וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה וחכמה: נהיגה ראשונה בסמארט #3 החשמלית

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 16:58

לא כל הסיניות נראות אותו הדבר: הקרוסאובר קופה החדש משתמש בחכמה בגנים הגרמניים והסינים כדי ליצור חשמלית לא שגרתית שעולה אצל רוב המתחרים הרבה יותר יותר

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
מצליחה להיראות שונה לגמרי מהסמארט 1, שקצת יותר קטנה ממנה/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 205 אלף שקל/225 אלף שקל
מתחרים: אקספנג G6, טסלה מודל Y, סרס 5
אהבנו: מרווח, אבזור, התנהגות וביצועים, מחיר
לא אהבנו: נפח תא מטען, תפעול מהמסך בלבד, גג פנורמי ללא כיסוי
ציון: 9/10

חצי שנה אחרי הגעת הסמארט #1 לישראל, נוחתת אצלנו גם אחותה היפה, סמארט #3. השם מוכר מפרויקט המכונית העירונית הזעירה של מרצדס, אבל המוצר השתנה לגמרי. סמארט היא כעת מותג שמתמחה בקרוסאוברים חשמליים, נמצא בבעלות משותפת של מרצדס וג'ילי הסינית, ומיוצר בסין.

בגלל הייצור בסין לא תוכלו לרכוש אותה בארה"ב, שקבעה לאחרונה מס של 100% על רכבים מסין. גם באירופה העניינים עבודה הסתבכו כשהאיחוד האירופי החל לגבות באחרונה מס נוסף על רכבים מסין, בסך של 19.9% במקרה שלה. ג'ילי ומרצדס יצטרכו להחליט שם כעת אם להעלות מחירים, מיצוב או להעביר את הייצור למאלזיה, שם יש לג'ילי מפעל, או לדרום קוריאה, שהם היא מחזיקה כשליש ממניות רנו סמסונג, ותייצר שם דגמי מותג ייצוא אחר, פולסטאר, כדי לייצא אותו לארה"ב.

בישראל אין בעיה כזאת: כאן גובים מראש מסים גבוהים מכולם, וקצת פחות מרכב חשמלי. מס הקנייה על חשמליות, שרק בתחילת השנה עלה ל-35%, אמור לגדול ל-45% בשנה הבאה, וייתכן שאף יושווה לזה שמוטל על רכבי בנזין ודיזל - 83%. מדיניות שמתדלקת את רכישות הרכב החשמלי בארץ, שכבר תופס נתח של 25%, גבוה יותר מהממוצע האירופי ומארה"ב.

אם הסמארט 1 - מכאן ננטוש את ההשטאג ואת הניסיון המגושם לשם "מגניב" - היא מכונית תאומה לוולוו EX30 ולזיקר X. ה-3 היא גרסת קופה, קצת יותר גדולה, על אותה פלטפורמה, שמזכירה יותר את טסלה מודל Y, אקספנג G6, סקודה אניאק קופה ופולקסווגן ID.5 הגדולות ממנה וחוץ מהאקספנג גם יקרות יותר. האם היא שווה את תוספת המחיר בסך 10-20 אלף שקל?

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
עיצוב אירופי, למרות הייצור בסין/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: ה-3 ארוכה מה-1 ב-13 ס"מ עם 4.4 מטר מקצה לקצה, רחבה יותר ב-2 ס"מ עם 1.84 מטר, ונמוכה ב-8 ס"מ עם 1.55 מטר. בסיס הגלגלים התארך ב-3.5 ס"מ ל-2.785 מטר. מעבר למספרים היא נראית מודרנית ועדכנית, ובעיקר מאוד אירופית, ולא מכונית סינית. הרושם הזה רק יתחדד בהמשך.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
סמארט 3/מערכת וואלה, אודי עציון
בניגוד לוולוו ולטסלה יש לוח מחוונים נפרד לנהג, וברמת הגימור שנבחנה גם תצוגת עילית. מנגד כל תפעול המערכות מתבצע ממסך המולטימדיה, מסורבל ומחייב את הנהג להוריד את העיניים מהכביש אפילו בשביל המזגן

תא נוסעים: סביבת הנהג דומה מאוד לזו של ה-1. מצד אחד בניגוד לוולוו ולטסלה יש לוח מחוונים נפרד לנהג, וברמת הגימור שנבחנה גם תצוגת עילית יעילה של נתוני המהירות על השמשה. מנגד כל תפעול המערכות מתבצע ממסך המולטימדיה, מה שמסורבל ומחייב את הנהג להוריד את העיניים מהכביש אפילו כדי להחליש או להגביר את המזגן. בנוסף אין כיסוי לגג הפנורמי הגדול שמחמם את תא הנוסעים בקיץ, ואיכות החומרים היא יותר ג'ילי ממרצדס.

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
רצפה שטוחה והרבה מקום מאחור/מערכת וואלה, אודי עציון

המרווח מלפנים ומאחור טוב, אם כי לא כמו שתקבלו באקספנג ובטסלה. הישיבה נמוכה יותר מאשר בסמארט 1, אבל עדיין גבוה מספיק לקרוסאובר, כשמאחור יש יציאת מזגן ושקעי USB.

נפח תא המטען גדל ב-45 לעומת סמארט 1, אבל הוא עדיין קטן יחסית לרמת המחיר: רק 370 ליטר, כמעט 200 ליטר פחות מאשר באקספנג ובמודל Y, ודומה יותר למכונית סופר מיני, אם כי יש עוד תא מתחתיו - על חשבון הגלגל הרזרבי שאיננו. יש גם תא מטען קדמי קטן, בנפח 15 ק"מ, מתחת ל"מכסה המנוע".

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
רק 370 ליטר, אבל גישה נוחה/מערכת וואלה, אודי עציון

אבזור: ברמת פרו פלוס הבסיסית (מ-205 אלף שקל) תמצאו מסך 12.8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל ולוח מחוונים דיגיטלי של 9.2 אינץ', בקרת אקלים עם יציאות מיזוג למושב האחורי, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג פנורמי ועוד.

ברמת הגימור פרימיום שנבחנה (225 אלף שקל) נוספים תאורת לד מטריקס, תצוגה עילית 10 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לנייד, ציפוי עור לגלגל ההגה, ריפוד עור אמיתי (לעומת תחליף עור בפרו פלוס), מערכת שמע של BEATS ועוד.

יש גם גרסת בראבוס, עם הנעה כפולה, 428 כ"ס, 0-100 ב-3.7 שניות ומחיר של 250 אלף שקל.

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
יש גם תא מטען קטנטן מלפנים וגם תא נסתר מתחת לתא המטען האחורי (בתמונה)/מערכת וואלה, אודי עציון

בטיחות: בטיחות כוללות בגרסת הבסיס חיישני חניה, שליטה אוטומטית באורות, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל התרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות היקפיות. רמות הגימור פרימיום, 25 השנים ובראבוס מוסיפות מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור.

הסכנה היא בלימת פתע של הרכב כשיבחין בתמרור מופחת מהירות, מה ששאר הנהגים לא יעשו. זה פיצ'ר שהתקינה האירופית מחייבת כעת, אבל ביטולו צריך להתבצע מאחד מכפתורי ההגה ולא ממסך המולטימדיה, הרבה פחות מציק

ביצועים: הסמארט 3 היא מכונית זריזה מאוד כבר בגרסאות הרגילות, שעוקפת בקלות בכל מקום שמותר, אבל בלי תאוצה מהירה מדי שגורמת לבחילה לנוסעים רגילים. יש שלושה מצבי נהיגה, כשגם החסכוני זריז למדי, והספורט זריז באמת.

המגבלה היא דווקא מערכת זיהוי התמרורים החדשה, שברירת המחדל שלה היא הגבלת מהירות הנסיעה כשמפעילים את בקרת השיוט למהירות החוקית לפי שלטי דרך. אפשר לבטל אותה דרך שיטוט במסך המולטימדיה, אבל זה מטרד שיכול להיות גם מסוכן כשהיא תבלום לפתע את הרכב כאשר תבחין בתמרור מופחת מהירות, מה ששאר הנהגים לא יעשו. הפיצ'ר עצמו הוא דרישה חוקית כעת לפי התקינה האירופית, אבל הביטול שלו צריך להתבצע מאחד מכפתורי ההגה, הרבה פחות מציק.

גם ההתנהגות היא מאוד לא סינית, עם אחיזה גבוהה, שליטה טובה בתנועת הרכב בסיבוב, והגה מהיר. נוחות הנסיעה, כמו ברוב בחשמליות, פחות טובה בעיר ומשתפרת מאוד מחוצה לה. הנסיעה שקטה

חשמל: הסמארט 3 מסוגלת לטעינה מהירה בקצב של 150 קילוואט, לא מהירות שיא אבל סביר לקיבולת הסוללה, 66 קוט"ש (62 נטו). הטעינה האיטית מהירה במיוחד, 22 קילוואט בכל רמות הגימור, מה שיאפשר לכם להתבסס יותר על טעינות ביתיות או ציבוריות מוזלות, לאור הזינוק במחירי הטעינה המהירה ליותר מ-3 שקלים לקילוואט בחלק מהחברות. היצרן מבטיח טווח משולב של 455 ק"מ, אנחנו השגנו 410 ק"מ, בנהיגה שרובה התבצעה בקצב התנועה ובימי הקיץ החמים. יפה.

נוחות והתנהגות: גם ההתנהגות היא מאוד לא סינית, עם אחיזה גבוהה, שליטה טובה בתנועת הרכב בסיבוב, והגה מהיר. נוחות הנסיעה, כמו ברוב בחשמליות, פחות טובה בעיר ומשתפרת מאוד מחוצה לה. הנסיעה שקטה.

גרסת הבסיס מעניקה את התמורה הטובה ביותר למחיר, לא מאבדת שום אבזור חשוב באמת, קרובה במחיר לאטו 3, לזיקר ולקיה נירו, אם כי האקספנג G6 הגדולה והמעט יותר זולה בדגם הבסיסי בהחלט מאתגרת אותה

השורה התחתונה: הסמארט 3 נוחתת לתוך החלל שבין ה-BYD אטו 3 הפופולרית לזה של טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד. היא מציעה מרווח משפחתי, אך תא המטען שלה יתקשה להתמודד במקביל עם עגלת תינוק, תיקים וקניות.

גרסת הבסיס מעניקה את התמורה הטובה ביותר למחיר, לא מאבדת שום אבזור חשוב באמת, קרובה במחיר לאטו 3, לזיקר ולקיה נירו, אם כי האקספנג G6 הגדולה והמעט יותר זולה בדגם הבסיסי בהחלט מאתגרת אותה.

סמארט כבר לא מנסה להמציא את הגלגל. עכשיו היא מציעה את מה שמחפשים רוב הרוכשים, עם חשמלית מעוצבת, מאובזרת ומוצלחת מהממוצע. ב-3 היא מציעה עיצוב ואופי שיש בדרך כלל לחשמליות יקרות בהרבה. רק תורידו את ההשטאג, החיים זה לא טוויטר.

על הצד הטכני: סמארט #3

מנוע: חשמלי
הספק מרבי (כ"ס): 272
מומנט מרבי (קג"מ): 34.3
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה, הנעה אחורית

חשמל:
סוללה (קוט"ש):
66 קוט"ש
טעינה איטית (קילוואט): 22
טעינה מהירה (קילוואט): 150

ממדים:
אורך (מטר):
4.40
רוחב (מטר): 1.84
גובה (מטר): 1.56
בסיס גלגלים (מטר): 2.785
תא מטען (ליטר): 370 + 15
משקל עצמי (ק"ג): 1,855


ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
5.8
מהירות מרבית (קמ"ש): 180
טווח משולב (יצרן, ק"מ): 455
טווח משולב (מבחן, ק"מ): 410

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת ומניעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, מניעת פתיחת דלת לכביש לא פנוי, ניטור עייפות נהג

אחריות יצרן:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully