וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנת שיא בקטל בדרכים, מירי רגב ממנה מנכ"ל חסר ניסיון לרלב"ד

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 21:25

שרת התחבורה מקדמת את מינויו של גילי כהן, סמנכ"ל השירות במשרדה, לאיש שאמור להוביל את הטיפול הלאומי בתאונות דרכים. זאת כאשר מתחילת השנה זינק מספר ההרוגים בכבישים ב-15%, ומתקרב לקצב שנתי של 400 מתים

מירי רגב שרת התחבורה בזירת תאונת דרכים. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מירי רגב בזירת תאונת דרכים. הבריחה את אנשי המקצוע מהרלב"ד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, החליטה למנות את סמנכ"ל השירות במשרד, גילי (גלעד) כהן, לתפקיד מנכ"ל הרלב"ד, לאחר תשעה חודשים שבהם לא היה התפקיד מאויש. כך נודע לוואלה.

כהן (46) עובד במשרד התחבורה כבר 19 שנה, ומחזיק בתואר ראשון ושני במנהל עסקים. ב-2017 היה הראשון שמונה לתפקיד חדש במשרד, סמנכ"ל שירות, לאחר שנים של תלונות על רמת השירות הנמוכה של משרד התחבורה ויחידותיו, כמו משרד הרישוי. כהן הצליח להפוך רבות מהפעולות שלהן נדרשים הנהגים מול המשרד לדיגיטליות, כולל אפילו העברת בעלות על רכב משומש, כאשר פנייה פיזית לסניפי משרד הרישוי למי שמתקשים בעולם הדיגיטלי מחייבת הזמנת תור מראש. בניגוד למינויים רבים של רגב הוא איזו מזוהה פוליטית, ונחשב למנהל מוצלח.

עם זאת, לכהן אין שום ניסיון מקצועי בתחום הבטיחות בדרכים, שאותו אמורה להוביל בארץ הרלב"ד, הסובלת גם כך ממחסור בסמכויות, בתקציבים ובכוח אדם. כהן שימש בתפקידו הקודם כראש מחלקת התקציבים של משרד התחבורה, אבל כעת יידרש להיאבק על תקציבים מול משרד התחבורה ומול האוצר, שהדרג המקצועי שלו נמצא בנתק מאנשי המקצוע של משרד התחבורה מאז שבה רגב למשרד, וביטלה ללא דיונים סיכומים תקציביים ומקצועיים בין שני המשרדים.

כך תהיה צמרת הרלב"ד שמינתה רגב נטולת ניסיון בתחום, כאשר היו"ר שמינתה, ניצב בדימוס יורם הלוי, הגיע לאחר קריירת פיקוד ארוכה במשטרה, ללא תפקידים שעסקו ישירות בתחום. זאת בניגוד גמור לצמרת הרלב"ד שמינתה קודמתה מרב מיכאלי, שכללה את היו"ר אבי נאור, איש עסקים ומייסד עמותת אור ירוק, והמנכ"ל ד"ר ארז קיטה, ששימש שנים ארוכות כמנכ"ל אור ירוק והשלים דוקטורט בתחום.

נאור וקיטה עזבו לאחר שובה של רגב למשרד, כאשר נאור אמר בראיון לתחקיר תכנית "המקור" על רגב: "הייתה לי פגישה עם השרה, 10 דקות, אולי פחות, כשהיא נכנסה לתפקיד. לא היו פגישות עבודה. עד שהתחלפה הממשלה הקודמת, עשינו תוכנית לאומית טובה, רצינית, שהייתה מסוגלת להציל מאות אנשים בשנה. התוכנית הזו הייתה יכולה גם לחסוך מיליארדים בעלות המשק לשנה. התוכנית עברה את אישור הממשלה הקודמת, קיבלתי 80 מיליון שקלים לפיילוט התוכנית. הדברים היו מאוד מבטיחים. אלא שאז התחלפה הממשלה ונוצר הנתק".

שנת 2024 מסתמנת כשנת שיא של יותר מעשור במספר ההרוגים בכבישים, בניגוד למגמות באירופה. לפי נתוני הרלב"ד, מתחילת השנה נהרגו בכבישים 267 בני אדם, זינוק של 15%, קצב של כ-400 הרוגים בשנה. ישראל מדורגת במקומות האחרונים באירופה בהורדת שיעור ההרוגים והפצועים בכבישים.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully