וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבוא החשמליות של ליפמוטור עובר ממטרו לסמלת. מה התכניות?

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 14:08

זיכיון חשמליות ראשון עובר יבואן. למרות שפיאט מתחילה לייצר את ה-T03 בפולין, לארץ היא תמשיך בינתיים להגיע מסין. ומה יקרה למחירים?

ליפמוטור C10. אתר יצרן
C10. כעת יש לסמלת מותג סיני עממי/אתר יצרן

העברת זיכיונות ייבוא בתחום הרכב בין היבואנים נדירה יחסית. זיכיון סיאט עבר מדלק מוטורס לצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אחרי שהחברה הספרדית נרכשה בידי הגרמנים. לכן עברה אליה גם סקודה מידי קבוצת שלמה, ואופל שנרכשה בידי פיג'ו סיטרואן עברה מידי שלמה ללובינסקי, יבואנית הצרפתיות.

כעת זה קורה גם בחשמליות: זיכיון ליפמוטור עובר מידי מטרו לסמלת, אחת משתי היבואניות בארץ של קבוצת סטלנטיס, שרכשה לפני כשנה 21% מהיצרנית הסינית תמורת 1.5 מיליארד יורו, וקיבלה שליטה בחברה המשותפת שתנהל את ייצוא דגמיה לחו"ל. מטרו תישאר עם זיכיון דונגפנג.

תחת סמלת, שמייבאת את דגמי היוקרה החשמליים של הונגצ'י, אך עד עכשיו לא היה לה מותג סיני עממי, יימשכו התכניות של מטרו לליפמוטור, עם שתי השקות אסטרטגיות ברבעון האחרון של השנה, וייבוא בהמשך גם של דגמי פלאג אין ארוכי טווח. בהמשך צפויים בשלוש השנים הקרובות ארבע השקות של דגמים נוספים.

במיני חשמלית עד לאילת:
נהיגה ראשונה בליפמוטור T03

ליפ מוטור T03. אודי עציון, מערכת וואלה
T03. עם מערכות בטיחות אקטיבית תוכל להיות מתחרה אמיתית לדגמי המיני עם מנועי בנזין/מערכת וואלה, אודי עציון

T03: המיני החשמלית שנמכרת רשמית בכ-100 אלף שקל וכעת בעיקר בעסקאות אפס ק"מ ב-85 אלף שקל, וממנה נמסרו כבר כמעט 800 יחידות בארץ, תגיע בסביבות נובמבר בגרסה מעודכנת. השינוי העיקרי והחשוב: תוספת מערכות בטיחות אקטיבית, שיש כבר למכוניות המיני עם מנועי בנזין, כמו קיה פיקנטו וטויוטה אייגו X. לא צפוי שינוי במפרט הטכני: סוללת 41 קוט"ש (37.3 נטו), טווח משולב של 280 ק"מ ומנוע 95 כ"ס. למרות שפיאט תתחיל להרכיב את המיני הסינית בפולין, לארץ היא תמשיך להגיע בינתיים מסין. בהמשך צפוי ייצור כל הדגמים האירופים לעבור לאירופה, כדי להימנע מהמס הכבד שהטיל האיחוד האירופי על רכבים מתוצרת סין.

C10: קרוסאובר משפחתי, חמישה מקומות, עם סוללת 70 קוט"ש וטווח של 420 ק"מ המפרט כולל מערכות בטיחות אקטיבית מלאות. המחיר אמור להציב אותו מול BYD אטו 3.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully