וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי purosangue: מה שטוב לקיה טוב גם לנו

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 10:33

פרארי נשברה והציגה את הקרוסאובר הראשון שלה, שהוא גם הפרארי הראשונה עם 4 דלתות. מתחת למכסה המנוע V12 עם 715 כ"ס

פרארי Purosangue/יצרן

ההודעה לעיתונות של הפרארי purosangue נפתחת כך: "אחרי שנים של ציפייה מקהילת הרכב העולמית, פרארי חושפת את ה-purosangue..." עכשיו, בואו, לעוף על עצמם הם תמיד ידעו וב-99% מהפעמים בצדק. אבל במקרה הזה הציפייה בקהילת הרכב העולמית הייתה לראות אם פרארי תישבר ולמרות ההצהרות שלה פעם אחר פעם - תייצר קרוסאובר עם ארבע דלתות. בקרב הגרעין הקשה של בעלי וחובבי פרארי ה-Purosangue לעולם לא יהיה פרארי "אמיתי", אבל הוא הולך להכניס להם ערימות של כסף. ממש כמו שהיה אצל פורשה, אצל בנטלי, באסטון מרטין ולמבורגיני.

השם purosangue, הושאל מגזע סוסים אצילי שמקורו באיטליה. אבל בעל הקשור להגדרת המכונית עצמה פרארי מתרחקת מכל שיוך שלו כ"קרוסאובר" או "SUV" ומתייחסת אליו כמשהו שלא דומה לשום רכב אחר, אבל הוא כן דומה למשפחתית מוגבהת, כמו בעצם כל קרוסאובר.

פרארי Purosangue. אתר יצרן
פרארי סדרתית ראשונה עם 4 דלתות/אתר יצרן

ואולי אפשר לומר במידת מה שהכינוי הזה "לא כמו שום רכב אחר" באמת מתאר אותו. ה-purosangue הוא הפעם הראשונה שפרארי עצמה מייצרת מכונית עם 4 דלתות. הפעם הקודמת והיחידה הייתה בשנת 1980 עם מכונית קונספט שלא הבשילה לדגם. הוא מגיע עם דלתות רגילות למושבים הקדמיים ודלתות שנפתחות הפוך לכיוון המקובל "דלתות התאבדות" למושבים האחוריים. העיצוב החיצוני הדינאמי קצת מטשטש את זה, אבל מדובר גם ברכב גדול, 497 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 203 ס"מ, גובה של 159 ס"מ ובסיס גלגלים של 302 ס"מ. עם כל הגודל הזה, תא המטען צנום עם 473 ליטרים.

אבל הנתון המעניין בשורת המימדים היה דווקא המשקל היבש - 2,033 ק"ג (ככל הנראה עם חבילת סיבי הפחמן ולא של דגם רגיל). זה נתון טוב מאוד לקרוסאובר (סליחה, זה מה שהוא) לא קטן ועוד כזה עם חתיכת מנוע מלפנים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פרארי Purosangue. אתר יצרן
V12 בנפח 6.5 ליטרים שממוקם הרבה אחרי הגלגלים הקדמיים/אתר יצרן

עם המורשת המחייבת ממנה הוא מגיע, ה-purosangue משתמש בכל הטריקים בספר על מנת להבטיח פוטנציאל דינאמי. זה מתחיל במיקום המנוע שלא יושב מעל הגלגלים הקדמיים כמו ברוב המוחלט של המכונית אלא דחוק אחורה ממש לתוך תא הנוסעים. כדי לסייע לחלוקת משקל כמה שיותר אופטימלית, במקרה שלו זה 49% קדימה ו-51% לאחור.

המנוע עצמו עם 715 כ"ס הוא זה שמותקן גם ב-812 על נגזרותיה, אותו 6.5 ליטרים בתצורת V12 אטמוספרי, עם 65 מעלות בין הצילינדרים, אותו יחס דחיסה, רק קו אדום קצת יותר נמוך, במקום 8,900 הוא "מסתפק" ב-8,250 סל"ד. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 8 יחסי העברה. וביצועים, כמובן שאי אפשר בלי הנתונים של 3.3 שניות ל-100, 10.6 שניות ל-200 קמ"ש ומהירות מירבית של "יותר מ-310 קמ"ש".

חשמל או היברידיות? אתם מוזמנים לחצות את הכביש לסוכנות של טויוטה...

פרארי Purosangue. אתר יצרן
חישוקי 22 אינץ' מלפנים ו-23 אינץ' מאחור/אתר יצרן

כדי לאפשר לכל הכוח הזה להניע ולהזיז אותה טוב, פרארי השקיעה גם במעטפת של המנוע, כלומר, במכלולי השלדה, הבולמים והבלמים.

הפלטפורמה שלו היא חדשה לגמרי, ואינה משותפת לאף דגם אחר של היצרנית, מרכז הכובד מונמך באמצעות שימוש בגג מסיבי פחמן (אלא אם כן תעדיפו להרוס הכל ולקחת אותו עם גג זכוכית). חלקים מסיבי פחמן משובצים גם במקומות אחרים במרכב.

ההיגוי פה משתמש גם בגלגלים האחוריים כדי להוסיף יציבות בפניות, הבלמים הם קרמיים, בולמי הזעזועים פה הם המילה האחרונה שמגיעה ממסלולי המירוצים. כאשר בכל בולם יש מנוע חשמלי שמגיב בשברירי שנייה ומספק לחץ בבולם על מנת למנוע או לפחות לצמצם זוויות גלגול.

מעבר לאלו יש גם את המעטפת האלקטרונית כולל מצב הדריפט של פרארי, שמאפשר לצאת להחלקות כוח עם עין אחת פקוחה של בקרת היציבות.

פרארי Purosangue. אתר יצרן
המון מסכים, אבל גם מחוון סל"ד גדול ובולט באמצע/אתר יצרן

על אף המימדים שלו, ארבע הדלתות וזה שהוא כנראה הרכב הפרקטי יותר שפרארי ייצרה, ל-purosangue יש ארבעה מושבים בלבד, בהם כל נוסע זוכה למושב ספורטיבי עם תמיכות צד, כיוונים חשמליים, עיסוי ובקרת אקלים נפרדת לכל אחד. וגם שימו לב - בפעם הראשונה בפרארי, גם צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

בתא הנוסעים הוא עושה את ה"תיקון הירוק" על המנוע, כאשר לדברי החברה 85% מהחומרים בתא הנוסעים עשויים בתהליך מחזור. מהבד בתקרה ועד השטיחים, אפילו דיפוני האלקנטרה עשויים 68% פוליאסטר ממוחזר.

פרארי Purosangue. אתר יצרן
משפחתית גבוהה? קרוסאובר נמוך? זה בכלל פרארי אמיתית?/אתר יצרן

בפרארי גם יתנו לכם עוד שני דברים שלא תקבלו במכוניות האחרות שלה - חבילת טיפולים ואחזקה ל-7 שנים וגם מרווח טיפולים של 20 אלף ק"מ או שנה, שוב, מתוך הבנה שזה הולך להיות רכב לסוג חדש של לקוחות בחברה.

לקוחות חדשים או לא, מה שבטוח - הם חייבים להיות מאוד עשירים. פרארי לא נוקבת במחיר הרשמי של הרכב. ההערכות שהוא יעלה בין 350 ל-390 אלף יורו. כלומר כפליים ממחיר למבורגיני אורוס או בנטלי בנטאיגה. בתרגום זריז לשקלים, אנחנו מסתכלים על רכב שמדלג בקלילות על 3 מיליון שקלים ובאבזור קליל שלו, אפשר להגיע גם ל-4 מיליון. הייצור מתחיל בשנה הבאה, אז יש לכם זמן לחסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully