וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא יפתחו שברולט: ג'נרל מוטורס מפטרת עשרות עובדים בישראל

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 0:46

ענקית הרכב האמריקאית מקצצת 1,000 משרות בתחום התוכנה ברחבי העולם, ומרכז הפיתוח בהרצליה לא יחמוק מפגיעה

שברולט קורבט בישראל/צילום: יח"צ UMI

16 שנים אחרי שהוקם וגדל להיות מרכז הפיתוח הגדול ביותר של יצרן רכב בישראל, החל אתמול גל פיטורים במרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל בהרצליה.

מתוך כ-900 עובדי המרכז זומנו לשימוע כמה עשרות עובדים ועובדות.

בניגוד לכמה גלי פיטורים אחרים במרכזי פיתוח של חברות זרות בישראל בחודשים האחרונים, לא נראה שמדובר במהלך של הקטנת הנוכחות בארץ, אלא חלק ממהלך קיצוצים גלובלי בחטיבת התוכנה והשירות בחברת האם של שברולט, קאדילק, GMC וביואיק.

ג'נרל מוטורס הייתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם מאז 1931 ועד לפני כעשור וחצי. מאז שנעקפה בידי קבוצת טויוטה, ובהמשך גם בידי פולקסווגן, המשיכה החברה לאבד נתחי שוק ובמחצית הראשונה של 2024 דורגה שישית מבין קבוצות הרכב הגדולות, עם מכירות של 2.7 מיליון מכוניות בין ינואר ליוני, ירידה של 6%.

מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה. GM, אתר רשמי
מרכז הפיתוח בהרצליה. עוסק בפיתוח שירותים לנהג, רכבים אוטונומיים וחשמליים/אתר רשמי, GM

ג'נרל מוטורס הודיעה שתפטר 1,000 עובדים שלה באותם תחומים ברחבי העולם, מתוך 76 אלף איש שהיא מעסיקה, בעיקר בארה"ב. בהתאם, רוב הפיטורים, כ-600 עובדים, יתבצעו במרכז הטכנולוגי של החברה במישיגן.

דובר של החברה מסר לתקשורת האמריקאית כי "כשאנחנו בונים את העתיד של ג'נרל מוטורס אנחנו חייבים לפשט את המהירות והמצוינות, לקבל החלטות אמיצות ולתעדף את ההשקעות כך שיהיו בעלות ההשפעה הגדולה ביותר. כתוצאה מכך, אנחנו מצמצמים צוותים מסוימים בארגון התוכנה והשירותים. אנו אסירי תודה לאלה שעזרו לבסס בסיס חזק שממצב את ג'נרל מוטורס בעמדת הובלה גם הלאה".

מרכז הפיתוח הישראלי הוקם בידי ד"ר גיל גולן ב-2008, ולאחר מסע שכנועים של יו"ר יבואנית ג'נרל מוטורס בארץ דאז, אלוף (מיל') אביהו בן נון. האמריקאים היו מרוצים מביצועי המרכז, עד כדי כך שלפני שנה מונה גולן לסמנכ"ל הטכנולוגיה העולמי של ג'נרל מוטורס, אולם עזב את התפקיד לאחר תקופה קצרה.

המרכז בהרצליה מוביל כיום את פיתוח מערכת ה-OnStar של החברה לאספקת שירותים לנהגי הרכבים שהיא מייצרת, ועוסק ברכבים אוטונומיים וחשמליים ובפיתוח חיישנים וסוללות עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully