וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת כוח: פגשנו את הסיניות החדשות שנחתו בנמל חיפה

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 20:39

רכב שטח ענק עם יותר מ-1,100 כ"ס, שיודע לשוט ולהסתובב על המקום, ומיני ואן חשמלי יוקרתי: BYD לא מסתפקת בהצלחה של האטו 3, ועומדת להסתער גם על יצרניות הפאר של אירופה. ומתי ואיך - בפנים

יאנגוואנג U8 הגיע לישראל ונפרק בנמל חיפה/שי דרויק

גם בשנה שבה עלו כבר לכבישי ישראל יותר מ-40 אלף מכוניות סיניות חדשות, השתיים האלה שנפרקו בימים האחרונים בנמל חיפה יוצאות דופן. אחת מהן צפויה להיות הסינית הנחשקת ביותר בארץ, וגם היקרה ביותר, עם תג מחיר של יותר ממיליון שקל.

יאגוואנג U8 הוא רכב שטח קשוח ועמוס טכנולוגיה, נציג ראשון למותג היוקרה החדש של BYD, שיגיע לאירופה ואלינו ב-2025. לצידו הושקו כבר מכונית העל החשמלית U9 והסדאן הגדול U7, אבל בעידן רכבי הפנאי הוא מושך בקלות את הזרקורים אליו.

יאנגוואנג U8. יאנגוואנג,
ה-U8 מבפנים. איכות גבוהה וללא מוזרויות סיניות/יאנגוואנג

מפגש ראשון מגלה כי מתחת לעיצוב שאפשר להגיד בעדינות ש"מזכיר" את הלנד רובר דיפנדר החדש, מסתתר רכב שטח ענק, 5.30 מטר אורך ו-3.05 מטר בסיס גלגלים, וכל זה עם חמישה מושבים בלבד.
גרסת חמישה מקומות מוארכת מעט צפויה להיות מושקת בקרוב.

ההנעה חשמלית, עם מנוע בנזין 2 ליטר שמשמש עבורו כגנרטור לטעינת סוללת ה-49 קוט"ש, שמעביר כוח לארבעה מנועים, אחד בכל גלגל. ההספק המשולב מגיע ליותר מ-1,100 כ"ס, מספיק בשביל 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, למהירת מירבית של 200 קמ"ש לטווח חשמלי של 180 ק"מ וטווח כולל של 1,000 ק"מ, שניהם לפי התקינה הסינית - לאירופית המקובלת אצלנו תורידו כ-25%.

הרכב שהגיע לארץ עדיין מתכתב עם הנהג בסינית, אבל בולט באיכות החומרים שלו, בצג 70 אינץ' קמור למולטימדיה ותפעול בקרת האקלים והמערכות - כל כך הרבה טכנולוגיה ואף כפתור שליטה פיזי עבורן - לצד שני מסכי 12.8 אינץ', אחד כלוח מחוונים לנהג ואחד עבור הנוסע מלפנים, שהנהג לא יכול לראות בנסיעה. יש גם 22 רמקולים וסטריאו של Dynaudio. הרכב אמור להיות כל כך מבודד מרעשים, שהיצרן טוען שמעל 50 קמ"ש הוא שקט כמו ספריה. ובזמן שאילון מאסק מתעקש עדיין לייצר מכוניות שמערכת הבטיחות שלהן מבוססת מצלמות בלבד, ל-U8 יש שלושה ליידארים (מכ"מי לייזר).

שטח? מרווח גחון של 28.5 ס"מ, וזוויות גישה ונטישה מרשימות יותר של 36.5 ו-35.4 מעלות. צמיגי 22 או 22 אינץ', ומערכת מתלים הידראולית לטובת נוחות הנסיעה ושליטה בתנועות הגוף בשטח. הוא יכול לצלוח מכשולי מים שעומקם 1 עד 1.4 מטר, ואם זה לא מספיק - הוא יכול גם לשוט.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

יאנגוואנג U8 מבצע סיבוב 360 מעלות על המקום/שי דרויק

לחיצת כפתור אוטמת את הרכב ופותחת את חלון השמש הענק כפתח למילוט למקרה הצורך, והרכב מתקדם בכוח גלגליו במים במהירות של 3 קמ"ש. הוא יכול להמשיך כך חצי שעה, לא תחליף לטיסות החסרות לקפריסין, אבל כן פתרון לאירועי הצפות. האפשרות להניע כל גלגל בנפרד, מייצרת גם יכולת נדירה לסיבוב 360 מעלות על המקום, כמו "פיבוט" בטנק, יכולת שהדגים גם מרצדס G החשמלי, ש-BYD/יאנגוואנג היו שמחים לציין כמתחרה.

בסין הוא עולה כמעט פי 6 מהגרסה המקומית של האטו 3, ה-BYD סונג, מה שמרמז למחיר ישראלי שיכול גם להגיע ל-1.5 מיליון שקל, משום שרכבי פלאג אין, בניגוד לחשמליים, לא זוכים כלל בהטבות מיסוי משמעותיות, וברמת המחיר הזאת נגבה גם מס יוקרה משמעותי.

דנזה D9. אודי עציון, מערכת וואלה
D9 בחיפה. רכב אח"מ חשמלי מסוג שונה/מערכת וואלה, אודי עציון

לצידו נחת כאן נציג ראשון למותג היוקרה הצעיר יותר של BYD, דנזה D9. דנזה החלה את חייה כשיתוף פעולה בין הסינים למרצדס, אבל היום היא בשליטה סינית מלאה. מוביל הנוסעים המפואר שנחת כאן הוא הדגם הנמכר ביותר שלה, קטגוריה פופולרית מאוד בסין ובמזרח בכלל, שאלינו כבר הגיעה בדמות ווייה דרים החשמלי, ולקסוס LM ההיברידי.

ה-D9 הגיע אלינו בגרסה החשמלית שלו, שגם היא תיוצא לאירופה בשנה הבאה, אחרי שהושקה ב-2022. סוללת ענק של 103 קוט"ש מבטיחה טווח של 450 ק"מ. לשבעה הנוסעים יש שפע של מקום, עם אורך של 5.25 מטר ובסיס גלגלים של 3.11 מטר, מושבי מסאז', מסך מולטימדיה 15.6 אינץ', לוח מחוונים 10.25 אינץ' ועוד מסכים לנוסעים מאחור.

דנזה D9. דנזה,
ומבפנים. נהג, בוס/דנזה

פתרון מעניין ושימושי יותר להסעת אח"מים מרכבי יוקרה בתצורת סדאן, או למשפחות גדולות ואמידות. גם כאן טרם נקבע המחיר, אבל מובילי נוסעים חשמליים בגודל הזה, כמו הדרים והקיה EV9, שעולים כ-450-500 אלף שקל, רומזים למה לצפות. בהמשך תשיק דנזה דגמי קרוסאובר, ותהפוך ככל הנראה למותג הייצוג של מותג היוקרה הצעיר של BYD, פאנגבאו.

שני הדגמים יועברו לאולם המרכזי של BYD מול קניון איילון, בינתיים לתצוגה בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • byd
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully