וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני קאנטרימן בנזין: למה לשלם עוד 35 אלף שקל על החשמלי?

יואל שורץ

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 23:55

עבור מי שתמיד רצה מיני, אבל חייב גם אחד שיסיע משפחה, מיני מציעה את קאנטרימן. מבחן מקומי ראשון לדור החדש שמבטיח להיות מודרני ושימושי בהרבה מקודמו

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
עדיין מסובב ראשים, אבל גרמני מתמיד: מדובר בעצם בגרסה מעוצבת לב.מ.וו X1, שגם מיוצרת לצידו בגרמניה/מערכת וואלה, יואל שורץ
זה הדגם הכי גדול שמיני ייצרה אי-פעם. כמה גדול? מה דעתכם על כך שמיני המקורית משנות ה-60 של המאה הקודמת נבלעת כמעט כולה בין בסיס הגלגלים של קאנטרימן החדש

מחיר: מ-265 אלף שקל (רכב מבחן 299 אלף שקלים)
מתחרים: אודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA
אהבנו: סביבת הנהג, אבזור, יחידת כוח, צריכת דלק
לא אהבנו: נוחות, הנדסת אנוש
ציון: 8/10

מיני היא כבר מזמן לא מכונית מיני. למעשה מאז שמותג מיני נפל בחיקה של ב.מ.וו, נוצרה משפחה של דגמים אשר ממדיהם גדלו ותפחו עד שקיבלנו את זה - את הדור השלישי לקאנטרימן, הדגם הכי גדול שמיני ייצרה אי-פעם (בינתיים). כמה גדול? מה דעתכם על כך שמיני המקורית משנות ה-60 של המאה הקודמת נבלעת כמעט כולה בין בסיס הגלגלים של קנטרימן החדש. וזו רק דוגמה אחת ששופכת עוד אור על הכיוון הידוע של כלל השוק - יותר גדול יותר פנאי. כעת הקאנטרימן הוא גם יותר ב.מ.וו מתמיד, מבוסס על פלטפורמת ורכיבי ה-X1, ומיוצר לצידו באותו מפעל בגרמניה.

קנטרימן הראשון מ-2010 (לא המיני סטיישן החמודה משנות ה-60 שהייתה הראשונה לשאת את השם הזה) היה זה שהכניס את מיני לקטגוריית הפנאי. הגיח כאלטרנטיבה אופנתית למתחרים כמו אודי Q3, מרצדס GLA ואף לב.מ.וו עצמה תחילה ל-X1 ובהמשך גם ל-X2. ההצלחה לא איחרה לבוא כשרבים התלהבו מהשימושיות המשפחתית, וקאנטרימן הפך לדגם השני הכי נמכר של מיני, אחרי גרסת השלוש דלתות האיקונית.

כעת יש דור חדש אשר נוטע את עצמו עמוק יותר בלב הסגמנט הרותח ביותר של רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים, וברוח הימים האלה מוצע גם בגרסה חשמלית וגם בגרסת בנזין. בעוד שמחירה של החשמלית מתחיל ב-299 אלף שקל, הבנזין הבסיסית קצת יותר נגישה, במחיר של החל מ-265 אלף שקל ואותה בחנו.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
העיצוב הוא לגמרי מיני, לא ב.מ.וו/מערכת וואלה, יואל שורץ

עיצוב: כבר ממבט ראשון ברור שיש לנו עסק עם דגם של מיני. הפנסים אולי התרבעו וזה פחות לטעמנו, אבל היתר, כמו הזווית האנכית של השמשה הקדמית, או קו הכתפיים זועקים 'מיני' לכל עבר.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
מסך המולטימדיה העגול בחדש מרהיב ומוצלח. אבל זו לא סיבה לוותר לגמרי על לוח מחוונים מול עיני הנהג/מערכת וואלה, יואל שורץ
הזהות המותגית ממשיכה גם בפנים כשהדבר הראשון שתופס את העין זה מסך המולטימדיה העגול זכר ללוח המחוונים של הדגם המקורי שגם היה באמצע עוד לפני שטסלה הפכה את המיקום לאופנה

תא נוסעים: הזהות המותגית ממשיכה גם בפנים כשהדבר הראשון שתופס את העין זה מסך המולטימדיה העגול זכר ללוח המחוונים של הדגם המקורי שגם היה באמצע עוד לפני שטסלה הפכה את המיקום לאופנה. המסך בקוטר של 24 ס"מ נראה גדול יותר משטחו האמיתי השווה ל-12.3 אינץ', הוא חד, מהיר תגובה ומציע שמונה תצוגות מתחלפות ובהן תצוגות 'שטח', קלאסי ו'קארט' (המקבילה של מיני למצב ספורט). כל מעבר בין תצוגה גורר אחריו צליל משעשע שאם מתעייפים ממנו ניתן גם לביטול. האייקונים השונים גדולים וברורים וגם יש מיני קיצורי דרך, ועדיין לא הכל קל לתפעול. על ההגה יש יחסית מעט כפתורים והסגפנות הזו פחות הולמת רכב במחיר הזה וגם פחות נוחה.

מול עיני הנהג אין לוח מחוונים, כי בשם העיצוב צריך להותיר את האזור נקי, אבל יש תצוגה עילית יעילה שמוקרנת על גבי חלונית משלה שפותרת חלקית את בעיית פזילת המבט מהכביש אל עבר מסך מרכזי. בסביבת הנהג יש מספיק תאי אחסון פתוחים ונסגרים, אם כי חלקם יותר גימיקיים מאשר פרקטיים.

לרוחב התא, כולל הדלתות, אריג בד עם צביעה משתנה שמכניס מעט צבע ומירקם לחלל התא ונועד לרומם ולהצעיר את האווירה. לטענת מיני (וגם ב.מ.וו), זה הכיוון החדש - שילוב של יותר בדים, מרקמים וצבעים שונים בכל תאי הנוסעים בכל הדגמים החדשים, כשלאלה מצטרפת תאורה, כולל מאחורי הבדים, שתספק חוויה שונה בלילה.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
מספיק מקום למבוגרים גם מאחור, ולראשונה גם יציאת מזגן/מערכת וואלה, יואל שורץ

ואם לרגע נחזור לנושא הממדים איתו פתחנו, אז אלה צמחו בכל ממד, וביחס לדור הפורש נמצא עוד 14.5 ס"מ לאורך, עוד 8 ס"מ לגובה, ועוד 2 ס"מ גם לרוחב וגם לבסיס הגלגלים. בזכות התוספות יש מספיק מקום לכל כיוון מכל מושב.

המושבים עצמם יחסית קצרים, מתכון שבדרך כלל מותיר את הברכיים באוויר וזה פחות נוח לאורך זמן, אלא שכאן נכנס ה-DNA של מיני, והישיבה יחסית גבוהה, במיוחד מאחור, כך שהברכיים פחות באוויר ונוחות המושבים טובה לאורך זמן. לרגלי הנוסע החמישי תעלת הינע גדולה שגוזלת מקום יקר, אבל מצד שני יש פתחי מיזוג גם לאחור.

הנוף שנשקף ממושב הנהג יוצר מיד את אותו חיבור מסורתי וכל-כך מתבקש עם מותג מיני. חיבור שמורכב מישיבה גבוהה, מכסה מנוע עם כמה תפיחות עגולות ובולטות במכוון, שימשה קדמית יחסית קטנה וזקופה, ומסך מולטימדיה עגול שעל אף גודלו נמוך מקו השמשה ולא מסתיר את החוץ. נהדר.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
נפח משפחתי, אבל היינו מעדיפים גלגל רזרבי מתחת לתא המטען/מערכת וואלה, יואל שורץ

תא מטען: דלת תא המטען מתחילה הרבה מעל הפגוש ומאלצת להניף גבוה את השקיות, אבל גודל החלל סביר (450 ליטר), יש תא נוסף מתחת לרצפה, עוד תאים בצדדים, שקע 12V ומני עיגונים. הדבר היחיד שחסר זה גלגל חליפי.

אבזור: רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר 'פייבוריט' וכולל מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, מצלמת 360, משטח טעינה אלחוטי, חלון שמש פנורמי נפתח, כוונון חשמלי וחימום למושבים מלפנים, זיכרונות ועיסוי למושב הנהג, מושב אחורי מתכוונן (מרחק ומשענת), דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מלאה, חישוקי 19 אינץ' ועוד.

בטיחות: מערך הבטיחות מתקדם בהרבה מזה שהוצע בדגם הקודם, וכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה על מרכז הנתיב (התרעה בדגם היוצא), בקרת שיוט אדפטיבית (מבוססת גם על רדאר לעומת מצלמה בלבד בעבר), התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ועוד. קאנטרימן טרם נבחן במבחני הריסוק האירופאים, אבל אחיו לפלטפורמה, ב.מ.וו X1 ו-X2, זכו כל אחד בנפרד לציון המרבי.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
170 במקום 136 כ"ס, ומנוע היברידי מתון, מורגשים היטב בביצועים ובצריכת הדלק/מערכת וואלה, יואל שורץ
במאמץ מורגש שהמנוע לא מאוד שרירי, אבל הביצועים יותר ממספקים עם נתונים רשמיים של 8.3 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ו-212 קמ"ש מרביים. יציאה מהמקום החלטית, ההמשך זריז, ומחוץ לעיר הוא צובר מהירות ללא מאמץ ובאופן נעים ושקט

מנוע וביצועים: קאנטרימן מוצע בעולם עם בחירה בין שני מנועי בנזין כשלישראל בשלב זה מגיעה רק הגרסה החלשה. זהו מנוע טורבו-בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר כפי שהיה בדור הקודם, אלא שהוא חדש וכעת מייצר 156 כ"ס. בנוסף הוא כולל מערכת היברידית-מתונה (48V) שמעלה את ההספק ל-170 כ"ס ואת המומנט ל-28.5 קג"מ - שיפור ניכר מ-136 כ"ס ו-22.4 קג"מ של הדור היוצא. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית (כמו בעבר).

במאמץ מורגש שהמנוע לא מאוד שרירי, אבל הביצועים יותר ממספקים עם נתונים רשמיים של 8.3 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ו-212 קמ"ש מרביים. יציאה מהמקום החלטית, ההמשך זריז, ומחוץ לעיר הוא צובר מהירות ללא מאמץ ובאופן נעים ושקט.

תיבת ההילוכים חלקה ונעימה ומאפשרת שיוט חסכוני ונינוח. יחד עם הסיוע ההיברידי מתקבלת צריכת דלק מצוינת של 12.3 ק"מ לליטר בתוואי המבחן.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
קרוסאובר שלא מפחד מכבישים מפותלים/מערכת וואלה, יואל שורץ
מהצד השני הקשיחות והכיול עוזרים לקאנטרימן להצטיין בתמרונים עירוניים ובצליחת כבישים מפותלים. המכונית משנה כיוון באופן נחוש, אם כי עם ממדים גדולים שכאלה אין כאן את תחושת "הקארט על גלגלים" שמאפיין את דגמי מיני מהעבר

נוחות והתנהגות: הפלטפורמה ומרבית המכלולים משותפים כאמור עם אלה של ב.מ.וו X1/X2, אבל מתוך רצון להישאר נאמנים ל-DNA של מיני, הכיול שונה. התוצאה - נוחות נסיעה סבירה עד טובה כשבמהירות עירונית מורגשים מיני השיבושים. לא באופן מטריד, אלא פשוט שם - באופן שגורם לרכב להיות עסוק. ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת ואפילו טובה, אבל במהירות של 110 קמ"ש מופיע רעש רוח שמעט מפריע לאיכות הנסיעה הכללית.

מהצד השני הקשיחות והכיול עוזרים לקאנטרימן להצטיין בתמרונים עירוניים ובצליחת כבישים מפותלים. הגה מהיר עם 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה, מאפשר תמרון עירוני קליל שדורש פחות מאמץ. מחוץ לעיר, ההיגוי מתגלה כחד ויחד עם משקל נכון, המכונית משנה כיוון באופן נחוש ושומרת למינימום את זוויות הגלגל. אם כי עם ממדים גדולים שכאלה אין כאן את תחושת "הקארט על גלגלים" שמאפיין את דגמי מיני מהעבר.

מיני קאנטרימן בנזין. יואל שורץ, מערכת וואלה
זול, אבל רק יחסית למתחרים משוק היוקרה/מערכת וואלה, יואל שורץ

השורה התחתונה: קאנטרימן החדש מצליח להביא משהו אחר לקטגורית הקרוסאוברים היוקרתית: פנייה לקהל הזקוק לרכב יותר "משפחתי", תוך כדי שמירה על אותה זהות אופנתית וייחודית. המחיר לא זול ומתחיל ב-265 אלף שקלים וברכב במבחן המאובזר טיפס עד 299 אלף שקלים, אבל ביחס לקבוצה הוא עדיין תחרותי ומציע תמורה טובה.

על הצד הטכני: מיני קנטרימן בנזין

מנוע: טורבו בנזין 1,499 סמ"ק
הספק מרבי (כ"ס): 170
מומנט מרבי (קג"מ): 28.5
תיבת הילוכים, הנעה: דו-מצמדי, 7 הילוכים, הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.44
רוחב (מטר): 1.84
גובה (מטר): 1.66
בסיס גלגלים (מטר): 2.69
תא מטען (ליטר): 450
צמיגים: 225/45R19
משקל עצמי (ק"ג): 1,620

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
8.3
מהירות מרבית (קמ"ש): 212
צריכת דלק (יצרן, קמ"ל): 16.4
צריכת דלק (מבחן, קמ"ל): 12.3

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות

אחריות:
3 שנים ללא הגבלת ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully