וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: פולקסווגן תתחרה בריביאן ומשקיעה בה 5 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 13:00

הכרזה יוצאת דופן של היצרנית הגרמנית: בזמן שהיא משקיעה 2 מיליארד דולר בהחייאת מותג השטח המיתולגי סקאוט כ-4x4 חשמלי, היא משקיעה בריוויאן שעושה בדיוק אותו דבר

פולקסווגן מחייה את רכב השטח סקאוט כרכב חשמלי/סקאוט

ריוויאן כבר לא תגמור כמו פיסקר: קבוצת פולקסווגן תשקיע ביצרנית רכבי השטח והטנדרים החשמליים ריוויאן 5 מיליארד דולר, מהם מיליארד כעת. זאת באמצעות הקמת מיזם משותף לפיתוח תוכנה ופלטפורמות מבוססות תוכנה.

שבע לאחר שפיסקר שפנתה לאותו שוק הגישה בקשה לפשיטת רגל, מדובר בגיבוי כלכלי חשוב לריוויאן, שהוקמה ב-2009, מכרה ב-2023 כ-57 אלף כלי רכב אך הפסידה 5.4 מיליארד דולר. לצד דגמי ה-R1 היקרים (70+ אלף דולר) תשיק ריוויאן ב-2026 צמד דגמים זולים משמעותית (כ-40 אלף דולר), הקרוסאוברים R2 ו-R3.

ריוויאן R2. ריוויאן, יח"צ, עיבוד תמונה
ריביאן R2 העתידי/עיבוד תמונה, ריוויאן, יח"צ

אולם פולקסווגן עצמה עומדת לפנות בדיוק לאותו שוק עם הסקאוט שהיא מחדשת, רכב שטח אמריקאי מיתולוגי שתשיק כרכב חשמלי, עם מחיר התחלתי של כ-40 אלף דולר. הגרמנים כבר בונים עבורו מפעל חדש בדרום קרולינה, שיעסיק 4,000 איש ויהיה בעל כושר ייצור של 250 אלף כלי רכב בשנה. בפרויקט מושקעים 2 מיליארד דולר, והייצור אמור להתחיל ב-2026.

הקושי לעמוד בעלויות פיתוח התוכנה היה אחת הסיבות העיקריות שהביאו לקריסת ריוויאן, שמסרה ללקוחות כלי רכב ללא מערכות בטיחות אקטיבית שהתוכנה שלהם טרם הושלמה. שיתוף הפעולה יוזיל עלויות לשתי החברות, ומבטא הבעת אמון של פולקסווגן בהמשך גידול שוק החשמליות, שמפגין חולשה בשנה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הדמיה דגמי סקאוט 2022. סקאוט,
דגמי סקאוט העתידיים/סקאוט

אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, אמר כי "הלקוחות שלנו יהנו מהשותפות הממוקדת עם ריביאן ליצירת ארכיטקטורה טכנולוגית מובילה. באמצעות שיתוף הפעולה שלנו, נביא את הפתרונות הטובים ביותר לרכבים שלנו מהר יותר ובעלות נמוכה יותר. אנחנו גם פועלים לטובת המותגים החזקים שלנו, שיעוררו השראה עם המוצרים האיקוניים שלהם. השותפות משתלבת בצורה חלקה עם אסטרטגיית התוכנה הקיימת שלנו, המוצרים והשותפויות שלנו. אנחנו מחזקים את הפרופיל הטכנולוגי שלנו ואת התחרותיות שלנו".

RJ סקרינג', מייסד ומנכ"ל ריביאן, אמר כי "מאז ימיה הראשונים של ריביאן, התמקדנו בפיתוח טכנולוגיה מובחנת מאוד, וזה מרגש שאחת מחברות הרכב הגדולות והמכובדות בעולם הכירה בה. השותפות צפויה להביא את התוכנה שלנו ואת הארכיטקטורה האזורית הקשורה לשוק רחב עוד יותר באמצעות קבוצת פולקסווגן, וגם להעניק לנו את ההון הדרוש להמשך הצמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully