וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן יכריז מחר על הקמת מפעל BYD בטורקיה במיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 20:40

בזמן שטורקיה אוסרת ייצוא לישראל, תקים בה יצרנית הרכב הסיני הפופולרית בארץ מפעל ענק, שנועד לעקוף את המכס המוגדל שהטיל האיחוד האירופי על חשמליות סיניות

פס ייצור של BYD/BYD

לא בטוח שלזה התכוון האיחוד האירופי, כאשר החל ביום שישי לגבות מכס מוגדל על מכוניות שמיובאות מסין, כולל של יצרנים אירופאים. טורקיה תהיה המדינה הראשונה שתזכה למפעל חדש של יצרן סיני, למרות שאינה חברה באיחוד, אך הסכמי הסחר שלה עימו מאפשרים לייצר בשטחה ולעקוף את המכסים החדשים.

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן יכריז מחר על הקמת מפעל של BYD במחוז מניסה שבמערב טורקיה, לא הרחק מאיזמיר, שבו יוקם המפעל, כך לפי דיווח של סוכנות בלומברג. טורקיה, שיש בה כבר מפעלים גדולים של טויוטה, יונדאי, פורד, פיאט ורנו, הטיל על מכוניות סיניות מס של 40% עוד בשנה שעברה, כדי להגן על תעשיית הרכב המקומית. זאת בזמן שנתח השוק של הרכבים החשמליים במדינה שבה חיים 90 מיליון איש, עדיין קטן יחסית: רק 7.5%, לעומת 15% בגרמניה ו-25% בישראל.

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה
BYD סיל/מערכת וואלה, אודי עציון

ארדואן אוסר כעת על ייצוא מטורקיה לישראל, בזמן ש-BYD היא יצרנית הסינית הפופולרית בארץ, והאטו 3 שלה היא המכונית הנמכרת ביותר. במחצית הראשונה של 2024 נמסרו בארץ 10,100 דגמי BYD, מתוכם 7,270 דגמי אטו 3. אם האיסור לא יוסר בתוך כשנתיים שבהם צפויה הקמת המפעל, הבחירה בטורקיה עשויה להקשות על מכירות היצרנית בארץ. BYD מקימה מפעל גם בהונגריה, שאינה מגבילה ייצוא לארץ, אבל מקובל לייצר בכל מפעל לאותה יבשת דגמים שונים.

ביום שישי נכנסו לתוקף המכסים המוגדלים על מכוניות מתוצרת סין, כולל של יצרניות אירופיות. השיעור נע בין 17.3% במקרה של BYD ל-38% במקרה של SAIC, החברה האם של MG ושל מקסוס ומצטרף ל-10% שנגבו עוד קודם. האיחוד האירופי טוען שמדובר בתגובה לסבסוד שמקבלים היצרנים הסיניים מהממשל במדינה, באמצעות הלוואות בריבית נמוכה, קרקעות מוזלות והבטחה אספקה של ליתיום במחיר מוזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully