. תאוצה לינארית יותר, טובה משל החשמליות של קבוצת פולקסווגן.

הפרפורמנס, עם 0-100 קמ"ש ב-4.1 שניות הוא כבר סיפור אחר ומהיר מאוד, אבל פחות זריז ממודל Y פרפורמנס (3.7 שניות).

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
עם קצב טעינה מהירה של 215 קילוואט אפילו בדגם הבסיסי ה-G6 נטענת במהירות, אם תמצאו עמדה בהספקים כאלה/מערכת וואלה, אודי עציון
הטעינה המהירה מהירה יחסית, עם 210 קילוואט בסוללה הקטנה ו-280 בקטנה, מה ששומר על 20 דקות טעינה זריזות מ-10 ל-80 אחוז, אם תמצאו עמדה כזאת בארץ

טווח וטעינה: הסטנדרט מצויד בסוללת 66 קוט"ש, עם הבטחה ל-435 ק"מ בנהיגה משולבת. ללונג ריינג' ולפרפרומנס יש סוללת 87 קוט"ש, עם הבטחה ל-570 ק"מ ארוכים. לפרפורמנס יש טווח רשמי של 550 ק"מ, כמעט 40 ק"מ ממודל Y המקבילה. עיקר הנהיגה שלנו הייתה בלונג' ריינג', שבנסיעה שהייתה רגועה ברובה ועירונית ובחלקה הציגה טווח מעשי של 550 ק"מ, נעזרת במקדם הגרר הנמוך של 0.25 שמסייע בהפחתת צריכת החשמל מחוץ לעיר.

טעינה איטית מתבצעת בקצב מירבי של 11 קילוואט לא מתבלטים, כאשר זיקר וסמארט כבר יודעות לטעון ב-22 קילוואט. המהירה מהירה יחסית, עם 210 קילוואט בסוללה הקטנה ו-280 בקטנה, מה ששומר על 20 דקות טעינה זריזות מ-10 ל-80 אחוז. מודל Y, איוניק 5 ו-EV6 מסוגלות לטעון מהר יותר, אך רוב המתחרות לא. לרשות הטסלה עומדת גם רשת העמדות המהירות של החברה (250 קילוואט), בזמן שאפילו עמדות 180 קילוואט ציבוריות לשאר החשמליות עדיין לא נפוצות מספיק בישראל.

נוחות והתנהגות: הכבישים ההולנדיים הישרים והסלולים היטב עשו חסד עם האקספנג, שהייתה בדרך כלל נוחה מאוד, אם כי המתלים לא תמיד שקטים בפעולתם. משקל בסיסי של 2 טון לא מסייע כאן.

ההגה מהיר וקל, אך נטול תחושות ועל התנהגות הכביש נוכל לפרט יותר כאשר ניקח את האקספנג לכבישי המבחן שלנו בארץ.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
ה-G6 נעדר כמעט מוזרויות סיניות, ועם אופי אירופי מודגש/מערכת וואלה, אודי עציון
ה-G6 היא רכב סיני מתקדם ותחרותי שצריך להדאיג את המתחרות שלה. בטח על רקע ההבטחה למחירים תחרותיים מאוד, מעט פחות משל דגמי מודל Y המקבילים. הוא נאה, מרווח, בנוי היטב ונעים לנהיגה, עם טווחי נסיעה טובים וטעינה מהירה באמת

השורה התחתונה: ה-G6 היא רכב סיני מתקדם ותחרותי שצריך להדאיג את המתחרות שלה. בטח על רקע ההבטחה למחירים תחרותיים מאוד, מעט פחות משל דגמי מודל Y המקבילים. הוא נאה, מרווח, בנוי היטב ונעים לנהיגה, עם טווחי נסיעה טובים וטעינה מהירה באמת. וביום שבו מהנדסי אקספנג יזכרו שהם בונים את המכוניות שלהם לבני אדם שאינם תמיד חובבי טכנולוגיה או מהנדסים כמוהם, גם תצא להם מכונית לא מתחכמת לתפעול. אבל גם כמו שהוא היום, ואם יעמוד בהבטחת המחיר, מדובר באחד הרכבים החשמליים הבולטים שינחתו בארץ השנה.

הכותב היה אורח אקספנג בהולנד

על הצד הטכני: אקספנג G6 לונג ריינג'

מנוע: חשמלי, 286 כ"ס.
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה, הנעה אחורית

חשמל:
סוללה:
87 קוט"ש
טעינה איטית: 11 קילוואט
טעינה מהירה: 280 קילוואט

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
6.7
מהירת מרבית (קמ"ש): 200
טווח נסיעה משולב יצרן (ק"מ): 570
טווח נסיעה מבחן (ק"מ): 550

מידות:
אורך (מטר):
4.75
רוחב (מטר): 1.92
גובה (מטר): 1.65
בסיס גלגלים (מטר): 2.89
תא מטען (ליטר): 571
משקל: 2,048 ק"ג
צמיגים: 255/45R20

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת עירנות נהג, וגם זיהוי תמרורים

אחריות:
7 שנים או 160 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully