וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-105 אלף שקל: קיה פיקנטו המחודשת בישראל

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 17:51

קיה פיקנטו המחודשת נוחתת בישראל, לשוק שהתרוקן כמעט ממתחרות, עם עיצוב חיצוני חדש ואבזור משודרג אבל גם מנוע שמאבד 5 סוסים ותיבת הילוכים רובוטית

קיה פיקנטו החדשה 2024. אתר יצרן
קיה פיקנטו המחודשת, מקבלת את החזית העדכנית של דגמי היצרנית/אתר יצרן

אם יש מכונית שמוכיחה שגודל הוא לא ערובה לדומיננטיות, אז זו קיה פיקנטו. בשנים בהן היא מלווה את השוק הישראלי (מאז 2011) היא מובילה את קטגוריית המיני באופן שבו "פיקנטו" היא כמעט שם נרדף למכונית קטנה - בדומה למה שעשה "ברלינגו" לשוק הטנדרונים.

כעת מגיעה לישראל המכונית אחרי שעברה מתיחת פנים מקיפה, כזו שלמעשה נוגעת בכל אחד מהרכיבים המרכזיים שלה. החל במראה החיצוני, תא הנוסעים, אבזור, מנוע ומערכות בטיחות.

במקביל, הדגם גם מתייקר וגרסת הכניסה LX שנמכרת בעיקר במסלולי האפס ק"מ עולה כעת 105 אלף שקל, התייקרות של 2,000 שקל. ה-GT ליין המאובזרת, שנמכרת בעיקר ללקוחות פרטיים, עולה כעת 106 אלף שקל, 1,000 שקל יותר מבעבר.

הרבה תחרות כבר לא נשארה לה, עם הפסקת ייבוא יונדאי i10 מטורקיה והפסקת ייצור המיצובישי ספייס סטאר, היא נשארת רק עם טויוטה אייגו X.

קיה פיקנטו החדשה 2024. אתר יצרן
מסך מולטימדיה גדול מבעבר ולוח מחוונים דיגיטלי/אתר יצרן

מבחינת מידות חיצוניות אין שינוי, לא משמעותי לפחות, כאשר האורך הכללי מוסיף ס"מ לאורך והוא 3.6 מטר, הרוחב עם 1.6 מטר, הגובה 1.49 מטר ובסיס הגלגלים 240 ס"מ, אין שינוי גם בנפח תא המטען עם 255 ליטר.

מי שכן השתנה הוא המראה החיצוני, עכשיו עם חזית שמזכירה את הדור הנוכחי של הדגמים מקיה, ודווקא אלו החשמליים עם יחידות התאורה ה"עומדות". שתי רמות הגימור נבדלות גם במראה החיצוני כאשר ל-GT ליין חישוקים גדולים יותר (16 במקום 15 אינץ'), תאורת לד מלאה ופגושים בעיצוב ספורטיבי יותר.

בתא הנוסעים יש לשתיהן מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל ואפליקציות מובנות של וויז ופנגו. לוח המחוונים מקבל תצוגה דיגיטלית 4.2 אינץ'. LX היא כאמור הבסיסית מבין השתיים ולמעט חיישני חניה אחוריים, בקרת שיוט וחיישן אורות אוטומטי, קשה לומר שיש לה אבזור יוצא דופן. GT ליין מוסיפה מפתח חכם, בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי, ריפוד עור מלאכותי, תאורת לד מלאה, איתות במראות הצד וחלון שמש.

בתחום מערכות הבטיחות, פיקנטו שהייתה ממובילות הקטגוריה ממשיכה להציע תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית.

עוד בוואלה

ארבע במאה: המכוניות הזולות בישראל, ראש בראש

לכתבה המלאה
קיה פיקנטו החדשה 2024. אתר יצרן
חישוקי 16 אינץ' ב-GT ליין המאובזרת/אתר יצרן

תקנות זיהום האוויר החדשות שכבר הפחיתו 20 כ"ס מהספק מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין של קיה ויונדאי, אילצו את מנוע ה-1.2 ליטר של הפיקנטו לעבור טיפול שבסופו הוא מפחית 5 סוסים ומתייצב על 79 כ"ס. אלו מחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית עם מצמד בודד. הביצועים, שגם קודם לא היו מדהימים נפגעים בשל כך, 16.5 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מירבית של 159 קמ"ש לעומת 15.7 שניות ו-172 מירביים בדגם שלפני מתיחת הפנים. אין שינוי בצריכת הדלק המוצהרת שעומדת על 17.2 ק"מ לליטר.

חבילת האחריות הארוכה מהמקובל, 7 שנים או 150 אלף ק"מ, תינתן רק לרוכשי המכונית ישירות מהיבואנית טלקאר. רוכשים ממסלולי האפס ק"מ וחברות הלסינג וההשכרה יזכו רק לאחריות הסטנדרטית של 3 שנים או 100 אלף ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully