וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילה מחדש: הקרוסאוברים החדשים והזולים של דאצ'יה בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 16:49

עם סדרת דגמים חדשה ואחרי שהפך שוב לדגם הנמכר ביותר באירופה, מותג הלואו קוסט מקבלת סיכוי מחודש בארץ, עם תיבות אוטומטיות ובטיחות עדכנית יותר. כך נראים לוח הזמנים של ההשקות והמחירים המשוערים

דאצ'יה סנדרו/דאצ'יה

הישראלים אוהבים דילים ומותגי לואו קוסט, מחברות תעופה, דרך קופיקס, רמי לוי ואושר עד. אבל דווקא מותג הלואו קוסט של רנו, דאצ'יה, שהושק אצלנו ב-2015 לאחר כמה גלגולי עבר מביכים, לא זכה להצלחה גדולה.

במשרד הרישוי רשומים כעת רק 25 אלף דגמי מותג דאצ'יה, לא כולל דגמי לוגאן שנמכרו תחת רנו, לעומת 31 אלף דגמי BYD חשמליים, יצרן שהושק בארץ לפני שנתיים בלבד. זאת למרות מגוון דגמים רחב, מסופר מיני ועד מיני ואן 7 מקומות ישיבה, שני דגמי קרוסאובר, סדאן, סטיישן וטנדרון. רכבים פשוטים אמנם, אך אמינים, שהוכיחו את עצמם גם כזולים לאחזקה.

המחיר הזול, כ-20% בהגדרת היצרן לעומת מכוניות מקבילות ממותגים עממיים אחרים, לא הצליח להתגבר על העובדה שרוב דגמי דאצ'יה הוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, וכאשר החלו להגיע גרסאות אוטומטיות, הן שודכו למנוע הדיזל הלא פופולרי בארץ ברכב הכביש-שטח דאסטר, או שהיו תיבות רובוטיות קופצניות עם מצמד בודד, כמו בסנדרו סטפוויי.

עד שכבר הגיע לכאן המיני-ואן 7 מקומות ג'וגר בגרסה היברידית אוטומטית רציפה, המחיר שלו - 175 אלף שקל - היה כמעט כמו של קרוסאוברים בנזין 7 מקומות. גם רמת הבטיחות הייתה נמוכה משמעותית משל דגמים חדשים אחרים.

כעת ניצבת דא'ציה לקראת סדרת השקות שיהוו בפועל השקה מחודשת של המותג. כעת מגיעים הדגמים החדשים גם עם תיבות אוטומטיות רגילות או רציפות, נטולות טלטולים, משודכות לדגמי בנזין מודרניים ואפילו היברידיים.

גם רמת הבטיחות שודרגה: בזכות דרישות האיחוד האירופי, לכל דגמי דאצ'יה יש כעת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבים, התרעה מפני סטייה מנתיב ומניעת סטייה, מצלמת רוורס ועוד. עם זאת הם חסרים מערכות אקטיביות רבות שיש כבר ברוב הדגמים העממיים: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום בנסיעה לאחור, ועדיין לא מצליחים לזכות בציונים גבוהים במבחן הריסוק האירופי.
הדגמים החדשים כבר קרובים יותר במחיר לזה של דגמים אחרים באותו גודל, אבל עדיין יהיו זולים בכ-10% לפחות, מציעים ברוב המקרים תג מחיר זהה לדגמים מקבוצת השוק הבאה.

באירופה זה עובד: דאצ'יה, שגם במערב היבשת נתפסה בהתחלה כבדיחה למי שזכר את האיכויות שלה בימים שהייתה בבעלות ממשלת רומניה הקומוניסטית ויצרה גרסה משלה לרנו 12, מככבת כיום בטבלאות המכירות. לפי ג'אטו דיינמיקס, היא הייתה היצרן התשיעי הכי נמכר ב-28 מדינות האיחוד במחצית הראשונה של 2024, עם 300 אלף מכוניות, מקדימה שם את יונדאי, קיה, פורד, סיטרואן, פיאט וסיאט.

סנדרו סטפווי היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה, מקדימה את פולקסווגן טי רוק, גולף, רנו קליאו ופיג'ו 208 השנה, כשם שהייתה ב-2023. ב-2024 היא הייתה רק שנייה, אחרי טסלה מודל Y שנחלשה מאוד השנה.

סיטרואן, פיאט ואופל השיקו סדרת דגמים שנבנו באותה תפיסה של דאצ'יה, עם דגש על תמורה לכסף על חשבון ביצועים ואיכות חומרים, כתחרות ישירה לדאצ'יה ועדות שהמתחרים מודאגים מההצלחה שלה ומגיבים לה.

האם בעידן שבו יוקר המחייה הוא נושא בוער מתמיד הישראלים ירכשו דאצ'יה כמו האירופים? כך נראות התכניות:

החשמלית הזולה שבדרך לארץ
נהגנו בסיטרואן C3 החדשה

דאצ'יה סנדרו סטפווי. דאצ'יה,
סנדרו סטפוויי/דאצ'יה

ספטמבר: סנדרו סטפוויי

גרסת הקרוסאובר של הסופר מיני סנדרו, קיבלה בדור הנוכחי שהושק ב-2014 עיצוב עכשווי, מרווח גחון של 20 ס"מ, לצד 4.10 מטר אורך, 1.78 מטר רוחב, 1.59 מטר גובה, בסיס גלגלים של 2.6 מטר ותא מטען בנפח 410 ליטר.

יחידת הכוח מוכרת מהלוגאן סדאן שנמכרת בארץ: מנוע טורבו בנזין 1,000 סמ"ק 3 צילינדרים עם 90 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה. היצרן מבטיח 16.1 ק":מ לליטר.

המחיר יהיה זול משמעותית מקרוסאוברים קטנים כמו סיאט ארונה וקיה סטוניק שכבר עולים כ-125-130 אלף שקל, ויקר רק במעט מקיה פיקנטו אוטומטית, שעולה כעת מ-103 אלף שקל, ואמורה להגיע בחודש הבא לאחר מתיחת פנים ועדכון מחירים.

מחיר משוער: מ-110 אלף שקל לאוטומטי.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

דאסטר החדש

דאצ'יה דאסטר 2024/רנו

נובמבר: דאסטר חדש, כולל היברידי

לדגם שהושק בשנה שעברה עיצוב מודרני, מנוע טורבו בנזין 1,200 סמ"ק היברידי מתון, 130 כ"ס, תיבה ידנית 6 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. יש גם היברידי, עם יחידת הכוח של הג'וגר, המוכרת גם מדגמי רנו וניסאן, עם מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי, 141 כ"ס ותיבה אוטומטית, אבל עם הנעה קדמית.
הדאסטר החדש כבר מגיע עם מסך מולטימדיה 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, ובגרסת ההעה הכפולה גם בורר מצבי הנעה, חול/בוץ', שלג, שטח ועוד, ובקרת ירידה במדרון. הדאסטר קיבל 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי העדכני.

הממדים: 4.35 מטר אורך, 1.80 מטר רוחב, 1.66 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.66 מטר. לתא המטעו נפח של 472 ליטר.

המחיר יהיה דומה לניסאן ג'וק ההיברידי והקטן יותר, וזול משמעותית מקרוסאוברים משפחתיים היברידים אחרים, כמו יונדאי קונה וטויוטה קורלה קרוס, שמחירם מתחיל בכ-175 אלף שקל והממדים שלהם דומים.

מחיר משוער: 150-160 אלף שקל להיברידי

דאצ'יה ספרינג המעודכן

דאצ'יה ספרינג חדשה/דאצ'יה

2025: ספרינג וביגסטר

בחודש הבא תחשוף דאצ'יה אח גדול לדאסטר, ביגסטר, מרווח ובולט יותר, עם אותן מערכות הנעה, אך בניגוד לציפיות ככל הנראה עם 5 מקומות ישיבה בלבד, ולא 7 מקומות שהיו הופכים אותו ללהיט. הוא יגיע אלינו במהלך השנה הבאה.

עוד דגם שצפוי לנחות כאן סוף סוף הוא ספרינג החשמלי. משלוח מסחרי ראשון כבר נחת אצל היבואן מעט לפני 7 באוקטובר, והושמד מפגיעת רקטה חמאס במחסן הערובה של פריסבי בפארק ראם. כעת מדובר כבר על הגרסה מתוחת פנים, כאשר המס שהטיל האיחוד האירופי על רכבים המיוצרים בסין אמור לסייע לנכונות היצרן לתעדף סוף סוף את השוק הישראלי, ולאפשר את מכירת המיני החשמלית בתצורת קרוסאובר במחיר שיהיה זול מפיקנטו בנזין.

דאצ'יה ביגסטר קונספט. דאצ'יה,
דאצ'יה ביגסטר קונספט/דאצ'יה
  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully