וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות האלו מוכיחות שכסף לא קונה טעם

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 7:44

הסדנאות שלוקוחות פרארי פורסנגווה ולנד רובר דיפנדר ועושות מהם משהו אחר לגמרי. אזהרת צפייה, מדובר בתמונות לא פשוטות

האחד נראה כמו אסון סביבתי והשני נועד לשרוד את קץ האנושות - הכירו את המנסורי פוגנטור ואת ה-world ender של סדנת אפוקליפס שתי הפרשנויות האחרונות של סדנאות השיפורים מגרמניה וארצות הברית שהמילה "איפוק" ו"צניעות" פשוט לא מוכרות להן.

נתחיל בקל יותר לעיכול, עד כמה שלנד רובר דיפנדר שנושא בחזית שלו מתקן שפשוט מכונה - "קוטל הפרות" יכול להיות קל לעיכול. וזה המוצר האחרון להגיע מסדנה בפלורידה שנקראת "אפוקליפסיה תעשיות" וכדי שלאף אחד לא תהייה טעות לגבי הייעוד שלו, הוא גם מקבל כינוי - world ender. שזה בעצם די אותו הדבר כשחושבים על זה.

לנד רובר דיפנדר  6x6 World Ender. אתר יצרן
סך הכל הגיוני לשים את הברזלים החדים האלו בחזית, EURO NCAP ישתגעו על הפטנט/אתר יצרן

המשימה הראשונה והמורכבת למדי של הסדנה הייתה להרחיב את הדיפנדר ב-61 ס"מ, על מנת שיוכל להכיל את מכלולי ההנעה החדשים. וזה לא ששאר העבודה הייתה להרכיב מוצרי מדף, הוא מקבל הגבהה נשלטת של 20 ס"מ נוסף על זו של היצרנית עצמה, מה שהצריך לייצר קיט הגבהה על כריות אוויר במיוחד לרכב הזה. על מנת להניע את הבהמה הזו, הוא עושה שימוש במנוע הגדול ביותר שמציעה לנד רובר - 5.0 ליטר בתצורת V8 ורק כי אפשר, אז הוא גם עם מגדש על (סופרצ'ארג'ר). ההספק 518 כ"ס. ההנעה היא קבועה לכל הגלגלים, כאשר הנהג יכול לבחור להשאיר אותו רק בהנעת 4X6 בניתוק הגלגלים הקדמיים.

לנד רובר דיפנדר  6x6 World Ender. אתר יצרן
לא רק 6X6 אלא גם טנדר ראשון/אתר יצרן

עוד רכיבים שיסייעו לכם לשרוד את סוף העולם ברכב הזה הם כלוב התהפכות, גגון ברזל להעמסת ציוד, מיכל דלק מוגדל, מיגון מלא לגחון ועוד. ואם קטסטרופת אחרית הימים לא תהייה מלחמה כוללת, שואה גרעינית, פלישת חייזרים או מתקפת זומבים - אתם יודעים - הדברים הרגילים. הוא גם מצויד במגן חזירים בעל פינות מחודדות שמקבל את הכינוי החינני - קוטל הפרות. למקרה שדווקא החיות השלוות האלו ירצו לנקום במין האנושי.

הזמנות? כן, וודאי. המחיר מתחיל ב-375 אלף דולר, שהם בחשבון נגרים כללי כ-3.3 מיליון שקלים פה בישראל.

מנסורי פוגנאטור. אתר יצרן
מנסורי פוגנאטור, ואתם חשבת שהפורסנגווה לא להיט.../אתר יצרן

ובצירוף מקרים יוצא דופן, יש עוד מכונית שמחיר הבסיס שלה הוא 375 בואך 400 אלף דולר, קוראים לה פרארי פורסנגווה - אם קוראים לה - אנחנו בטח לא רוצים את חילול הקודש הזה. הפורסנגווה להזכירכם היה הפרשנות של פרארי למושג ה-SUV או הקרוסאובר מבחינתה. וכאשר הוצג בשנת 2023 הוא היה הפרארי הראשונה מזה 75 שנים שניתן להיכנס אליה גם מהדלתות האחוריות והפרארי הראשונה שאומרת בפירוש - כאן הנהיגה היא לא העיקר, אלא גם הנסיעה.

ואם כבר פרארי מאבדת את הייחוד שלה, למה לא לתת לסדנה שהפכה לשם נרדף לוולגריות ומוחצנות לגמור את העבודה. מנסורי היא סדנת "שיפורים" גרמנית, מיסודו של קוראוש מנסורי - יזם בריטי ממוצא אירני שבתיק העבודות שלה ניתן למצוא רשימה ארוכה של כלי רכב, ממרצדס ועד בוגאטי, אסטון מרטין ולמבורגיני ולהעניק להם טיפול קוסמטי מצועצע להבהיל.

מנסורי פוגנאטור. אתר יצרן
זה לא משתפר בתא הנוסעים/אתר יצרן

את הקורבן הנוכחי שלה, הפורסנגווה, הם הציגו אמש בתערוכת היאכטות של מונאקו - רק כדי להבהיר מי קהל היעד - לא בעלי היאכטות ההמוניים האלו, ולא אלו שבאים לתערוכת היאכטות במרינה של אשקלון, אלא בעלי היאכטות שמגיעים לתערוכה במונאקו. הם קוראים לו "פוגנאטור" שזה יריב או מתחרה בלטינית. כאן לקחו את הקווים האלגנטיים יחסית של הפורסנגווה והלבישו עליהם קיט חיצוני עשוי סיבי פחמן צבועים, כי אתם יודעים מה מנת שף במסעדת מישלן צריכה - קטשופ!

הקיט כולל חצאית קדמית, מכסה מנוע, מסיטי אוויר בבתי הגלגלים, חציות צד, בתי גלגלים מורחבים, דיפיוזר, ספוילר אחורי וחישוקי 22 אינץ' מלפנים ו-23 אינץ' מאחור, כי מה כולנו רוצים בקרוסאובר או SUV אם לא צמיגי ספורט נמוכי חתך.

מנסורי פוגנאטור. אתר יצרן
"ברו שומע? קח קיט קרבון ואני מפנק בספוילר עלי"/אתר יצרן

בתא הנוסעים הלבישו את הקרוסאובר בלבן ואדום, אבל ניתן יהיה לקבל אותו בכל שילוב צבעים שיבחר הלקוח, כולל החלקים מסיבי הפחמן בחלקו העליון של הדשבורד, שגם הם, יגיעו בצבע התואם את חלקי המרכב שלה.

בניגוד לחלק מההסבות הקודמות שלהם, פה מנסורי לא הסתפקו במראה החיצוני של המכונית, אלא שלחו ידם גם במנוע ה-V12 בנפח 6.5 ליטר של המכונית. ההספק המקורי של 725 כ"ס ו-71.6 קג"מ שופר והוא עומד על 755 כ"ס ו-74.4 קג"מ. אין הצהרה בנוגע לביצועים, אבל גם אלו של המקור מספיקים - 3.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-310 קמ"ש מירביים.

אבל, יש גם חדשות טובות. מנסורי הצהירה שהפוגנאטור יהיה רכב שהיא תבנה בסדרה מצומצמת מאוד, והתכנון כרגע הוא ל-7-8 יחידות בלבד. מכינים את הארנקים וכיסויי העיניים? תכינו צ'ק שיהיה הרבה הרבה מעבר ל-3.3 מיליון השקלים בהם היא מתחילה בישראל.

באיומי האזנה רצופה לשיר חדש של נס וסטילה - אם אתם צירכים לבחור בין הדיפנדר לפורסנגווה: מה תיקחו?

אתם חייבים לבחור: מנסורי פוגנאטור או הדיפנדר 6X6 world ender?

הדיפנדר 6X6 חובה, ראיתם מה הולך בחדשות?!
מנסורי פוגנאטור, אני מספיק עשיר כדי שלא יהיה לי אכפת
97 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully