וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להתלקחות: ב.מ.וו מזמנת 150 אלף מיני חשמליות למוסך

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 12:44

מיני קופר SE, הגרסה החשמלית של המיני עומדת בפני ריקול ענק המקיף כ-150 אלף כלי רכב. חשש מפני התלקחות הסוללה. דלק מוטורס תזמן בישראל כ-150 מכוניות למוסך

מיני SE/יצרן

ב.מ.וו, יצרנית המיני קופר החשמלית הכריזה על קריאה יזומה לתיקון (ריקול) לכ-150 אלף יחידות של מכונית הרטרו. הסיבה: תקלה אפשרית במערך הסוללות של המכונית.

התקלה המדוברת היא ככל הנראה סדק במעטפת של הסוללה, הגורם להיווצרות לחות שמביאה לבעיית אטימה. על פי היצרנית, המכוניות המושפעות הן מהדור הקודם של המיני החשמלית שיוצרו בין 2018 ל-2024 ולא אלו מהדור הנוכחי שנמכר כעת. על פי רישומי משרד התחבורה ישנן כ-300 מכוניות מגרסה זו בישראל.

לדברי ב.מ.וו לא ידועים מקרים של פציעות או תאונות שהתרחשו בעקבות התקלה, אך זו נחשבת לבעייתית מכיוון שהיא עשויה להביא להתחממות של סוללת המתח הגבוה במכונית עד כדי התלקחות. "שריפה ברכב, גם כאשר הרכב נייח היא לא אפשרות שניתן לדחות על הסף", אמר דובר החברה בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס. מקרי פציעות לא ידועים, אולם ה"בילד" הגרמני דיווח כי ישנם לפחות שני מקרים של התלקחות של המכונית, אחד בגרמניה ואחד בארצות הברית.

מבחן ראשון: מיני קופר SE חשמלית. קינן כהן, קינן כהן
תוכנת אבחון חדשה תזהה מקרים של התקלה בסוללה ותתריע/קינן כהן, קינן כהן

במסמכים שהגישה היצרנית ל-NHTSA הרשות לבטיחות בדרכים המהירות האמריקנית, היא מבקשת מבעלי המכוניות להגיע למפיצים הרשמיים של מיני על מנת להתקין תוכנת אבחון מעודכנת למערכת החשמלית. על פי ההסבר במסמכים, הרכב יתריע בפני הנהג כאשר התוכנה מזהה כשל או תפקוד לא תקין של הסוללה. במקביל, ברגע זיהוי התקלה המערכת תפרוק את הסוללה ותפחית את המתח שלה, ובכך תצמצם את הסיכוי להתחממות שעלולה לגרום לדליקה.

בארה"ב יזומנו כ-12.5 אלף מכוניות למוסך, בגרמניה 39 אלף. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו ומיני, נמסר כי בארץ יכלול הריקול 148 דגמי מיני קופר SE 3 דלתות חשמליות, שיוצרו בין 2020 ל-2023.
במסגרת הקריאה יבוצע עדכון תוכנה בהתאם להוראות היצרן וזמן העבודה המשוער עומד על כשעתיים.

התיקון יתבצע ללא תשלום במרכזי השירות המורשים לטיפול ברכבי ב.מ.וו מטעם דלק מוטורס. לפי תקנות התעבורה, בעל רכב שלא יבצע בפועל את הריקול בתוך 6 חודשים, לא יוכל לחדש את רישיון הרכב שלו ולא להעביר בעלות עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully