וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו X1 החדש במבחן ראשון: כרטיס כניסה לא זול לדגם נחשק

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 0:22

הקרוסאובר הכי קטן של ב.מ.וו מגיע בדור חדש לגמרי, סוגר את הפער שפתחו המתחרים ורושם יתרון אחד משמעותי. רק שהמחיר נושק ל-300 אלף שקל, שווה?

ב.מ.וו X1/יצרן

מחיר (בסיס/מבחן): 290/280 אלף שקל
אהבנו: תא נוסעים, התנהגות, אבזור, נוחות
לא אהבנו: מנוע, ביצועים, צריכת דלק
ציון: 8.5/10

בראשית היה ה-X1 המקורי, והארץ לא הייתה תוהו ובוהו, אבל היא פשוט לא ידעה איך לאכול את החיה המוזרה הזו אז - כשב-2009 ב.מ.וו לקחה משהו שמאוד דמה לסדרה 3 סטיישן, הגביהה אותה, ציידה אותה בשלל קישוטים ואמרה "יאללה, נראה אם יתפוס". אז מסתבר ש"יתפוס" זה היה האנדרסטייטמנט של העשור. X1 הפך לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרן הגרמני, עוקף את סדרה-1 הזולה יותר והרווחית פחות.

הדור השני, והשלישי שבו ננהג היום, כבר נסעו כברת דרך מאז. רצפת סדרה 3 התחלפה ברצפת הקדמית המשותפת לסדרה 1 ולמיני קאנטרימן, שהדור הבא שלה ייבנה על אותו פס ייצור. מצד שני, להגיד שזה האט את קצב ההזמנות? ממש לא. כי הנעה אחורית, קדמית, צדדית, עליונה או תחתונה - הלקוחות פה מחפשים בעיקר את הסמל והמראה.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
לא תטעו בזיהוי שלו, ממש לא/קינן כהן

עיצוב: ומראה אכן יש לו. ה-X1 הוא בשום פנים ואופן לא מסוג המכוניות שתבלבלו עם יצרנית או דגם אחר. יפה או לא זה עניין של טעם, אבל גריל הריאות הענק הזה והפנסים המצומצמים שלו כבר באמת דוחקים את האמירה הזו לקצה. כך או כך את ההישג הנדרש של זיהוי שלו כב.מ.וו בשבריר שנייה - הוא משיג.

תא נוסעים: העיצוב החיצוני שמתכתב עם הדגמים האחרים של ב.מ.וו הוא גם הכיוון בתא הנוסעים. יש פה את הסידור העדכני של ב.מ.וו שתוכלו למצוא בכל הדגמים החדשים מהשנתיים האחרונות. בעיקר פריסת לוח המחוונים ומסך המולטימדיה על פאנל משותף, פרידה מחוגת ה-iDrive, התצוגות מרהיבות, החדות מצוינת וגם מהירות התגובה של מסך המולטימדיה. על העומס הויזואלי בלוח המחוונים היינו מוותרים בשמחה בשביל תצוגה פשוטה יותר עם הנתונים ההכרחיים.

הנדסת האנוש טובה ופשוטה, לתפעול התפריטים והמערכות מתרגלים די מהר ונותרו רק קונצים קטנים כמו ההתעקשות לקבור את כפור ביטול מערכת העצור-סע במרחק שלוש לחיצות, שהן שתי לחיצות יותר מדי בשביל להפסיק את ההצקה הזו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
סידור תא הנוסעים של הדגמים החדשים, רק קטן יותר/קינן כהן

איכות החומרים טובה מאוד, שילוב המרקמים והצבעים מתוחכם, אלגנטי. המעבר לבורר הילוכים בדמות מתג במקום הידית המסורתית מאפשר לייצר חלל מתחת לקונסולה המרכזית שמצטרפת לכמות תאי אחסון טובה. ביחס לדגם כניסה, ב.מ.וו השקיעה במושבים הקדמיים, וזו התקדמות ביחס לאלו של הדור הקודם שהיו פחות מרשימים בביצוע.

עם תוספת של 2 ס"מ בבסיס הגלגלים ושורה אחורית שנעה על מסילה (רק ברמת הגימור הגבוהה משום מה), המרווח מאחור טוב מאוד לשני נוסעים שמקבלים גם יציאות מיזוג ושקעי טעינה. הנוסע השלישי יהנה פחות עם תעלת ההינע הגבוהה מדי שעוברת באמצע.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
מושב אחורי שנע על מסילה מאפשר מרווח מצוין/קינן כהן

תא מטען: המבנה של תא המטען רבוע ונוח מאוד לשימוש, המפתח נדיב וסף ההטענה בגובה שלא מצריך הנפה מוגזמת. הוא שומר על נפח טוב מאוד של 540 ליטרים בלי לוותר על גלגל חלופי מתחת לרצפה. יש גם תאי אחסון בצדדים, ווי תליה ושקע 12V.

אבזור: ה-X1 משווק בשתי רמות גימור, סטייל שהיא גרסת הכניסה וה-M ספורט המאובזרת שהגיעה למבחן. חלק מהתוספות נוגעות למאפייני הנהיגה ובהן ניגע בהמשך, האחרות כוללות תפרים בשני צבעים, כניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית, תאורת מטריקס לד, כיוון הזווית והמרחק במושבים האחוריים ועוד. מה חסר? קישוריות למכשירי אנדרואיד וכיוון חשמלי גם למושב הנוסע באמת כשנמצאים כל כך קרוב ל-300 אלף שקלים אפשר לצפות למצוא את זה שם.

מערכות הבטיחות מציגות מפרט חסר כאשר כסטנדרט תקבלו בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות וחיישנים היקפיים ומערכת סיוע שנוהגת את הרכב עצמאית לאחור את 50 המטרים האחרונים. אולם התרעת רכב ב"שטח מת", תנועה חוצה בנסיעה לאחור והתרעת פגיעה מאחור - כל אל בתוספת תשלום. זיהוי תמרורים לא מוצע גם כאופציה.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
גדול, נוח לשימוש ואפילו עם גלגל חלופי/קינן כהן

ביצועים: כאמור, ה-X1 הוצג בדור הנוכחי עם מנוע בעירה פנימית, פלאג אין וגרסה חשמלית. כאן נמצאת זו עם מנוע הבנזין. מדובר באותו מנוע 1.5 ליטרים שלושה צילינדרים מוגדש טורבו שאפשר למצוא בדגמים הקטנים של ב.מ.וו ומיני.

ההספק צנוע, מאוד צנוע, צנוע ברמה של חצאית מתחת לברך עם גרביונים שחורים ושרוול אחרי המרפק, פאה ועליה מטפחת ועליה שביס. במספרים - 136 כ"ס ו-23.5 קג"מ, התוצאה היא גם ביצועים די פושרים של 9.2 שניות ל-100 קמ"ש, לא החומר ממנו עשויה תדמית ספורטיבית של החברה שהשם שלה בתרגום חופשי לעברית הוא "חברת המנועים הבווארית".

תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד 7 הילוכים שמתפקדת מצוין גם בנסיעה איטית עירונית וגם בנהיגה מהירה. תפעול שלה מההגה - רק ברמת הגימור הגבוהה. בתנאי נהיגה רגילים ובמישור לא ממש תרגישו מחסור בכוח, אבל אם נקלעתם לעליות או שתרצו לצאת לעקיפות זריזות - תיאלצו לוותר.

צריכת דלק: המנוע הקטן והחלש אומר שכדי לשמור על קצב הוא מתאמץ וכשמנוע טורבו מתאמץ הוא נהייה צמא. עם צריכה משולבת של 10.8 ק"מ לליטר בתנאי מבחן הוא מציג נתון לא מזהיר אפילו לקרוסאובר קטן ב-2023.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
חישוקי 18 אינץ' שפויים וצמיגים בחתך 55 עוזרים לנוחות הנסיעה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: בניגוד לחלק מהמתחרים שלו, ולאופנה הכללית, ה-X1 מרגיע עם הסיפור של חישוקי ענק וחתך נמוך לטובת מידות רגועות (יחסית) של חישוק 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 55. יחד עם הבולמים האדפטיביים (רק ברמת הגימור M ספורט) הם מאפשרים לרכב להציע נוחות נסיעה טובה גם בתוואי העירוני וגם מחוץ לעיר.

התנהגות הכביש שתמיד הייתה הקלף החזק של ה-X1 מאז שהוצג חוותה נסיגה קלה בדור הקודם, אבל זה הנוכחי מחזיר אותה. הוא מציג יכולת מפתיעה ומלבבת בכניסה לפניות, שליטה מצוינת במרכב, הגה מדויק ומהיר, אפילו עם משוב לא רע. ולמעשה היכולות האלו וההצטיינות שלו פה רק מבהירות כמה הוא ראוי למנוע טוב יותר. כמו בכמה מבנות משפחת פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו, גם הבלמים שלו פחות מוצלחים ממה שהיינו מצפים מב.מ.וו בהיבט של תחושה ודיוק.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
גם מאחור הזיהוי הוא כב.מ.וו מיד/קינן כהן

השורה התחתונה

הדור השלישי של ב.מ.וו X1 הוא התקדמות משמעותית, מתבקשת וניכרת מהדור הקודם. נקודות הזכות שהוא צובר מגיעות מתא הנוסעים המעולה שלו, איכות החומרים, המרווח, הנוחות, בידוד הרעשים והתנהגות הכביש. בכל אלו הוא גם מציג מכלולים טובים יותר מהמתחרים שלו. הנקודה העיקרית שבה הוא רחוק מלהרשים היא המנוע שלו - 1.5 ליטרים שלושה צילינדרים עם 136 כ"ס שלא רק שלא הולמים את המוניטין של היצרנית, אלא גם מקשים עליו לייצר קצב שמתכתב עם יכולות השלדה וההתנהגות. כנגזרת ממנו גם צריכת הדלק הגבוהה.

כל אלו מגיעים עם תג מחיר מפולפל - 290 אלף שקל (280 אלף שקל בגרסת הבסיס) אמנם מציבים אותו בחלק העליון של הקטגוריה שלו והוא זול רק ממרצדס GLA שמתחיל ב-309 אלף שקל ובכלל נמצא באיזור חיוג אחר לגמרי. אבל במושגי ב.מ.וו עבור מי שרוצה להיכנס לעולם הקרוסאוברים שלה הוא כרטיס הכניסה הזול ביותר ואחד מוצלח מאוד כל עוד אתם לא ממהרים לשום מקום.

מבחן דרך: ב.מ.וו X1. קינן כהן
אפשר שבילים, אבל ממש בעדינות על הפלסטיקה/קינן כהן

על הצד הטכני: ב.מ.וו X1 18i

מנוע, הנעה: בנזין, 3 צילינדרים, טורבו
הספק/מומנט: 23.5/136
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (מ'):
4.5
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.6
בסיס גלגלים (מ'): 2.69
תא מטען (ליטר): 540

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
9.2
מהירות מירבית (קמ"ש): 208
צריכת דלק (יצרן): 13.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10.8 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית

זיהום אוויר:
קבוצה 15 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

מתחרים:
וולוו XC40, מרצדס GLA, לקסוס UX, אודי Q3, אלפא טונאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully