וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרס 5: עוד סיני שרוצה להיות טסלה מודל Y, ומצליח בדרכו

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 7:46

לשוק הקרוסאוברים החשמליים העומס נוחת אחד לא זול, אבל מאובזר במיוחד. האם יש כיסוי ליומרות הספורטיביות שלו, מה שווים מושבי העיסוי והאם שווה להכניס אותו לרשימות הקנייה רגע לפני עליית המס

סרס 5. רונן טופלברג,
סרס 5. יש קצת רמיזות לפורשה מקאן, אבל לפחות הוא נראה אחרת מסיניות אחרות/רונן טופלברג

מחיר (בסיס/מבחן): 215 / 235 אלף שקל
מתחרים: יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y, סקודה אניאק
אהבנו: אבזור, ביצועים, נוחות עירונית
לא אהבנו: התנהגות כביש, קצב טעינה מהירה
ציון: 8.5/10

פעם בשבוע-שבועיים נוחת כאן קרוסאובר סיני חשמלי חדש עם הרבה יומרות. השבוע מדובר בסרס 5, הדגם האיכותי יותר של המותג הצעיר, ששייך לאחת היצרניות הסיניות הוותיקות, דונגפנג, כך שלא מדובר בעוד סטארט אפ שצריך לקוות שישרוד כדי לספק חלפים בעתיד.

את הסרס 3 הזול יותר שנמכר כאן עד לאחרונה אנחנו מכירים ולא התלהבנו: חשמלי פשוט נטול אביזרי בטיחות אקטיבית. ה-5 הוא סיפור אחר לגמרי, רכב מתקדם יותר, שמיוצר מאז 2019, והשנה קיבל סוף סוף תקינה אירופית מלאה, מה שמאפשר ייבוא שלו ללא הגבלות.

המחיר שלו: 215 אלף שקל לגרסת הבסיס עם הנעה אחורית ו-235 אלף שקל לכפולה, מציב אותו ישירות מול הקרוסאוברים הבכירים והמצליחים, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק. חתיכת תחרות. האם הוא יכול לעמוד בפניה?

סרס 5. רונן טופלברג,
סביבת נהג איכותית ומסך מולטימדיה גדול יחסית. אבל למה כל התפעול חייב לעבור דרכו?/רונן טופלברג

עיצוב: לזכות הסרס 5 יאמר שהוא לא עוד העתק של רכב קיים. יש אולי קצת אזכורים לפורשה מקאן, לא פחות, וניסיון להציב סוג של קרוסאובר קופה. סך הכל נאה, מזכיר קצת אולי את ה-MG מארוול R.

תא הנוסעים: כשמתיישבים פנימה, סביבת הנהג ממקמת אותו ישר בקבוצת הסיניים האיכותיים. מבחינת איכות החומרים, העיצוב, ועוד לא דיברנו על המפרט. התפעול מבוצע כמעט כולו ממסך המולטימדיה, כולל כיוונון פתחי האוורור, ותוך החלפה בין המסכים כמו בסמארטפון, בהנעת אצבע מלמעלה למטה. הרגשתי קשיש לרגע כשחיפשתי בהתחלה כפתור בית שיעזור לי להתמצא, אבל אחרי שמבינים את החוקים המערכת ידידותית יותר - אבל עדיין חסרים כפתורי תפעול פיזיים.

בניגוד לטסלה יש לוח מחוונים נפרד מול הנהג, מגובה בתצוגה עילית יעילה. אבל את בקרת השיוט מפעילים מידית שמוסתרת מאחורי ההגה ונסמכת על חוש המישוש. מה רע בהפעלה שלה דרך כפתורים על ההגה, כמו אצל כולם?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סרס 5. אודי עציון, מערכת וואלה
מושב אחורי מרווח, אבל למה אין כיסוי מקורי לגג הזכוכית, שיחסום אור וחום?/מערכת וואלה, אודי עציון

הנקודה החזקה היא האבזור. הסרס 5 עולה בגרסה ההנעה האחורית כמו איוניק 5 ואניאק בסיסיות, וזול ב-10,000 שקל מטסלה מודל Y בסיסית, אבל הוא מאובזר כמו הדגמים שלהם שעולים עשרות אלפי שקלים יותר. רשימה חלקית: מושבי נהג ונוסע עם מסאז' וכיוונון חשמליים, גג פנורמי, ריפודי עור נאפה ודיפוני פלסטיק דמוי עץ.

המסך המרכזי הוא בגודל 15.6 אינץ' ויש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. יש גם טעינה אלחוטית לשני מכשירים בו זמנית, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בינתיים באמצעות חוט, ומהחודש הבא גם עדכוני תוכנה סלולאריים (OTA). לנהג יש גם תצוגה עילית יעילה של נתוני הנהיגה על השמשה. יש גם מצלמת דרך (DVR) מובנית, אחת המכוניות הבודדות שמציעות את האביזר הנדרש הזה.

בטיחות: הסרס 5 טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי, אבל במבחן הסיני המקביל קיבל 5 מ-5 כוכבים. 3 רדארים, שניים מאחור ואחד מלפנים, לצד 6 מצלמות, מאפשרים בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב זחילה ושמירת נתיב, מערכת התראה על עירנות נהג, אזהרה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף, ועוד. לרכב 6 כריות אוויר.

סרס 5. אודי עציון, מערכת וואלה
תא מטען בנפח של 367 ליטר אינו מרשים לרכב בממדים כאלה/מערכת וואלה, אודי עציון

הממדים תחרותיים לקבוצה, עם אורך של 4.7 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.875 מטר. כך שלא פלא שהמרווח טוב מאוד, מלפנים כמו מאחור, שם הרצפה שטוחה, המושב לא נמוך מדי ויש יציאת מזגן ושקעי USB. יש גם הרבה אור, ובימים שמשיים גם חום.

חלון השמש הפנורמי מגיע ללא וילון החשכה כסטנדרט, לא ברור למה כולם צריכים להעתיק את הפאשלה של טסלה. היבואן מבטיח לספק לרוכשים וילון מתקפל שאפשר להציב בעת חנייה או בזמן נסיעה.

תא המטען, כמו ברכבים סיניים רבים, צנוע יחסית לגודל הרכב, עם נפח של 367 ליטר בלבד, ותא קדמי בנפח 67 ליטר.

סרס 5. רונן טופלברג,
ביצועים מצויינים בדגם ההנעה הכפולה. תחרות לטסלה מודל Y לונג ריינג', ב-35 אלף שקל פחות/רונן טופלברג

ביצועים: לסרס 5 הבסיסי ב-215 אלף שקל יש הנעה אחורי, 295 כ"ס, טווח נסיעה משולב של 500 ק"מ ו-0-100 ק"מ ב-6.8 שניות. רכב המבחן היה בגרסת ההנעה הכפולה, 235 אלף שקל, עם הנעה כפולה ושני מנועים, 576 כ"ס במשולב ושימו לב לנתון המומנט - 95 קג"מ - טווח משולב של 483 ק"מ ורק 4.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

הביצועים אכן מצוינים, והאופי הרגוע של הרכב במצב חיסכון הופך למטוס מנהלים במצב ספורט, שבו מתממשות כל הקלישאות של נוף שמטשטש, מכה בגב ואם לא תיזהרו גם מ-0 לשלילת רשיון מהירה מאוד.

סרס 5. אודי עציון, מערכת וואלה
נוחות טובה בעיר, אבל את המחיר על המתלים הרכים משלמים בכביש גלי/מערכת וואלה, אודי עציון

טווח וטעינה: לכל שבת יש מוצאי שבת, ובחשמליות - כל מי שלוחץ יילחץ כשהחשמל בסוללה יתחיל לאזול מהר יותר. סוללת 80 קוט"ש בשני הדגמים גדולה מהמקובל, אבל הרכב כבד ובימי המבחן עמדה הצריכה המשולב על 22 קילוואט ל-100 ק"מ, שמשמעותם כ-360-380 ק"מ. כבר ראינו מספרים מפחידים יותר בקרוסאוברים עם ביצועים כאלה, אבל כאן הטעינה המהירה לא מספיק מרשימה עם קצב מירבי של 100 קילוואט, מה שיעכב אתכם בטעינה מ-20% ל-80% סוללה בעשר דקות נוספות לעומת המתחרות, בעיקר היונדאי והטסלה.

נוחות והתנהגות: הסרס 5 מפתיע עם נוחות נסיעה טובה במהירויות עירוניות, טובה פחות בכביש גלי ולא מושלם במהירויות בין עירוניות. התנהגות הכביש לא ספורטיבית כמו הביצועים, המתלים הרכים מגבירים את הטיית הגוף בסיבובים, והגה אילם לא מסייע. לפחות הנסיעה שקט. סעו לאט, זה גם מאריך את הטווח.

סרס 5. אודי עציון, מערכת וואלה
לאור קצב ההתקדמות מה-3 ל-5, מסקרן יהיה לנהוג ברכב הבא של סרס/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: למרות שהגרסה החזקה מהירה על הנייר מטסלה מודל Y לונג ריינג', מאובזרת יותר וזולה ב-35 אלף שקל, דווקא גרסת הבסיס היא הקנייה הטובה יותר. האבזור זהה, הביצועים עדיין טובים, ואפשר לחסוך עוד 20 אלף שקל. והכל נכון לעכשיו: בינואר יזנק מס הקנייה על חשמליות, היבואנים יתמחרו מחדש לפי שערי המטבע הנוכחיים, והפערים - כמו המחיר - יזנקו.

הסרס 5 באמת מפנק ברמת האבזור שלו, מבוצע היטב ונעים לשהייה ולנסיעה. עולם אחר לגמרי מהסרס 3. התנהגות הכביש היא ההוכחה שאפילו הסינים לא מסוגלים לסגור פער של שנים מול האירופים והקוריאנים כל-כך מהר, וגם טווח הנסיעה יכול היה להיות ארוך יותר. סיני לא זול, אבל שנותן תמורה של הביוקר.

על הצד הטכני: סרס 5

מנוע: חשמלי, הספק 576 כ"ס, מומנט 95 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה. הנעה כפולה
סוללה: 80 קוט"ש
מהירות טעינה מהירה מירבית: 100 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.71
רוחב (מטר): 1.93
גובה (מטר): 1.62
בסיס גלגלים: 2.875
נפח תא מטען (ליטר): 376 בקדמי, 67 ליטר באחורי

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
4.2
מהירות מרבית (קמ"ש): 200
טווח משולב (יצרן, ק"מ): 483
טווח משולב (מבחן, ק"מ): 360-380

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן. במבחן הריסוק הסיני קיבל 5/5 כוכבים

בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על תנועה מאחור, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
4 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully