וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר חוסר המשילות: מחירי ביטוח הרכב ממשיכים לעלות בגלל הגניבות

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 10:20

מתחילת 2024 התייקרו מחירי הביטוח המקיף ב-6.5% בממוצע. אילו דגמים חטפו עלייה של 20%, מי הוזלו ונתונים ראשונים על השפעת הגניבות על החשמליות

בווידאו: תיעוד: מעצר כנופיית גנבי רכב/מערכת וואלה!

העלייה בגניבות הרכב לעומת שנים קודמות ממשיכה להשפיע לנו על הכיס. לפי נתוני אתר Wobi, מתחילת שנת 2024 עלו מחירי הביטוח המקיף בממוצע בכ- 6.5%, ומאז יולי 2023 ב-15%.

עם זאת מדובר בעלייה קטנה יותר מאשר בשנתיים האחרונות, והיא אינה אחידה. לצד דגמים שעלות הביטוח שלהם התייקר משמעותית, יש גם כאלה שבעליהם יופתעו לטובה כאשר יחדשו את הביטוח כעת, ויקבלו הצעה זולה מבשנה שעברה, אם לא חל שינוי לרעה בנתונים שלהם.

כך למשל, בחציון הראשון של שנת 2024 קיה סטוניק, סקודה אוקטביה ויונדאי אלנטרה רשמו עלייה במחירי הביטוח בשיעור של כ-20%. לעומת זאת במאזדה 5CX נרשמה ירידה של 9% מתחילת השנה.

טויוטה ראב4 חשוד כגנוב. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טויוטה ראב4 גנוב מישראלי שמוצע למכירה בשטחים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

בשבוע שעבר נחשף בוואלה רכב כי הסחר במכוניות הגנובות מישראל כבר מתבצע לאור יום, עד כדי כך שהמכוניות מוצעות למכירה במארקטפלייס בפייסבוק. חלקן אפילו מוצגות עם לוחיות הרישוי הישראליות, והגנבים מציינים כי מדובר ברכב "לא חוקי".

עוד מכוניות שספגו התייקרות מעל לממוצע: הונדה ג'אז ב-17%, סיאט ארונה ב-14%, וטויוטה C-HR ויונדאי i25 ב-12%. מנגד, הביטוח לפיג'ו 208 הוזל ב-6%, לקיה ספורטאז' וניסאן קשקאי ב-5%, יונדאי i20 וסוזוקי ויטארה ב-3%.

בין החשמליות ספגו בעלי BYD אטו 3 התייקרות של 4% מתחילת השנה ו-10% בשנה החולפת. בעלי MG ZS EV לעומת זאת זכו להוזלה של 6%.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi, אמר לוואלה רכב ש"ישנה שונות גדולה בעלות פוליסות הביטוח בין הדגמים השונים, כאשר בחלקם התקיימה עלייה משמעותית אם כי נמוכה מאשר בשנה שעברה ומנגד בחלקם חלה ירידה. בשנה האחרונה אנחנו רואים עזיבה של מבטחי משנה זרים של חברות הביטוח, לאחר שספגו כאן הפסדים בשנים האחרונות, והחברות נאלצות לקחת יותר סיכונים על עצמן, או לשלם יותר למבטחי משנה אחרים, וזהו תהליך שידחוף לייקור הפוליסות, או למיתון ירידות מחירים בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully